دوست دارم پدر شوم اما...

اوایل ازدواج می‌گفت که بچه‌ها را دوست ندارد و دلش نمی‌خواهد بچه‌دار شود، اما فکر می‌کردم که این یک حس گذراست و به مرور زمان به مادر شدن علاقه‌مند می‌شود. نمی‌توانستم باور کنم زنی در آرزوی مادر شدن نباشد، اما با گذشت چند سال و جدی‌تر شدن سوالات اطرافیان در مورد بچه‌دار شدن ما و اصرار خودم برای این‌که جمع‌مان را سه نفره کنیم، متوجه شدم همسرم اصلا تمایلی به مادر شدن ندارد و نمی‌خواهد به هیچ‌وجه بچه‌دار شود، نمی‌دانم چگونه او را راضی کنم. همسرم زن خوبی است و دوستش دارم، اما به هیچ وجه نمی‌توانم دور پدر شدن را خط بکشم.
کد خبر: ۸۷۹۰۹۱

پاسخ مشاور:

بچه‌دار شدن، مخصوصا برای خانم‌ها به‌دلیل دوران بارداری و زایمان، باید با آمادگی روحی همراه باشد در غیر این صورت حتی اگر قبول هم بکنند در آینده ناراضی خواهند بود و فرزند آنها آسیب خواهد دید، پس اصلا تلاش نکنید او را مجبور کنید که بچه‌دار شود یا آن‌قدر اصرار کنید که خسته شود و بپذیرد باید این مشکل را ریشه‌ای حل کنید.

تنها راه شما این است که علت این تصمیم را جویا شوید و با برطرف کردن علت آن، صاحب فرزند شوید. ممکن است همسرتان دلیلی نیاورد یا علت اصلی را نگوید در این صورت مشاوره حضوری برایتان لازم است، اما جدای از مراجعه به مشاور، سعی کنید به او این اطمینان را بدهید که با تولد فرزند، عشق و علاقه‌تان کم نخواهد شد و توجه‌تان به او بیشتر هم می‌شود. به او نشان دهید که اصل برایتان حضور اوست، اما حال که با هم خوشبخت و به هم علاقه‌مند هستید، دوست دارید که شخص دیگری که جزئی از وجود هر دوی شماست در این خوشبختی شریک شود.

خیال همسرتان را راحت کنید که قرار نیست تمام بار مسئولیت فرزندتان به دوش او باشد. مخصوصا شب بیداری‌ها و مشکلات بزرگ کردن نوزاد که گاهی باعث می‌شود بعضی خانم‌ها از فرزنددار شدن هراس داشته باشند. برخی خانم‌ها به‌دلیل به هم خوردن اندام‌شان و مشکلات دوران بارداری نمی‌خواهند بچه‌دار شوند، در این صورت نقش شما و حرف‌هایتان می‌تواند تاثیر زیادی در تغییر تصمیم او داشته باشد. رفت و آمد کردن با زوج‌های جوانی که بچه دارند و دیدن زیبایی‌های دنیای بچه‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. خانمی از دوستانش که فرزند دارد و از این امر راضی است هم می‌تواند با صحبت کردن غیرمستقیم در تصمیم همسرتان تاثیر بگذارد.

سعی کنید رابطه‌تان را محکم‌تر و گرم‌تر کنید، اگر نارضایتی از زندگی مشترک داشته باشد، طبیعی است که از بچه‌دار شدن بترسد. اما با توجه به مخالفت شدید همسرتان لازم است حتما یک روان‌شناس با ایشان صحبت کند و علت اصلی را پیدا کند. تا آن زمان می‌توانید پیشنهادات ما را به کار ببرید.

ندا داودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها