ذوب‌آهن پذیرای استقلال و سپاهان مهمان پرسپولیس است

همه اصفهان علیه سرخابی‌ها

جدال چهار، پنج مدعی قهرمانی پایان بخش دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر است؛ جایی که استقلال صدرنشین در اصفهان کار سختی برابر ذوب‌آهن دارد، پرسپولیس و سپاهان اوج گرفته در تهران یک دیدار سنتی مهیج را به نمایش می‌گذارند و سایپا یکی دیگر از مدعیان مهمان پدیده است.
کد خبر: ۸۷۸۲۸۳

به گزارش جام‌جم، تعطیلات نیم فصل لیگ برتر در حالی پنجشنبه هفته پیش با آغاز دیدارهای هفته هجدهم خاتمه یافت که سه روز برگزاری بازی‌های این هفته و پنج بازی برگزار شده نتوانست چندان هیجانی به رقابت‌های لیگ برگرداند با این حال امروز در روزپایانی دیدارهای این هفته صف آرایی مدعیان مقابل هم می‌تواند بسیاری از معادلات را به هم بزند و شرایط جدید و حتی متفاوتی برای مدعیان صدرنشینی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ترسیم کند، آیا ذوب‌آهن ترمز استقلال تهران را می‌کشد یا این‌که شاگردان مظلومی در اصفهان شگفتی‌ساز شده و با غلبه بر تیم گل‌محمدی ضمن تثبیت صدرنشینی خود و شکست دادن یکی از رقیبان جدی خط و نشانی جدی برای دیگر مدعیان خواهند کشید و این ذوب‌آهن است که دو پله سقوط خواهد کرد؟ پرسپولیس که در جام شهدا به صبا باخت و قهرمان نشد، آیا همان تیم شاداب است یا دچار افت شده و سپاهان بعد از 11 هفته تیم برانکو را دوباره با شکست آشنا خواهد کرد؟

سایپای مجید جلالی چه خواهد کرد؟ تیم رده چهارمی که البته در بازی امروز آندرانیک تیموریان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و جلالی امیدوار است با جوانان خوش‌آتیه خود و در راس آنها مهدی ترابی، پدیده رده دوازدهمی را شکست داده و همچنان در کورس باقی بماند. در اینجا با توجه به اهمیت و حساسیت دیدارهای رودرروی اصفهان ـ تهران نگاهی مفصل‌تر به دو بازی ابتدایی خواهیم داشت.

گام‌های لرزان برای انتقام

جدول رده‌بندی لیگ در پایان هفده هفته به ما می‌گوید استقلال فقط یک بار باخته است؟ به کی؟ به همین تیم ذوب‌آهن آن هم در تهران و با نتیجه 2برصفر! اما این بازی مربوط به چندماه پیش و هفته سوم لیگ بود. استقلال در تمامی هفته‌های گذشته هرچند هیچ گاه نتوانست با بازی‌های تماشاگرپسند رضایت خاطر هوادارانش را جلب کند اما در فوتبال به نتیجه امتیاز می‌دهند و تیم مظلومی با کسب نتایج لازم در صدر جدول جا خوش کرده است. تیمی که سجاد شهباززاده را مثل روزهای اوج این بازیکن در سایپا، زهردار و گلزن می‌بیند و فوق‌ستاره‌اش در درون دروازه مهدی رحمتی به این راحتی به هر مهاجمی باج نمی‌دهد.

استقلال حتی اگر در بازی امروز شکست بخورد باز هم صدرجدول را از دست نخواهد داد و این شکست فقط رقابت در صدرجدول را نزدیک‌تر خواهد کرد. با این حال هواداران این تیم امروز از مظلومی و تیمش انتظار یک بازی انتقامی را دارند. برای تیمی چون استقلال اصلا خوب نیست در تهران به یکی از رقیبان جدیش ببازد و در دیدار برگشت هم حرفی برای گفتن نداشته باشد. اما این استقلال در تعطیلات نیم فصل با حاشیه بی‌پولی باشگاه و تهدید اعتصاب بازیکنان مواجه بود تا با گام‌های لرزان به استقبال نیم‌فصل دوم برود. باید دید مظلومی در دیداری که حنیف عمران‌زاده را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد چگونه برابر تیم گل محمدی با جوان گلزنی چون کاوه رضایی و یار باتجربه‌اش مهدی رجب‌زاده مقابله خواهد کرد؟

اینها همه یک طرف ماجرا بود میزبان این بازی تیم شایسته یحیی گل‌محمدی است که نه تنها در 17 بازی گذشته که از چندین هفته پایانی لیگ برتر گذشته تاکنون با اقتدار و صلابت پیش می‌رود و بازی خوبش لرزه بر اندام هر حریفی می‌اندازد. سوال این است در پایان این دیدار اصطلاحا 6 امتیازی چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد؟

جدال سنتی در آزادی

دیگر بازی حساس امروز را تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند. رقیبان سنتی که حتی وقتی که در اوج قرار نداشته باشند بازهم بازی‌های آنها، حساسیت و کری‌های خاص خود را به دنبال دارد وای به حال این‌که یک طرف ماجرا یعنی پرسپولیس اوج گرفته باشد با سودای قهرمانی در سر. این، شرایط امروز پرسپولیس است، برانکو در دیدار رفت در حالی تیمش 4 بر 2 به سپاهان باخت که همین تک نتیجه هم می‌تواند انگیزه زیادی برای او و شاگردانش باشد تا انتقام آن شکست را بگیرند. با این حال پرسپولیس که 11 هفته است طعم شکست را نچشیده و نمایش تحسین‌برانگیز این تیم در هفته‌های گذشته هوادارانش را امیدوار کرد که این تیم می‌تواند پس از سال‌ها قهرمان شود. در این شرایط باید دید تیم برانکو در تعطیلات چه کرده است و این تعطیلات و وقفه لیگ چه تاثیری روی این تیم گذاشته است؟ برانکو در این بازی حساس امروز محمد انصاری را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد و به احتمال فراوان بابک حاتمی به جای او بازی خواهد کرد. سپاهان نیز که با مربی کروات خود که زمانی در تیم ملی کرواسی شاگرد برانکو بوده است در هفته‌های گذشته شرایط بهتری پیدا کرده است و چنانچه در این بازی برنده نشود شرایط سخت و دشواری در پیش خواهد داشت. خواندن صحبت‌های این دو کروات در ادامه مطلب خالی از لطف نیست.

سومین باخت پیاپی دایی

در یکی از دیدارهای هفته هجدهم دیروز صبای قم 2 بر صفر به گسترش فولاد تبریز باخت. علی دایی که با تیمش تا هفته پانزدهم فقط یک باخت برابر تیم فوتبال راه‌آهن داشت، در هفته‌های گذشته ابتدا به استقلال تهران و سپس به نفت تهران باخت تا با احتساب شکست دیروز برابر گسترش فولاد سومین باخت پیاپی در کارنامه این تیم ثبت شود. علی دایی در پایان بازی دیروز گفت: ما نیمه اول خوب کار نکردیم. در حالی که آنالیز خیلی خوبی انجام شده بود. تمام اتفاقات بازی پیش‌بینی شده بود اما گل اول را خیلی بد و ابتدایی خوردیم. به ندرت چنین گلی در فوتبال دیده می‌شود. همین موضوع باعث شد روحیه تیم پایین بیاید. گلی خوردیم که در اثر اشتباه یکی دو بازیکن‌مان رقم خورد.

دایی تاکید کرد: ما در حال فشار روی دروازه حریف بودیم که یک پنالتی عجیب و غریب برای تیم حریف گرفته شد که همه چیز را تغییر داد. به هر حال نیمه دوم گسترش فولاد کار خاصی انجام نداد. متاسفانه در یک بازی مهم که می‌توانست به ما کمک کند، نتوانستیم پیروز شویم و روز خوب ما نبود. از موقعیت‌های نیمه و نصفه همه نتوانستیم خوب استفاده کنیم.

برنامه دیدارهای امروز لیگ برتر

ذوب‌آهن ـ استقلال تهران ( ساعت 14:30)، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، داور: شاهین حاج بابایی

پدیده خراسان ـ سایپا ( ساعت 14:30)، ورزشگاه ثامن مشهد، داور: پیام حیدری

پرسپولیس ـ فولاد مبارکه سپاهان (ساعت 17)، ورزشگاه آزادی، داور: بیژن حیدری

جدول لیگ برتر (94ـ 95) ـ جام خلیج‌فارس

برانکو: منتظر یک نمایش بزرگ باشید

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس در آستانه دیدار تیمش با سپاهان گفت: فکر می‌کنم قشنگ‌تر از این نباشد که بخواهیم به مصاف قهرمان فصل قبل برویم و انتظار یک نمایش بزرگ را دارم. از همین جا از هواداران پرسپولیس درخواست می‌کنم تا از ما حمایت خوبی کنند. طبیعی است که تیم‌ها خودشان را قوی کرده‌اند، اما ما با همان ترکیب باقی ماندیم، بجز این‌که دو دروازه‌بان جدید جذب کردیم، اما نکته مهم این است که برای ادامه فصل آماده‌ایم. ما می‌خواهیم وظایف‌مان را به نحو احسن اجرا کنیم و همان‌طور که می‌دانید چهار تا شش بازی آینده برای ما بسیار مهم خواهد بود. می‌دانیم بازی با سپاهان در کنار بازی با استقلال که دربی است، یک بازی مهم است. وی در مورد سپاهان گفت: سرمربی سپاهان یک مربی جدید در این تیم است و توانسته در تعطیلات، تیمش را تقویت کند. قطعا در یک ماه اخیر تلاش کرده‌اند تا تفکرات خودشان را در زمین پیاده کنند. سپاهان چند بازیکن جدید گرفته و تقریبا نصف تیمش نو شده است. ما هم انتظار تغییرات در بازی این تیم را داریم.

برانکو درباره شرایط سوشا مکانی و قرار گرفتنش در فهرست 18 نفره تیم گفت: او فعلا در رقابت برای بازی کردن است و مراجع ذی‌صلاح کار خودشان را می‌کنند، وقتی تعیین‌تکلیف شد ما هم در جریان قرار می‌گیریم.

استیماچ: خوش به‌حال پرسپولیس که برانکو را دارد

ایگور استیماچ، سرمربی سپاهان در آستانه دیدار با پرسپولیس گفت: یک بازی بزرگ در فوتبال ایران انجام خواهد شد. دو باشگاه بزرگ ایران با حمایت هوادارانشان به مصاف هم می‌روند، اما باید بگویم که ما قهرمان واقعی هستیم، زیرا در 11 سال اخیر بهترین عملکرد را داشتیم. وی افزود:‌ ما آمده‌ایم که بازی را ببریم چون تیم خوبی هستیم، اما باید بگویم پرسپولیس هم از بهترین تیم‌های حال حاضر ایران است. استیماچ درباره استفاده از دو بازیکن برزیلی در سپاهان افزود: پادوانی و شیمبا هر دو آماده هستند و این برای ما یک اتفاق خوب است، اما حیف شد که در نیم فصل اول نتوانستند برای ما بازی کنند.

سرمربی سپاهان درباره شناختش از پرسپولیس گفت: من پرسپولیس را خوب می‌شناسم. می‌دانم برانکو در شروع فصل دشواری‌های زیادی داشت که این مسائل در دو ماه اخیر هم برای ما رخ داد، اما می‌بینید که برانکو الان با تیمش نتیجه می‌گیرد و انتظار دارم این اتفاق برای من هم رخ دهد. وی درباره این‌که برانکو گفته بود با او در تیم ملی کرواسی کار کرده، افزود: بله همین‌طور است ما با هم دوست هستیم و من احترام زیادی به برانکو می‌گذارم. ما ده سال با هم کار کردیم و باید بگویم پرسپولیس خوشبخت است که برانکو سرمربی‌اش است.

امید نوفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها