فناوری آینده

چمدان‌ها هوشمند می‌شوند

شرکت تولیدکننده ابزارهای رباتیک NUA از چمدان‌های هوشمندی رونمایی کرده که می‌تواند از طریق بلوتوث به اپلیکیشن اختصاصی قابل نصب روی گوشی‌های هوشمند متصل شود. به‌این‌ترتیب کاربر می‌تواند هر زمان از موقعیت مکانی این چمدان مطلع شود.
کد خبر: ۸۷۷۰۳۳

این چمدان از طریق دوربین تعبیه شده در ساختار خود، کاربر را تشخیص می‌دهد و او را دنبال می‌کند؛ بنابراین علاوه بر این‌که می‌توانید از موقعیت مکانی چمدان خود مطلع شوید، به حمل آن نیازی ندارید. یکی دیگر از ویژگی‌های این چمدان هوشمند قابلیت شارژ دیگر ابزارهای الکتریکی است. این شرکت اعلام کرده تا دو سال آینده چمدان‌های هوشمند به بازار عرضه خواهد شد.

سفارش‌‌غذا با‌‌ یک ‌کلید

یک رستوران زنجیره‌ای عرضه‌کننده غذاهای فست فود در اقدامی جالب گجتی عرضه کرده که مشتریان می‌توانند با در اختیار داشتن این گجت و فقط از طریق فشار دادن یک کلید در مدت زمان کوتاهی ‌‌پیتزای مورد نظر خود را سفارش دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن غذای سفارش داده شده به آنها تحویل داده شود.

این گجت Domino’s Pizza Button نام دارد. این رستوران پیش از این نیز برای دریافت سفارشات مشتریان خود یک اپلیکیشن اختصاصی طراحی کرده بود که اکنون در طول روز سفارش‌‌های زیادی به وسیله این اپلیکیشن ثبت می‌شود. این گجت نیز با هدف سهولت در ارائه خدمات به مشتریان طراحی شده است.

تبلت‌ها پوشیدنی می‌شوند

در دنیای امروز بشر بیش از هر زمان دیگری به ابزارهای الکترونیکی وابسته شده و هر روز از مجموعه متنوعی از ابزارهای پوشیدنی رونمایی می‌شود که با هدف پاسخگویی به این نیاز طراحی و ساخته می‌شوند. پس از استقبال کاربران از ساعت‌های هوشمند از تبلت‌های پوشیدنی رونمایی شده است. این تبلت پوشیدنی که مانند یک ساعت مچی روی دست قرار می‌گیرد Rufus Cuff نام دارد. برای این تبلت پنج اینچی سخت‌افزار نسبتا قدرتمندی طراحی شده که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای روزمره کاربران باشد.

ساعتی برای حفظ تناسب اندام و سلامت

اگر از علاقه‌مندان دنیای گجت‌های پوشیدنی هستید حتما با Fitbit و محصولات متنوعی که با هدف تناسب اندام و سنجش میزان کالری مصرفی در بدن طراحی و ساخته شده، آشنایی دارید. این شرکت در CES امسال از ساعت هوشمندی رونمایی کرد که همه امکاناتی را که ابزارهای پوشیدنی در این حوزه ارائه کرده‌اند، می‌توانید یکجا در این ساعت هوشمند در اختیار داشته باشید. این ساعت هوشمند که Fitbit Blaze نام دارد از یک سیستم‌عامل منحصر‌به فرد برخوردار است و مجموعه متنوعی از اپلیکیشن‌های اختصاصی برای حفظ تناسب اندام و سلامت کاربران در این ساعت هوشمند گنجانده شده است.

همنشین جدید تلویزیون‌های خمیده

وقتی تلویزیون‌ها خمیده می‌شوند، باید منتظر ساندبارهای خمیده هم بود. البته این منحنی بودن فقط طراحی زیبا و منحصربه‌فردی به محصول نمی‌دهد، بلکه پخش صدا در محیط نیز بهتر انجام می‌شود. ساندبار مدل HW-J6060 سامسونگ صدایی فراگیر (surround) و شفاف را به کمک بلندگوهای میانی و کناری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همان‌طور که اشاره شد انحنای محصول باعث می‌شود صدا به صورت مدور پخش شده و به صورت افقی و عمودی به اطراف پرتاب شود. این ساندبار به سیستم بلندگوی 6.1 کاناله و ساب ووفر ۷ اینچی مجهز است. محصول جدید سامسونگ بی‌نیاز از اتصال سیم است و دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی از طریق بلوتوث به آن وصل می‌شود.

هم کیف پول هم شارژر

SolBag از گجت‌های هوشمند پوشیدنی عرضه شده توسط شرکت سامسونگ است که مورد توجه بسیاری از کاربران دنیای دیجیتال قرار گرفته است. این کیف پول به صفحات خورشیدی مجهز شده است و کاربران می‌توانند از این امکان برای شارژ تلفن‌های همراه خود استفاده کنند البته برخلاف آنچه به نظر می‌رسد SolBag این قابلیت را ندارد که انرژی تولید شده از طریق جذب نور خورشید را در خود ذخیره کند. در حقیقت فرآیند شارژ زمانی انجام می‌شود که این کیف در معرض نور خورشید باشد.

تماس‌های اضطراری با دستبندی زیبا

Wise Wear Socialite از جمله گجت‌هایی است که می‌تواند گزینه مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و سالمندان باشد. در سال‌های اخیر گجت‌های متنوعی با امکان ارسال پیامک در شرایط اضطراری طراحی و ساخته شده و ویژگی مشترک همه آنها این است که وقتی کاربر به یک بیماری خاص با شرایط اضطراری مبتلا می‌شود، به او کمک می‌کند به شماره‌های تماس ضروری ذخیره شده، پیامکی مبنی بر اعلام شرایط کاربر و همچنین اطلاعاتی درباره موقعیت مکانی فرد ارسال شود. یکی از محدودیت‌های این گجت‌ها این است که کاربر باید به آن دسترسی داشته باشد تا بتواند از آن استفاده کند، اما ویژگی منحصر به فرد این است که به محض این که کاربر روی صفحه لمسی آن دوبار ضربه می‌زند، برای شماره‌های ذخیره شده پیامک ارسال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها