رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 با رمز یا زهرا (س) دیروزدرحالی در سواحل مکران و آب‌های شمال اقیانوس هند آغاز شد که به گفته امیر سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، هنگام برگزاری این رزمایش، اخطار نیروهای ایرانی به ناو آمریکایی، باعث عقب‌نشینی آن از محدوده رزمایش ولایت 94 شد.
کد خبر: ۸۷۶۹۱۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این مرحله یگان‌های موشکی ساحل به دریا، تیپ تفنگداران، راکت‌اندازها، توپخانه ساحلی و سامانه‌های الکترونیکی در محدوده رزمایش گسترش و استقرار یافتند.فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در اولین روز رزمایش، یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی با اعزام به مناطق از پیش تعیین شده با تمامی امکانات برای رهگیری محدوده‌های نفوذ دشمن اقدام کردند. رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 به مدت یک هفته از شرق تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه برگزار می‌شود. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری افزود: شناورهای سطحی، قایق‌های تندرو، یگان‌های پروازی و زیردریایی سنگین کلاس فاروق در محورهای از پیش تعیین شده قرار گرفتند و پدافند غیرعامل برای دفاع از مناطق حیاتی و مهم در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:‌ به یک فروند ناوشکن آمریکایی و یگان پروازی همراه آن که در نزدیکی محدوده‌ تاکتیکی رزمایش در حال تردد بودند، اخطار داده شد.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری اظهار کرد: در محدوده رزمایش با توجه به تعداد و تنوع یگان‌ها و تمرینات پیش‌بینی شده از سلاح‌ها و مهمات جنگی استفاده می‌شود و انواع اژدرها و موشک‌هابه کار گرفته می‌شود. بنابراین طبق عرف بین‌المللی نیروی دریایی باید محدوده تمرینات را پاکسازی کرده تا خطری متوجه شناورهای تجاری و نظامی حاضر در منطقه رزمایش نشود و انواع اژدرها و موشک‌هابه کار گرفته می‌شود. وی افزود: هواپیماهای گشت دریایی و ناوشکن البرز تذکراتی درباره‌ خودداری از ورود به محدوده تاکتیکی رزمایش و حفظ فاصله‌ ایمن، از محدوده پرتاب موشک‌ها و اژدرهای رسمی نداجا را اعلام کردند و بلافاصله پس از تذکرات داده شده ناو آمریکایی و یگان پروازی همراه آن با فاصله گرفتن از محدوده رزمایش نسبت به اجرای مقررات و عرف بین‌المللی قوانین دریایی اقدام کردند.

امیر سیاری تاکید کرد:‌ امنیت تمام شناورهای حاضر در منطقه مورد توجه نیروی دریایی ارتش است و با لحاظ این اصل از ورود هرگونه شناور نظامی، تجاری و نفتکش به محدوده برگزاری رزمایش ممانعت جدی به عمل خواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها