گروه‌بندی رقابت‌های گزینشی بسکتبال انتخابی المپیک ریودوژانیرو مشخص شد و ایران با یونان و مکزیک همگروه است و باید تیرماه آینده در تورین ایتالیا به میدان برود.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۳

ایران ابتدا در جدول سه تیمی با دو تیم بازی می‌کند و در خوشبینانه‌ترین حالت اگر به عنوان یکی از تیم‌های اول یا دوم این گروه سه تیمی انتخاب شود، باز هم بخت بازی را با یکی از تیم‌های ایتالیا یا کرواسی پیدا می‌کند.

اوضاع وقتی سخت می‌شود که از مجموع شش تیمی که در شهر تورین مسابقه می‌دهند، تنها یک تیم به ریو می‌رسد.

آن‌طور که از نام رقبا پیداست، شرایط برای بسکتبال ایران که تجربیات بین‌المللی در این سطح از رقابت‌ها با حضور نماینده‌های قاره‌ها ندارد، سخت است و به همین دلیل نباید فعلا روی المپیکی شدن بسکتبال ایران حرف زد، اما رقابت‌های گزینشی از این منظر که امکان رویارویی با برخی تیم‌های مطرح بسکتبال جهان را به‌وجود می‌آورد، یک «فرصت» است.

تیم ایران با یونان، یکی از قدرتمندترین تیم‌های بسکتبال در جایگاه دهم جهانی، بازی می‌کند. این تیم در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، انتخابی المپیک، بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت، اما از پس مدعیان این رقابت‌ها برنیامد و سرانجام باید بخت خود را برای ورود به المپیک در دیدارهای گزینشی آزمایش کند. از هم‌اکنون می‌توان متصور بود این تیم همراه ایتالیا (میزبان) و کرواسی از بخت‌های صعود به المپیک تابستان آینده است.

دیگر رقیب ایران در گروه سه تیمی بسکتبال انتخابی المپیک، تیم ملی مکزیک از قاره آمریکاست. بسکتبال این کشور در چند سال گذشته جهش خوبی داشت و با دو پله پایین‌تر از ایران در جایگاه نوزدهم بسکتبال دنیاست. آنها سال 2013 قهرمان آمریکا شدند و سال 2014 به همراه ایران در رقابت‌های جهانی اسپانیا حضور داشتند.

تیم ایران در گام‌های اول و دوم باید با این تیم‌ها مسابقه بدهد، اما تا رسیدن به رقابت‌های 14 تیرماه آینده، شرایط تیم ملی به چه ترتیبی است و چه بازیکنانی تیم ایران را برای رقابت‌های گزینشی همراهی می‌کنند؟

درک بائرمن، سرمربی تیم ملی از دل لیگ برتر به‌دنبال برنامه‌ریزی برای بسکتبال ایران است، آن هم در شرایطی که سه نفر از بازیکنان شاخص ملی‌پوش خارج از ایران بازی می‌کنند و استفاده از این بازیکنان در کنار باتجربه‌های به‌جامانده از نسل طلایی در لیگ، یکی از پرسش‌هایی است که ذهن سرمربی آلمانی را مشغول کرده است. در واقع باید منتظر ماند و دید تیم ملی کدام راه را انتخاب می‌کند.

استفاده از همه توانمندی‌های بسکتبال در کوتاه‌مدت یا آن‌طور که شنیده می‌شود جوانگرایی برای رسیدن به المپیک 2020 که بازی‌های گزینشی در تورین ایتالیا نقطه شروع آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها