داوران بخش کارگردانان فیلم اولی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

نگاه نوی چهره‌ها به تازه نفس‌های سینما

حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی، سامان مقدم، مهدی کرم‌پور و حبیب احمدزاده، پنج سینماگر سرشناسی هستند که روز گذشته با حکم محمد حیدری به عنوان داوران نگاه نوی جشنواره فیلم فجر انتخاب شدند تا در قالب مسئولیتی سخت، بهترین‌های این بخش را معرفی کنند. با انتخاب این سینماگران برجسته، خط و نشان بخش نگاه نو برای سودای سیمرغ پررنگ‌تر از قبل شد.
کد خبر: ۸۷۵۰۵۹

به گزارش جام‌جم، وقتی در نخستین نشست رسانه‌ای دبیر این دوره جشنواره فیلم فجر، بخش‌های کوتاهی از 11 فیلم بخش نگاه نو ـ فیلم‌های اول کارگردانان ـ برای اصحاب رسانه پخش شد، به‌دلیل کیفیت بالای فیلم‌ها و فضاهای متفاوت آنها، دشواری داوری این آثار قابل پیش بینی بود و می‌شد فهمید که فیلمسازان تازه نفس و جوان برای کارگردانان پیشکسوت خط و نشان کشیده‌اند؛ دعوت به رقابتی آمیخته با احترام و قدرشناسی و درس پس دادن که برنده آن سینمای ایران خواهد بود. خط‌و‌نشان نگاه نو برای سودای سیمرغ روز گذشته صورت پررنگ‌تری هم به خود گرفت و وزن و شهرت چهره‌های داورانِ انتخاب شده این بخش نه‌تنها از سینماگران سودای سیمرغ کمتر نیست، چه‌بسا سنگین‌تر هم باشد.

حمید فرخ‌نژاد، چهره محبوب و توانای بازیگری سینمای ایران یکی از مهم‌ترین سینماگرانی است که حضورش به عنوان داور، باعث جلب توجه بسیاری خواهد شد و خیلی‌ها منتظرند اظهارنظر او را درباره فیلم‌ها و البته بازیگران بخش نگاه نو بدانند. این بازیگر امسال می‌توانست یکی از غایبان جشنواره به عنوان بازیگر نباشد، اما فیلم «مشگل گیتی» با بازی او و به کارگردانی بهرام کاظمی از نظر هیات انتخاب شایسته حضور در سودای سیمرغ نبود.

سامان مقدم، از کارگردانان شناخته شده و پرطرفدار تلویزیون و سینمای ماست که تقریبا هر فیلم و سریالی که ساخته، با استقبال بالای مردم روبه‌رو شده است.

مهدی کرم‌پور، کارگردان تلویزیون و سینما و سازنده پل چوبی، چه کسی امیر را کشت؟ و یه تیکه زمین، هم یکی دیگر از چهره‌های شناخته شده در میان داوران نگاه نو است.

حبیب احمدزاده هم به دلیل نگاه کارشناسانه و دغدغه‌مندش، حضوری تعیین‌کننده در جمع داوران دارد.

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری 12 تا 22 بهمن برگزار می‌شود.

علی رستگار

فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها