اخبار ناخوشایندی از تنیس دنیا را تحت تاثیر قرار داد

راکت‌های فـاسد

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان فاش کرد یک بار به او 200 هزار دلار رشوه پیشنهاد شده تا در یک مسابقه نتیجه خاصی رقم بخورد.
کد خبر: ۸۷۴۰۴۶

به گزارش یورواسپرت، روز گذشته در برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر وجود تبانی در تنیس دنیا مطرح شد؛ این‌که تعدادی از قهرمانی‌های تنیس‌بازان در گرند اسلم که حتی در بازی‌های اوپن استرالیا نیز حضور دارند، مشکوک به تبانی بوده‌ است. در پی انتشار این مطالب نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان در این باره به خبرنگاران گفت: به من هم چنین پیشنهادی داده شده است. در سال 2007 فردی از طریق اعضای تیم، چنین پیشنهادی را مطرح کرد که بلافاصله آن را رد کردم. آن فرد حتی نتوانست مستقیما با من صحبت کند.

او افزود: در آن زمان خبرها و شایعات اینچنینی می‌شنیدم، اما فکر می‌کنم مساله حل شده است. در شش، هفت سال اخیر چنین خبری نشنیده‌ام. در آن زمان بسیار ناراحت شدم زیرا نمی‌خواستم در این مسائل دست داشته باشم. به نظرم این خیانت به صداقت در ورزش و جرم است. فکر نمی‌کنم جایی برای این قبیل فعالیت‌ها در هیچ ورزشی وجود داشته باشد.

جوکوویچ ادامه داد: من همیشه بین افرادی بودم که به ورزش احترام گذاشته‌اند. این روشی است که با آن بزرگ شدم. اطلاعاتی درباره این‌که تبانی در سطح حرفه‌ای اتفاق افتاده باشد، ندارم. فکر نمی‌کنم در سطح حرفه‌ای چنین اتفاقی افتاده باشد. شاید در سطوح پایین‌تر چنین چیزی باشد، شاید هم نه.

راجر فدرر از پرافتخارترین تنیسورهای دنیا هم تائید کرد که از این نوع مسائل نگران است. او در این باره گفت: باید این مشکلات را بسیار جدی بگیریم. دوست ندارم نام افرادی را که درگیر بوده‌اند، بشنوم. کریس کرمود، رئیسATP، گزارش‌های اخیر را کاملا رد کرده و گفته است: اتحادیه تنیس این مساله را کاملا رد می‌کند که تبانی در تنیس صورت گرفته باشد و اطلاعاتی که BBC و Buzz Feed news ارائه می‌دهند، مربوط به ده سال پیش است.

پیش از این بحران تبانی رشته‌هایی مثل فوتبال و دوومیدانی را با چالش جدی مواجه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها