این مشکل کهنه را رفع کنید

به عنوان یک متخصص اقتصاد و فردی غیرسیاسی که در بسیاری از پروژه‌های حساس اقتصادی کشور، به‌ویژه در استان خوزستان نقش داشته‌ام، شهادت می‌دهم که استان خوزستان با وجود آن‌که در طول جنگ تحمیلی خسارات بسیاری را متحمل شد و اثرات آن خسارات هنوز که هنوز است، مردم این خطه را آزار می‌دهد، از روند توسعه کشور سهم شایسته خود را نبرده است.
کد خبر: ۸۷۳۳۷۱
این مشکل کهنه را رفع کنید

این در حالی است که این استان، نفت، کشاورزی و حاصلخیزی آن و صنعت را همزمان در خود دارد و منافع زیادی را از این رهگذر به وطن رسانده و می‌رساند، اما خود استان از این روند بهره چندانی نبرده است. با تاکید بر این‌که من فردی سیاسی نیستم و در تحلیل‌هایم تلاش حداکثری برای رعایت انصاف دارم، اما باز هم باید تاکید کنم آنچه شایسته است برای خوزستان انجام نشده و معضلات ابتدایی آن نیز حل نشده است. یکی از این معضلات ابتدایی که دیگر در تمام ایران مشهور شده، معضل فاضلاب آبادان و اهواز و برخی دیگر از شهرها و روستاهای این استان است. شدت این معضل شاید فراتر از آن باشد که در خاطر بگنجد، لذا فقط با سفر به برخی از این روستاها، آن هم در فصل گرما و در شرایطی که آب آشامیدنی بهداشتی در دسترس نیست و حتی آب، فروشی است، می‌توان عمق مشکل را دریافت. لذا رسالت رسانه‌ها در به تصویر کشیدن این معضل و نشان دادن عمق مشکل، در خوزستان دو چندان است؛ چرا که شاید قابل باور نباشد در جایی زندگی کنید که حین رفت و آمد باید از کوچه‌هایی عبور کنید که فاضلاب در کف آن جریان دارد؛ آن هم در گرمای شدید خوزستان.

لذا با احترام به تمام تلاش‌هایی که دولت‌های پیشین داشته‌اند و تقدیر از زحمات کشیده شده، واقعیت آن است که معضلات اصلی و پایه‌ای مردم خوزستان مانند همین موضوع فاضلاب، با گذشت سال‌های طولانی همچنان پابرجاست و اقدام موثری برای رفع آن انجام نشده است. لذا به عنوان یک کارشناس مسئول از دولت مستقر می‌خواهم که نوع نگاه خود به خوزستان را با نگاهی ویژه تغییر داده و برای این «ثروتمند غیربرخوردار» طرحی تازه دراندازد.

دکتر بهمن آرمان

کارشناس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها