محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوی سیما، با اشاره به جزئیاتی از نحوه محاصره دو قایق مدرن و پیشرفته آمریکایی و بازداشت تفنگداران آنها گفت: پس از بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی و انتقال آنها به جزیره فارسی، هواپیماها و بالگردهای آمریکایی کارهای نادرست و تحریک‌کننده‌ای انجام دادند و ناوهای آنها این جزیره را محاصره کرده و اطراف آن آرایش گرفتند.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی افزود: در 50 دقیقه اول اوضاع این گونه بود، اما پس از هشدار نیروی دریایی سپاه به هواپیماهای آمریکایی، اوضاع تغییر کرد و قبول کردند که باید بااحترام رفتار کنند.سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز در مراسم گرامیداشت حماسه و ایثار مردم شهرستان خوانسار عنوان کرد: با شش پاسدار جوان توانستیم ده تفنگدار آمریکایی را دستگیر کنیم. وی افزود: این ملوانان پس از دستگیری گریه می‌کردند.

اشک تمساح مخالفان اوباما برای تفنگداران

از دیگرسو اشتون کار‌تر، وزیر دفاع آمریکا هم دیروز اعلام کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که تفنگداران نیروی دریایی این کشور به دلیل اشتباه ناوبری، وارد آب‌های ایران شدند. این اظهارات مقام آمریکایی در شرایطی است که نامزدهای جمهوریخواه در جدیدترین مناظره خود یک گفته مشترک داشتند و آن این‌که ایران با بازداشت نظامیان آمریکایی، واشنگتن را تحقیر کرد. سناتور تد کروز در این ارتباط گفت، از دیدن این‌که ده ملوان آمریکایی دستشان را پشت سرشان گرفته‌اند و زانو زدند، وحشت‌زده شده است.

دونالد ترامپ، دیگر نامزد احتمالی جمهوریخواهان هم مدعی شد: پس از دیدن زانو زدن آمریکایی‌ها، اشک تمام صورت آنها را گرفت. به گزارش فارس، جب بوش هم در این مناظره با اشاره به حادثه دستگیری تفنگداران آمریکایی خاطرنشان کرد: اکنون دیگر «دشمنان ما از ما نمی‌ترسند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها