مسابقه‌های تیراندازی با سلاح هندوستان آخرین مرحله رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ریودوژانیروست که از چند روز دیگر در این کشور آغاز می‌شود. تیراندازان ایرانی تاکنون دو سهمیه توسط الهه احمدی و نجمه خدمتی در تفنگ به دست آورده‌اند و با تمریناتی که زیر نظر لازلو سرمربی مجارستانی خودشان پشت‌سر گذاشتند برای رقابت‌های هند آماده می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۰۷۱۸

مهتاب رضی، داور بین‌المللی و کارشناس این ورزش درباره بخت المپیکی‌شدن ورزشکاران تیرانداز ایرانی در این رقابت‌ها می‌گوید: تیم ایران با 26 ورزشکار در سه قسمت تپانچه، تفنگ و اهداف پروازی در رقابت‌های کسب سهمیه شرکت می‌کند. پیش از این قرار بود رقابت‌های کسب سهمیه در کویت برگزار شود، اما به خاطر تعلیق ورزش کویت این رقابت‌ها جنبه انتخابی نداشت و هم‌اکنون همه حواس‌ها به رقابت در هندوستان است.

این کارشناس تیراندازی درباره بخت ورزشکاران ایرانی در این رقابت‌ها برای گرفتن سهمیه می‌گوید: با هر کدام از این ملی‌پوشان که صحبت می‌کنیم برای خود بخت زیادی قائلند، اما باید در میدان مسابقه این اتفاق بیفتد. تیراندازی یک لحظه است و رکوردها در لحظه شلیک به دست می‌آید و نمی‌شود نتایج را پیش‌بینی کرد، اما نکته مهم رکوردهای خوب ملی‌پوشان ما در رقابت‌های کویت و آمادگی روانی و جسمانی آنها در حال حاضر است.

رضی درباره این که گفته می‌شود نباید به نتایج کویت توجه کرد زیرا تیم‌ها با تمام قوا در این رقابت‌ها حاضر نشده بودند، می‌گوید: من هم این نکته را قبول دارم که نباید بیش از اندازه به نتایج کویت وابسته بود، اما نتایج کویت برای افزایش اعتماد به نفس بچه‌ها خوب است و نباید این تمرکز را بر هم زد. سرمربی تیم نیز همه این موارد را در نظر گرفته است و می‌داند امروز نیاز بچه‌ها تکیه بر نتایج قبلی نیست.

داور بین‌المللی تیراندازی نقش سهمیه‌های احمدی و خدمتی را برای ملی پوشان ارزنده می‌داند و می‌گوید: با سهمیه‌های به دست آمده توسط دو بانوی تیرانداز، انگیزه‌های بچه‌ها برای گرفتن ورودی المپیک بیشتر شده و تاکنون 19 نفر گفته‌اند از بازی‌های هند سهمیه می‌گیرند هر چند کار دشوار است، اما غیرممکن نیست.

مهیار آذر

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها