نیمکت کهکشانی رئال با زیدان

سرانجام زین‌الدین زیدان یکی از نوادر تاریخ فوتبال دنیا، هدایت کهکشانی‌ها را به‌عهده گرفت. اسطوره رئال مادرید و فرانسه در راهی گام نهاد که پیشتر هم نوابغ بزرگی را زمین زده و هم به اوجی دوباره رسانده است.
کد خبر: ۸۷۰۱۸۲

ادامه نتایج ضعیف رئال مادرید با هدایت رفائل بنیتس اسپانیایی که با واکنش هواداران این تیم و حتی رونالدو همراه شد، در هفته‌ها و روزهای گذشته شایعات برکناری این مربی و جانشینی زیدان را در رسانه‌های دنیا به‌ویژه اسپانیا سر زبان‌ها انداخت؛ اتفاقی که سرانجام دوشنبه‌شب رخ داد و زیدان رسما به عنوان سرمربی جدید رئال مادرید انتخاب شد. زیدان که در فصل گذشته به عنوان دستیار کارلو آنچلوتی در رئال مادرید عملا دوره کارآموزی هدایت این باشگاه بزرگ را پشت سر گذاشته بود، در حالی که تصور می‌شد ابتدای فصل جای کارلو را بگیرد اما به تشخیص باشگاه، او راهی تیم دوم باشگاه شد و این رافائل بنیتس بود که جایگزین آنچلوتی شد و فصل را آغاز کرد.

زیدان به عنوان یکی از معدود نوادر تاریخ فوتبال دنیا در حالی به جرگه مربیان پیوست که تنها حکم قطعی که می‌توان درباره ستارگانی چون او داد، این‌که بزرگان فوتبال به‌ندرت ریسک مربیگری را پذیرفته‌اند و آنهایی که به این عرصه آمده‌اند هم موفق بوده‌اند و هم ناموفق. در حالی که یوهان کرویف در بارسلونا و فرانتس بکن باوئر در تیم ملی آلمان نتایج درخشانی کسب کردند زیکو در باشگاه‌ها و تیم ملی ژاپن و مارادونا در تیم ملی آرژانتین نتایج بسیار ضعیفی کسب کردند و به اشتباه خود در پیوستن به دنیای مربیگری عملا پی بردند. در چنین شرایطی باید دید زیدان محبوب و پرآوازه در نخستین تجربه مربیگری خود آن هم از نوع هدایت غولی به نام رئال مادرید به کدام سو خواهد رفت؟

هیجان اسطوره

زیدان 43 ساله که سال 2001 پیراهن رئال مادرید را بر تن کرد پس از آن‌که حدود 14 سال پس از آن روز به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد در این خصوص گفت: از باشگاه و رئیس باشگاه به خاطر فرصتی که در اختیار من قرار دادند، تشکر می‌کنم. نهایت تلاش خود را می‌کنم تا کهکشانی‌ها در آخر فصل به یک جام دست پیدا کنند. وی افزود: با بازیکنان سخت کار خواهم کرد و فکر می‌کنم نتیجه خوبی هم بگیریم. امروز برای من مهم و احساساتی است. امروز روز هیجان‌انگیزی برای من است، حتی هیجان‌انگیزتر از روزی که به عنوان بازیکن به رئال مادرید پیوستم. با تمام وجود برای این باشگاه تلاش خواهم کرد و از همه تشکر می‌کنم.

استقبال بزرگان

زیدان ساعاتی پس از برگزاری مراسم معارفه در نخستین جلسه تمرینی رئال مادرید حضور یافت. تمرین دیروز که در آن ورود عموم آزاد بود، 6000 تماشاگر حضور داشت که از سرمربی جدید خود استقبال گرمی کردند. گرت بیل، غایب بزرگ این تمرین‌ها‌ بود که به دلیل مصدومیت عضلانی در سالن ورزشی به تمرینات انفرادی پرداخت.

از طرفی انتخاب زیدان با استقبال شماری از بزرگان تاریخ رئال مادرید مواجه شد، طوری که رائول گونزالس جزو اولین کسانی بود که این انتخاب را به او تبریک گفت و دیوید بکهام نیز در این خصوص گفت: زیدان مردی که در ورزش همه عاشقش هستیم، هدایت تیمی را به‌عهده گرفت که علاقه‌مندان بی‌شماری دارد. او همواره برایش اتحاد و تلاش مهم است و ناکامی را نمی‌پذیرد. او لایق این انتخاب بود و بهترین گزینه برای این سمت است. اما نکته جالب این‌که وب‌سایت مادریدی مارکا در نظرسنجی خود از خوانندگان خود خواسته درباره زیدان، شایستگی و توانمندی وی برای مربیگری در رئال مادرید نظر بدهند، هر چند رای دهندگان الزاما از هواداران رئال مادرید نیستند اما معمولا تعداد بیشتری از خوانندگان مارکا را هواداران مادرید تشکیل می‌دهند.

در این نظرسنجی که نتیجه آن در حال به‌روز رسانی و تغییر است تا لحظه ارسال این خبر، 91 هزار و 297 نفر شرکت کرده‌اند و طی آن 57 درصد رای‌دهندگان معتقدند که زیدان شایستگی مربیگری را در رئال مادرید ندارد!

نویسنده وب‌سایت مارکا در گزارشی از این نظرسنجی یکی از علل بدبینی مردم مادرید را ملی‌گرایی آنها توصیف کرده و نوشته است: زیدان خیلی بزرگ است اما یک مربی اسپانیایی برای مردم مادرید بهتر از یک مربی فرانسوی است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها