کارشناسان در گفت‌وگو با جام‌جم از علل موفقیت آبی‌ها می‌گویند

راز‌های اوجگیری استقلال

استقلال خوزستان بعد از 15 هفته شکست خورد تا استقلال تهران به لطف تساوی در انزلی، تعطیلات را با صدرنشینی سپری کند. البته شاید خوشحال‌ترین تیم بالای جدول پرسپولیس باشد که با کسب یک برد دلچسب مقابل استقلال خوزستان، فاصله خود با صدر جدول را به تعداد انگشتان یک دست کاهش داد.
کد خبر: ۸۶۸۹۰۴

تصویری که پرسپولیس قبل از تعطیلی یک ماهه لیگ از خود به یادگار گذاشت، تصویر زیبایی بود. بازی رو به جلوی شاگردان برانکو، پاس‌های تک‌ضرب و پرتعداد آنها، حرکات تمرین شده گروهی هنگام ضربات ایستگاهی و البته برخی خلاقیت‌های فردی، باعث شد پرسپولیس در یکی از دشوارترین بازی‌های این فصل خود، یکی از آسان‌ترین پیروزی‌هایش را جشن بگیرد.

حریف هفدهم پرسپولیس، استقلال خوزستان بود، تیمی که 15 هفته نباخته و در هیچ دیداری هم بیشتر از یک بار گل نخورده بود. اما بازی که به پایان رسید عبدالله ویسی، اولین کسی بود که گفت تیمش حرفی برای گفتن نداشت. پرسپولیس با دو گل استقلال خوزستان را برد تا ضمن هدیه کردن صدر جدول به استقلال تهران، یک گام به صدر جدول نزدیک‌تر شود.

در پایان بازی، برانکو با تقدیم این پیروزی به هواداران تیمش گفت: با یک بازی درخشان به برد با استحقاق دست پیدا کردیم. خوشحالم که این همه تماشاگر به ورزشگاه آمدند و به تیم ما روحیه دادند و ما را با خوشحالی به تعطیلات نیم فصل فرستادند. ما بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و توانستیم صدرنشین لیگ برتر را شکست دهیم.

برانکو با تاکید بر این‌که از همه بازیکنانش راضی است، در مورد جایگاه پرسپولیس در پایان فصل گفت: تیم ما ثابت کرد استحقاق قهرمانی را دارد. ما در همه بازی‌ها عالی بازی کردیم و یک تیم جوان و سرعتی تشکیل داده‌ایم. این پیروزی هم یک انگیزه مضاعف به ما خواهد داد تا بتوانیم در ادامه مسابقات بهتر ظاهر شویم. بعد از بازی با ذوب‌آهن که در قعر جدول بودیم، گفتم هدف ما قهرمانی است و الان هم مثل بقیه تیم‌ها حق داریم برای قهرمانی بجنگیم.

به گزارش مهر، عبدالله ویسی پس از شکست 2 بر صفر تیمش برابر پرسپولیس گفت: بازی خوبی ارائه نکردیم و تحت فشار قرار گرفتیم. پرسپولیس در تمام نقاط زمین از ما برتر بود. در این دیدار حرفی برای گفتن نداشتیم و کاملا تسلیم شدیم.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی چه جایگاهی را برای تیمش در پایان فصل خواهد داشت، افزود: ما نیمه بالای جدول خواهیم ماند و جزو پنج تیم اول خواهیم بود. با یک باخت چیزی به پایان نرسیده است. ما به این باخت نیاز داشتیم تا بتوانیم در ادامه مسابقات با شرایط بهتری بازی کنیم.

شهرآورد اصفهان؛ باز هم مساوی

چهارمین تساوی ذوب‌آهن و سپاهان در پنجمین شهرآورد متوالی. جدال دو تیم اصفهانی این بار یک ـ یک به تساوی انجامید، اما دیگر مثل جام حذفی ضربات پنالتی در کار نبود که یک تیم را برنده به خانه بفرستد.

در این بازی ذوب‌آهن گل اول را زد، اما قبل از این‌که برنده به رختکن برود، با گلزنی بازیکن سابقش، محمدرضا خلعتبری برتری را از دست داد. استیماچ که از عملکرد مهاجمانش در این بازی ناراحت بود، یکی از دلایل نتایج ضعیف تیمش را همین موضوع عنوان کرد و افزود: از 18 امتیاز ممکن من فقط شش امتیاز کسب کرده‌ام و قاعدتا از امتیازها راضی نیستم، اما نتیجه نگرفتن به دو عامل بستگی دارد. یکی این‌که در سه بازی داوران حق ما را گرفتند و در سه بازی دیگر هفت شانس گلزنی توسط مهاجمان ما گل نشد.

یحیی گل‌محمدی هم این بار بی‌پرده از تیمش انتقاد کرد و گفت: ترسو بودن و محتاط بازی کردن تیم ذوب‌آهن پس از گل، نقطه ضعف این تیم است که باعث گل خوردن در این بازی نیز شد.

ذوب‌آهن با این تساوی فرصت نزدیک شدن به صدر جدول را از دست داد و سپاهان نیز با یک پله سقوط به رده نهم جدول رفت.

توقف استقلال در انزلی

در هفته‌ای که استقلال خوزستان به پرسپولیس باخت و شهرآورد اصفهان هم با تساوی به پایان رسید، برای هواداران استقلال چیزی دلنشین‌تر از پیروزی این تیم مقابل ملوان و فاصله گرفتن از دیگر مدعیان نبود. استقلال با همین انگیزه قدم به ورزشگاه تختی انزلی گذاشت و تا دقیقه 77 هم به آنچه که می‌خواست دست یافته بود، اما خطای وحید طالب‌لو روی پژمان نوری و پنالتی که توسط جلال رافخایی تبدیل به گل شد، استقلال را از دستیابی به یک پیروزی ارزشمند محروم کرد.

آبی‌ها نیمه اول را با پیروزی 2 بر یک به پایان رساندند و اگر کمی خوش‌شانس بودند، می‌توانستند در نیمه دوم توسط سجاد شهباززاده گل سوم را هم بزنند، اما شاگردان حمید استیلی در این نیمه با افزایش فشار روی دروازه استقلال، به‌خصوص از جناح چپ، از خلأ خسرو حیدری بیشترین بهره را بردند و در نهایت کار را به تساوی کشاندند. این بازی می‌توانست بیشتر از چهار گل هم داشته باشد، اما چند موقعیت خوب در دقایق پایانی برای هر دو تیم از دست رفت تا تساوی 2 بر 2 پایان‌بخش این بازی مهیج باشد.

پرویز مظلومی که از نتیجه به‌دست آمده ناراضی بود، در پایان این بازی گفت: بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و سعی‌مان این بود سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم، اما متاسفانه موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم و بازیکنانمان در زدن ضربات آخر کم دقت بودند. البته جا دارد به ملوانی‌ها بابت بازی جنگنده‌ای که انجام دادند، تبریک بگویم. ملوان در انزلی همیشه ملوان است.

حمید استیلی، سرمربی ملوان هم در پایان این بازی گفت: ما برای جمع کردن تیم مشکلات مالی فراوانی داریم، اما در مقابل استقلال به عشق هواداران جانانه بازی کردیم.

ملوان با این تساوی به رده یازدهم صعود کرد. استقلال هم که با شکست استقلال خوزستان به صدر جدول صعود کرده بود، فاصله خود را با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود به یک امتیاز رساند.

در دیگر بازی‌های حساس دیروز نفت تهران با سه گل مقابل تیم خوب صبا به پیروزی رسید و شهرآورد تبریز نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

تابلوی نتایج

سپاهان یک ـ ذوب‌آهن یک/ گل: احسان پهلوان (14) برای ذوب آهن و محمدرضا خلعتبری (41) برای سپاهان

راه‌آهن صفر ـ سایپا یک/ گل: محمدحسین علی‌نژاد (70)

فولاد یک ـ پدیده صفر/ گل: ساسان انصاری (43ـ پنالتی)

پرسپولیس 2 ـ استقلال خوزستان صفر/ گل: امید عالیشاه (17) و مهدی طارمی (48)

سیاه‌جامگان 2 ـ استقلال اهواز یک/ گل: سوسه (55) و حسین زامهران (66) برای سیاه‌جامگان و حمزه خذیراوی (89) برای استقلال اهواز

تراکتورسازی یک ـ گسترش فولاد یک/ گل: محمد ابراهیمی (35) برای گسترش و خالد شفیعی (80) برای تراکتورسازی

ملوان 2 ـ استقلال 2/گل: جابر انصاری (8) و محسن کریمی (22) برای استقلال و جلال رافخایی (17 و 77 ـ پنالتی) برای ملوان

نفت 3 ـ صبا یک/ گل: علی قربانی (7 و 38) و محمد قاضی (64ـ گل به خودی) برای نفت و جلال‌الدین علی محمدی (94)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها