مستند بصیرت در دو قسمت تهیه شده است که سه شنبه شب قسمت نخست آن بعد از خبر سراسری 19 شبکه اول و 22 شبکه سه سیما پخش شد و امشب و در قسمت دوم حوادث فتنه 88 با بیان تحقیقی و تصویری بعد از خبر 21 شبکه اول سیما و خبر 22 شبکه سه سیما برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود .
کد خبر: ۸۶۸۴۸۰
بخش نخست مستند بصیرت ؛ واکاوی بزنگاه‎های تاریخ انقلاب
مستند "بصیرت" کار جدید گروه مستند خبرگزاری صداوسیما در دو قسمت تهیه شده و در آن وقایع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تاریخ انقلاب اسلامی بعد از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بازخوانی شده است که به مناسبت "روز بصیرت و میثاق امت با ولایت" از شبکه های اول و سوم پخش می شود.
تلاش دشمن برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران با استفاده از جریان وابسته داخلی که تا سال 68 تابلوی آشکاری نداشته اند، تغییر تاکتیک دشمن از دشنام دهی صریح به سناریوی خوشبین سازی مردم و نخبگان، غفلت خواص در برابر توطئه چهره بزک شده دشمن و جریان نفوذی برای استحاله نظام از درون، انفعال نخبگان در برابر توطئه قتل عام فرهنگی و بی تفاوتی خواص به حاکم شدن روحیه تجمل گرایی و اشرافی گری و سکوت در قبال بروز پدیده فساد مالی از محورهای این مستند است.
واکاوی سال های پرحادثه سیاسی و فرهنگی کشور در نیمه دوم دهه 70 با نام توسعه مطبوعات و شتابزدگی و سیاست بازی در فضای رسانه ای، هدف قرار گرفتن دانشگاه از سوی افکار مسموم و برپایی فتنه 18 تیر 78 به نام حمایت از دانشجو، از دیگر نکاتی است که در این مستند به آنها پرداخته شده است.
بازخوانی مستند و تصویری وقایع بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، غفلت از سناریوی دشمنان قسم خورده با القاء شبهه در سلامت انتخابات و دامن زدن به شائبه تقلب در انتخابات و حاکم کردن فضای احساسی به جای فضای عقلانی از بخش های دیگر این مستند است.
در این مستند هشدارها و نصایح مقام معظم رهبری به خواص و عوام در 20 سال منتهی به فتنه 88 ، تاکید ایشان بر استفاده از سلاح "بصیرت" و "صبر" در حوادث فتنه گون و فضای غبارآلود و تلاش خلف صالح خمینی کبیر برای بازگرداندن فریب خوردگان به کشتی نجات انقلاب ، نقش رهبری در مدیریت بحران ها و تبعیت میلیون ها دلداده جریان حق از رهنمودهای معظم له و خلق حماسه 9 دی از سوی مردم به عنوان تجلی میثاق امت با ولایت به تصویر کشیده شده است .
استفاده از تصاویر پخش نشده و پژوهش اسنادی و تصویری از نقاط قوت مستند بصیرت به شمار می آید.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها