خوزه مورینیو بالاخره اخراج شد. مدتی طول می‌کشد تا دوباره برگردد. اکنون او پاسخگوی هیچ کدام از رسانه‌ها نیست و به رسم مربیان اخراجی فعلا درباره آینده‌اش و دلایل اخراج خود حرفی نمی‌زند و سکوت اختیار کرده است. مورینیو هفته‌های بسیار عجیبی را پشت‌سر گذاشت؛ روزهایی بسیار تلخ و غیرقابل باور.
کد خبر: ۸۶۷۴۲۴

چه کسی گمان می‌کرد قهرمان فصل 2015 ـ 2014 اکنون جزو پایین‌نشین‌های جدول لیگ برتر باشد؟ چه کسی گمان می‌کرد در پایان هفته شانزدهم لیگ برتر چلسی 9 شکست را در کارنامه خود ثبت کرده باشد؟ چه کسی پیش‌بینی می‌کرد ادن هازارد که برترین بازیکن لیگ برتر انگلیس در فصل گذشته شده بود‌‌ این فصل نه‌تنها ضعیف‌ترین بازیکن چلسی، بلکه یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان لیگ برتر باشد؟ اصلا چه کسی به این فکر می‌کرد خوزه مورینیو اخراج شود؟

خونسردی‌های آقای خاص

مورینیو برای آخرین بار به استمفوردبریج (ورزشگاه اختصاصی چلسی) رفت. خودش هم می‌دانست بار آخر است. البته مورینیو که همیشه استاد جنگ‌های روانی بوده خوب بلد است در اوج فشار چگونه خودش را خونسرد نشان بدهد.

او با لبخند و آرامش خاصی قدم برمی‌دارد، انگار نه انگار که اخراج شده، انگار نه انگار که تیم قهرمان فصل گذشته را رده شانزدهمی تحویل داده و رفته است. مورینیو سوار اتومبیل می‌شود و می‌رود. کجا؟ قطعا خانه. پس از آن چه؟ کمی صبر کنید. به زودی مشخص می‌شود آقای خاص دنیای فوتبال چه خواهد کرد. او با این که اخراجی است، اما می‌تواند بابت دریافت پیشنهاد از باشگاه‌های بزرگ خوشحال باشد. مورینیو و واژه اخراج اصلا به هم نمی‌آیند. ولی سلسله اتفاقاتی باعث شد این اتفاق از همان ابتدای فصل کلید بخورد. در واقع کابوس اخراج خیلی زودتر از حد تصور به سرمربی پرتغالی چلسی نزدیک شد.

دعوا با خانم دکتر آغاز بحران

همه چیز از همان هفته نخست و تساوی مقابل سوانسی شروع شد. همان دیداری که ادن هازارد در آن مصدوم شد و کارنیرو، پزشک زن چلسی تصمیم گرفت هازراد برای ادامه معالجه به بیرون از زمین منتقل شود؛ اتفاقی که خشم شدید مورینیو را به دنبال داشت. در آن مسابقه چلسی با اخراج کورتوآ، دروازه‌بانش ده نفره شده بود و خروج موقتی هازارد به معنای 9 نفره شدن ولو برای دقایقی بود. مورینیو اعتقاد داشت در آن لحظات خارج کردن هازارد از میدان با نظر کارنیرو، تصمیم احمقانه‌ای بود. این دیدار آغاز بحران‌های مورینیو بود. توهین رکیک به خانم دکتر (که بعدها در لب خوانی فاش شد) و پس از آن اخراج این پزشک، مورینیو را وارد دومین بحران کرد.

حالا که مرد پرتغالی از چلسی اخراج شده است اخباری مبنی بر بازگشت این خانم دکتر شنیده می‌شود. کارنیرو برمی‌گردد، در حالی که از مورینیو خبری نیست.

یک چلسی به هم ریخته

شکست پشت شکست و چقدر مورینیو و چلسی خوش‌شانس بودند که حداقل از لیگ قهرمانان اروپا حذف نشدند. هیچ کس سر جای خودش نبود. تیبوت کورتوآ، دروازه‌بان بلژیکی چلسی که در فصل گذشته به یکی از برترین دروازه‌بانان جهان تبدیل شده بود گل‌های متعددی را دریافت کرد و نشانی از آن درخشش فصل گذشته نداشت. دیه گو کاستای سابقا گلزن حالا چیزی جز حاشیه برای تیمش نداشت و با بی‌اخلاقی‌هایش همه را به ستوه آورده بود.

او همه کاری می‌کرد به‌جز گل زدن یا حتی پاس گل دادن. ادن هازارد، ستاره فصل گذشته چلسی و برترین بازیکن فصل پیش در این فصل کاملا در ترکیب تیمش محو و به ناکارآمدترین بازیکن تیمش تبدیل شده بود. برانسیلاو ایوانوویچ هم اوضاع بهتری نداشت و با اشتباهات خود در خط دفاعی نشان داد مشکلات تیم آبی‌پوش لندنی یکی دو تا نیست.

فابرگاس هم پاس گل دادن را از یاد برده همان طور که بقیه، نقش‌های فصل قبل خود را فراموش کرده‌اند. افت دسته جمعی در یک تیم هر چند خیلی عجیب نیست، اما مورینیو نظر دیگری دارد؛ یک نظر بسیار بحث‌برانگیز. او در هفته‌های قبل به طور غیرمستقیم از خیانت حرف زده بود.

پای خیانت در میان است؟

«نیمه‌تاریک وجود من» یکی از جنجالی‌ترین کتاب‌هایی است که در چند سال اخیر در حوزه فوتبال به چاپ رسیده است. این کتاب درباره خوزه مورینیوست. بخش جنجالی این کتاب مربوط به جایی است که وی بازیکنان رئال‌مادرید را خیانتکار می‌داند. او شاگردان سابق خود را در رئال‌مادرید خطاکار توصیف می‌کند، اما این بار مورینیو و در باشگاه چلسی حتی اجازه نداد کار به چاپ کتاب برسد. او از همین الان بازیکنان چلسی را خیانت کار می‌داند. انگشت اتهام به سوی پنج نفر دراز است که اتفاقا هیچ کدامشان هم انگلیسی نیستند؛ نمانیا ماتیچ، برانسیلاو ایوانوویچ، ادن هازارد، دیه گو کاستا و سسک فابرگاس، اما ممکن است اتهام مورینیو گستره وسیع‌تری را در بر بگیرد. خیانت در چلسی را می‌توان باور کرد. می‌توان آن را هم با ذکر دلایل زیادی انکار کرد. گذشت زمان در این مورد شاید چیزهای بیشتری فاش کند. البته برخی اعتقاد دارند کم‌کاری بازیکنان چلسی محرز بود. این کم‌کاری‌ها با اخراج خوزه مورینیو به پایان می‌رسد یا این که ادامه خواهد داشت؟

راه پرهیجان مورینیو

مورینیو بهترین مربی اخراجی دنیاست. در حالی که اخراج شده است، شنیده می‌شود رئال مادرید او را می‌خواهد. البته این فقط یک احتمال است؛ احتمالی که البته فعلا تکذیب شده، اما کیست که نداند پرز، رئیس باشگاه رئال، از مدت‌ها به بازگشت مورینیو به این تیم فکر می‌کند. حتی اگر رئال هم نباشد نوبت به باشگاه‌های دیگر هم می‌رسد. مورینیو روزهای بسیار بدی را با چلسی پشت‌سر گذاشت، اما این اصلا برای مدیران برخی باشگاه‌ها مهم نیست.

آنها هنوز هم به مورینیو به چشم یکی از بهترین مربیان دنیا نگاه می‌کنند. آقای خاص حتی نحوه اخراج شدنش هم خاص بود. او خیلی خاص هم برمی‌گردد، خاص‌تر از قبل. بازگشتی قدرتمندانه.

این روزها دوران پیشنهاد های تازه است، پیشنهادهایی که بیشتر از این که واقعی باشد ، شایعه محسوب می شوند، ابتدا صحبت از آن شد که مدیر برنامه های آقای خاص با منچستر یونایتد دیدار کرده که تکذیب شد، بعد هم خبر علاقه رئال مادرید به او شنیده شد ، این خبر راهم پرز مدیر عامل رئال تکذیب کرد. حالا همه از خود می پرسند که اتوبوس مورینیو در کدام ایستگاه می ایستد؟بازگشت ااو بازگشتی خاص خواهد بود، بازگشتی با انرژی و انگیزه فراوان!

منبع: دیلی‌سان

مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها