فرض کنید طی یک نظرسنجی همگانی غذای مورد علاقه هر فرد ایرانی از او پرسیده شود. به احتمال زیاد با بررسی نتایج این نظرسنجی بیشترین نام‌هایی که به چشم می‌خورد، چلوکباب، قرمه‌سبزی، ماکارونی و چند غذای دیگر است. حال تصور کنید که به خاطر این انتخاب، هر روز و هر وعده به شما غذای مورد علاقه تان را بدهند. قطعا بعد از یک هفته نه تنها از خوردن آن، بلکه از شنیدن اسمش هم حالتان بد می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۱۶۰

اما از آنجا که هیچ قانونی از استثنا مستثنی نیست، هستند انسان‌های عجیبی که سال‌های سال یک رژیم غذایی خاص را دنبال کرده اند که در این شماره به معرفی برخی از مشهورترین‌هایشان می‌پردازیم.

سال ها بی آب و غذا

پراهلاد جانی، مرتاض 88 ساله هندی است که نزدیک به 70 سال از عمرش را لب به آب و غذا نزده است.

اگرچه بررسی‌های یک پزشک متخصص در زمینه مطالعات ماوراءالطبیعه، توانایی این مرد را در زندگی بدون غذا تائید می‌کند، اما با وجود این سایر پزشکان دیگر قادر به ارائه پاسخی مناسب برای علل این توانایی نیستند.

پزشکان بیمارستان احمدآباد هند، شرایط جسمی این مرد را تحت کنترل گرفتند. از زمان آغاز آزمایش‌ها در 22 آوریل 2010 نه‌تنها این مرتاض هندی لب به آب و غذا نزد، بلکه دستشویی نیز نرفته است.

به گفته پزشکانی که این مرد را معاینه کرده‌اند، با وجود کهولت سن، هیچ علامتی از سوءتغذیه یا کم شدن آب در بدن وی مشاهده نمی‌شود.

این مرتاض معتقد است در هشت سالگی توسط یک الهه تقدیس شده است و از آن به بعد توانسته بدون نیاز به آب و غذا به زندگی خود ادامه دهد. وی علاوه بر این ادعا کرد؛ سوراخی در سقف دهان او وجود دارد که از میان آن، یک یا دو قطره عصاره از مغزش به دهانش می‌چکد و همین در زنده ماندن به او کمک می‌کند.

مدیر موسسه فیزیولوژی وزارت دفاع هند در این خصوص می‌گوید: «شاید اگر این مرد به‌طور علمی مورد آزمایش قرار بگیرد، بتواند منجر به یک کشف بزرگ علمی شود. در حقیقت این مرد می‌تواند به ما بیاموزد که چگونه در شرایط دشوار به زندگی خود ادامه دهیم. به این ترتیب قادر خواهیم بود زندگی انسان‌ها را در مدت وقوع بلایای طبیعی، در شرایط دشوار، زیر آب و در تمام موقعیت‌هایی که انسان را با مشکل مواجه می‌کند نجات دهیم.» در نهایت با وجود بررسی‌های فراوان، تنها چیزی که از انجام آزمایش‌های اولیه مشخص شد، این بود که جسم جانی از طریق تمرینات یوگا، دستخوش دگرگونی‌های زیستی شده است.

زندگی با آبمیوه

او کاملا طبیعی و سالم به نظر می‌رسد. قدی نرمال و موهایی جو گندمی دارد. ورزشکار است و هر روز صبح قبل از صرف قهوه با همسرش، مسافتی را به‌تنهایی می‌دود. همه چیز این مرد نرمال است به غیر از این‌که او غذا نمی‌خورد.

در واقع، به طور دقیق آخرین باری که غذا خورد به جشن سال نو 2001 بازمی‌گردد؛ درست زمانی که برای بار آخر یک بشقاب سالاد سیب زمینی و یک تکه کیک خورد و از آن به بعد تا به امروز دیگر هیچ‌وقت لب به غذا نزده است. دکتر مایکل ورنر، مردی آلمانی است که ادعا می‌کند تمام مواد مورد نیاز بدنش را از نور خورشید، نوشیدن قهوه و آبمیوه تامین می‌کند، از این رو نیاز به خوردن هیچ ماده غذایی دیگری ندارد. وی هر روز تنها چهار فنجان قهوه و دو لیوان آبمیوه می‌نوشد و در طول این چند سال فقط از همین رژیم برای زنده ماندن استفاده کرده است.

علاوه بر این، دکتر ورنر برای اطمینان از سلامت خود چندی پیش به مدت 20 روز تحت معاینه و بررسی دقیق تیم پزشکی قرار گرفت. جالب اینجاست که نتیجه آزمایش خون، فشار، اوره و ضربان قلب همگی نرمال بودند. وی معتقد است که بیشتر انرژی مورد نیاز بدن را می‌توان از نور و اتمسفر دریافت کرد. او نیز مانند گیاهان انرژی حیاتش را از نور می‌گیرد و همین باعث عملکرد صحیح و سلامت سیستم بدنی‌اش می‌شود. او همچنین در این باره کتابی به نام «زندگی از نور» به چاپ رسانده است. وی در این کتاب به خواننده ثابت می‌کند که با ذهنی آماده و راستین می‌توان از طریق نور و هواخواری زنده ماند و از زندگی لذت برد.

دختر نودلی

جورجی ریدمن دختری 18 ساله، اهل یکی از جزایر انگلیس است که در پنج سالگی متوجه علاقه شدیدش به خوردن نودل شد. در واقع این علاقه به حدی شدید بود که بعد از آن سال، نودل تبدیل به تنها غذای جورجی در 13 سال آینده شد.

او ادعا می‌کند که سالانه چیزی حدود 48 کیلومتر نودل را با علاقه مصرف می‌کند. وابستگی جورجی به نودل به‌گونه‌ای است که حتی فکر کردن به غذاهای دیگر نیز حال او را بد می‌کند و تنها نودل می‌تواند او را خوشحال کند.

پس از انجام یکسری آزمایشات و معاینات پزشکی مشخص شد که این دختر 18 ساله با
162 سانتی متر قد و 44 کیلوگرم وزن، دچار سوءهاضمه شدید شده و وضعیت سلامت جسمانی‌اش با یک پیرزن 80 ساله برابری می‌کند. جورجی درباره رژیم عجیبش می‌گوید: «از بافت میوه و سبزیجات متنفرم. به همین دلیل هیچ‌وقت نمی‌توانم همراه دوستانم برای صرف شام یا یک وعده غذایی بیرون بروم. دیدن سالاد خوردن آنها حالم را دگرگون می‌کند. از این‌رو ترجیح میدهم در خانه بمانم و نودل‌های خوشمزه‌ای را که مادرم برایم می‌خرد بخورم. مزه نودل به حدی برایم دلچسب است که حتی می‌توانم آنها را خام و پخته نشده بخورم.»

در مورد شرایط جورجی، پزشکان بر این باورند که اختلالی ژنتیکی باعث تک‌بعدی شدن اشتهای وی شده است و هیچ چیز جز تغییرعادات غذایی نمی‌تواند به جورجی برای بازیافتن سلامتش کمک کند.

شاه پیتزاها

دن جانسون مردی 38 ساله اهل مریلند است که از 13 سالگی فقط پیتزا خورده است. از این رو در میان مردم کشورش به شاه پیتزاها شهرت یافته است.

اگر از افرادی که دن را از نزدیک می‌شناسند درباره او سوال کنید اولین چیزی که می‌شنوید این جمله است: «در عجبم که او چگونه زنده است؟»

جالب اینجاست که بعد از 25 سال رژیم پیتزایی وی نه‌تنها نمرده است، بلکه با توجه به نتایج آزمایشاتش به نظر می‌رسد که این رژیم خیلی هم خوب جواب داده است و به غیر از دیابت که گهگاه گریبانگیرش می‌شود بیماری دیگری در بدن او وجود ندارد.

ماجرای شاه پیتزاها زمانی آغاز شد که وی در 13 سالگی تصمیم گرفت برای همیشه گیاهخوار شود، اما از آنجا که از سبزیجات متنفر بود به خوردن پیتزای پنیری روی آورد.

با توجه به نتایج معاینات، پزشکان متعددی که تا به حال دن را ویزیت کرده‌اند هیچ نشانی از کلسترول، چربی خون، چاقی یا موارد دیگر در آزمایشات او دیده نمی‌شود از این‌رو به اتفاق با ادامه دادن به این رژیم غذایی عجیب موافقت کردند. البته پزشکان احتمال می‌دهند اشکالاتی در سیستم متابولیسم این مرد وجود داشته باشد، زیرا هیچ انسانی نمی‌تواند این همه غذای مضر را در بدنش هضم کند. دن جانسون معتقد است؛ هر بار که به یک پیتزافروشی جدید می‌رود، گویی غذایی جدید خورده است.

رژیم ناگتی

استیسی اروین؛ نمونه دیگری از عجایب‌الخلقه‌های دنیای رژیم است. این دختر انگلیسی در دوسالگی برای اولین‌بار طعم ناگت مرغ را تجربه کرد. این مزه به‌قدری برای او لذیذ بود که دیگر هیچ‌گاه آن را رها نکرد و تا امروز 15 سال است لب به هیچ غذایی جز ناگت مرغ نزده است. اگرچه استیسی گهگاه سیب‌زمینی و فرآورده‌های آن را هم همراه ناگت امتحان می‌کند، اما با این حال این رژیم غذایی ناسالم والدین او را به‌شدت نگران کرده است. آنها بارها تلاش کردند ناگت را از استیسی دور و او را مجبور به خوردن غذاهای دیگر کنند، اما در نهایت تسلیم اعتیاد او شده و دست از تلاش کشیده‌اند. آخرین خبری که از این دختر در سال 2014 در رسانه‌ها مطرح شد مربوط به از هوش رفتن او در محل کار و بستری شدنش در بیمارستان بود. براساس این خبر پزشکان به او هشدار داده‌اند اگر این رژیم غذایی افتضاح را ترک نکند، بدون شک خواهد مرد!

دینا فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها