معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تصور می‌کردیم درآمد نفت کاهش یابد، اما فکر نمی‌کردیم قیمت نفت از 60 دلار پایین‌تر بیاید؛ این در حالی است که هم‌اکنون قیمت نفت به 30 دلار رسیده و برخی پیش‌بینی می‌کنند پایین‌تر نیز بیاید.
کد خبر: ۸۶۵۶۴۰

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری دیروز در نشست معاونان و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این‌که کاهش درآمدهای نفتی می‌تواند به وضعیت اقتصاد آسیب جدی وارد کند، افزود: اقتصادی که براساس نفت 100 دلاری تنظیم می‌شد با کاهش نرخ آن به 30 دلار می‌تواند دولت را در هزینه‌های جاری دچار کمبود و مشکل کند.

وی همچنین به روند رشد اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما ادامه روند مثبت رشد اقتصادی کشور است؛ تلاش داریم به دنبال رشد اقتصادی مثبت در سال گذشته، این روند را امسال نیز با وجود شرایط غیرقابل پیش‌بینی کاهش درآمدهای نفتی ناشی از افت قیمت نفت، حفظ کنیم.

وی با بیان این‌که شاخص‌های عملکردی وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم مثبت و امیدوارکننده است، گفت: رشد اقتصادی بخش کشاورزی در دو سال گذشته نسبت به دیگر بخش‌ها مثبت بوده است.

جهانگیری با بیان این که بخش کشاورزی روند رو به رشدی را نسبت به دیگر بخش‌های اقتصادی کشور دنبال کرده است، افزود: در شش ماه نخست امسال بخش کشاورزی بار رشد اقتصادی دیگر بخش‌ها را متحمل شده تا کمک کند رشد اقتصادی روند مثبتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود در پایان امسال و سال آینده نیز رشد اقتصادی روند مطلوبی را طی کند؛ هرچند کشور نیازمند کارهای اساسی و جدی در این بخش است.

معاون اول رئیس‌جمهور درباره اقتصاد مقاومتی نیز گفت: اقتصاد مقاومتی فقط برای شرایط تحریم نیست بلکه مجموعه‌ای از سیاست‌هایی است که می‌تواند اقتصاد کشور را در شرایط مختلف خوب پیش ببرد و تضمین‌کننده رشد اقتصاد و پایداری مستمر آن باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها