بنا به اعلام مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی و براساس مکاتبات صورت گرفته با بانک مرکزی، به زودی بانکی زیر مجموعه وزارت ورزش و ویژه فعالیت‌های اقتصادی این وزارتخانه تاسیس خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۴۷۲۷
وزارت ورزش و جوانان صاحب بانک اختصاصی می‌شود

از سوی محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان مکاتبات لازم و ابتدایی با مسئولان بانک مرکزی جهت تائیدیه تاسیس بانک اختصاصی ویژه این وزارتخانه انجام شده است و به زودی نتیجه نهایی در این زمینه اعلام خواهد شد.

محمد جمشیدی مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی ضمن اعلام این خبر، در مورد آن توضیحات تکمیلی داد و اظهار داشت: در برنامه توسعه و زمانی که این اجازه به سازمان تربیت‌بدنی وقت برای تاسیس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی داده شد، در اساسنامه مورد نظر بر این موضوع تاکید شد که با رعایت مقررات پولی و بانکی بانک مرکزی و استفاده از ظرفیت‌های این بانک به گونه‌ای رفتار شود که یک بانک زیرمجموع خود تاسیس شود.

به گزارش مهر ، وی با بیان اینکه این موضوع تا به امروز مغفول مانده بود اما وزیر ورزش و جوانان دستور پیگیری آن را داد، خاطرنشان کرد: در همین راستا مکاتبات لازم با بانک مرکزی انجام شده است و منتظر اعلام نتیجه و خبر نهایی در این زمینه هستیم. البته فکرنمی‌کنم مشکل خاصی که مانع از کار شود، وجود داشته باشد؛ شاید مشکل اصلی در این زمینه مسائل مالی و بودجه باشد که آن هم باید طی صحبت و رایزنی مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی با تاکید بر اینکه در صورت نتیجه‌گیری نهایی در این زمینه، وزارت ورزش و جوانان به طور اختصاصی صاحب بانک خواهد شد، گفت: تاسیس چنین بانکی به عنوان زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان، بسیاری از مشکلات موجود در این عرصه را مرتفع خواهد کرد.

جمشیدی در توضیح این موضوع یادآور شد: در حال حاضر گردش مالی باشگاه‌ها، فدراسیون‌‌ها و حتی وزارت ورزش به صورت پراکنده از یکدیگر و در بانک‌های مختلف انجام می‌شود ضمن اینکه وام‌های ازدواج هم در بانک‌های متفاوت به متقاضیان پرداخت می‌شود. در صورتی که با تاسیس بانک ویژه ورزش و جوانان، تمام این گردش‌های مالی در یک بانک متمرکز می‌شود و سود حاصل از این گردش به خود ورزش بازمی‌گردد.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در مورد چگونگی انتخاب اعضای هیات مدیره بانک ویژه وزارت ورزش و جوانان گفت:‌ آنچه مسلم است اعضای هیات مدیره طبق قوانین بانکی باید از افراد متخصص در این زمینه و با نظر بانک مرکزی انتخاب شوند اما به طور حتم حکم این افراد توسط وزیر ورزش صادر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها