آیا امکانات ورزشی در پارک‌ها استاندارد است؟

ورزش همگانی؛ از شعار یا واقعیت

برنامه «ورزش بدون ویرایش» یکی از برنامه‌های ورزشی رسانه ملی است که مشکلات تمام رشته‌های ورزشی را به‌طور شفاف و بدون ویرایش به چالش و نقد کشیده و تلاش می‌کند با کمک گرفتن از مسئولان و کارشناسان ورزش مورد نظر، مشکلات و حاشیه‌های به‌وجود آمده در دل آن رشته‌ها را برطرف کند.
کد خبر: ۸۵۵۲۴۹
ورزش همگانی؛ از شعار یا واقعیت

این برنامه چهارشنبه‌ها از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود. یکی از سوژه‌های این برنامه ورزش همگانی بود که با عنوان «حاشیه‌ها و چالش‌های ورزش همگانی»پخش شد، در این برنامه اکبری کارشناس ارشد دفتر توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان، دکتر میرزمانی عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی، حسنی نایب رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان تهران، مهمانان حضوری و رئیس هیات ورزش‌های همگانی شیراز و خراسان رضوی مهمانان تلفنی این برنامه بودند.

در ابتدای برنامه عباسعلی اکبری گفت: دولت سیاست خاصی در پیش گرفته تا مردم راحت‌تر به فعالیت‌های ورزشی بپردازند. یکی از این اقدام‌ها ایجاد معاونت توسعه ورزش همگانی در تمام ادارات کل ورزش و جوانان است زیرا تا زمانی که این امر محقق نشود همواره با مشکلات و چالش‌هایی مواجه خواهیم بود.

کارشناس ارشد دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: زمانی که از ورزش همگانی صحبت به میان می‌آید، این سوال در ذهن مردم ایجاد می‌شود که شامل چه رشته‌های ورزشی است؟

خیلی‌ها از این کلمه برداشت‌های متفاوت و گاه اشتباه دارند به همین منظور وزارت ورزش تلاش می‌کند به جای ورزش همگانی، ورزش برای همه را جایگزین کند زیرا نشان دهنده حقی است که مردم از ورزش مطالبه کرده و برای خود از ورزش سهمی قائل هستند.

در ادامه برنامه دکتر شهرام میرزمانی، عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش همگانی گفت: تاریخچه تاسیس ورزش همگانی به قبل از انقلاب بازمی گردد، اما بعد از انقلاب با توجه به تجربیاتی که در این حوزه به‌دست آمد زمینه پیشرفت فراهم شد. با وجود تجربیاتی که کشورهای دیگر در رشته ورزش همگانی پشت سر گذاشته‌اند، ما تازه در حال قدم برداشتن در مسیر آن هستیم و به اصطلاح از قافله عقب مانده‌ایم.

میرزمانی ادامه داد: امکانات ورزشی موجود در بیشتر پارک‌ها غیراستاندارد است و هیچ نهادی بر آن نظارت نداشته و غیراستاندارد بودن این امکانات را زیر ذره‌بین نمی‌برد.

یکی دیگر از مهمانان برنامه ورزش بدون ویرایش محمد صادق حسنی، نایب رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان تهران بود.

وی به نیاز تحرک مردم در جامعه اشاره کرد و گفت: مردم به ضرورت تحرک و فعالیت بدنی پی برده‌اند اما آمارهای غلطی ارائه می‌شودکه در برخی استان‌ها 40درصد مردم ورزش می‌کنند در صورتی که واقعیت ندارد. از طرفی آموزش و پرورش اعلام کرده اسکلت دختران دبیرستانی از نظر فرسودگی مانند بانوان 70 ساله فرانسوی است.

سیروس پاک‌فطرت، رئیس هیات ورزش‌های همگانی شیراز در گفت‌وگوی تلفنی با این برنامه درباره برنامه‌ریزی برای ورزش‌های همگانی شیراز بیان کرد: از شهرداری‌ها و مسئولان پارک‌ها کمک گرفتیم و در شیراز مسیرهایی که از نظر ترافیکی مشکلاتی دارد فرهنگ استفاده از دوچرخه را ایجاد کردیم.

رازیتا حیدری، رئیس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی نیز در گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد: طی سه سال از تمام ظرفیت‌های موجود در این استان استفاده کرده‌ایم تا جایی که روزانه 250 نفر در تمام پارک‌ها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند. هر هفته ورزشکاران همراه خانواده‌هایشان به کوهنوردی می‌روند و آنجا را تمیز و پاکسازی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها