با 3 گزینه دیگر تیم منتخب برنامه 90 تکمیل می‌شود

رأی میلیونی نودی‌ها به مهدوی‌کیا

تیم تاریخی برنامه 90 کم‌کم در حال تکمیل است؛ تیمی که قرار است بهترین‌های فوتبال ایران در سال‌های بعد از انقلاب را در خود جای دهد، بامداد دیروز و در پایان یکی دیگر از برنامه‌های عادل فردوسی‌پور نام مهدی مهدوی‌کیا را هم به عنوان بهترین هافبک راست در ترکیب خود دید.
کد خبر: ۸۶۴۵۹۹

برای انتخاب بهترین هافبک راست گزینه‌ها کم نبودند، از امیر قلعه‌نویی، جواد کاظمیان، غلامرضا رضایی و علیرضا حکیم‌زاده گرفته تا پژمان منتظری، اسماعیل حلالی، مجاهد حضیراوی، محمد تقوی، عباس کارگر و...

اما گزینه‌های نهایی هیچ کدام از اسامی بالا نبود. عادل و مشاورانش برای انتخاب چهار گزینه برتر روی مهدی مهدوی‌کیا، محمد نوازی، مجید نامجومطلق و مرتضی کرمانی‌مقدم به جمع‌بندی نهایی رسیدند؛ بازیکنانی که به لحاظ تعداد بازی ملی، گل ملی یا تاثیرگذاری، یک سروگردن بالاتر از هم‌پست‌های خود در هافبک راست بودند.

با این حال از همان ابتدای این رقابت پیامکی مشخص بود، کفه ترازو به سمت مهدی مهدوی‌کیا سنگینی می‌کند. کاپیتان سابق تیم ملی که با 112 بازی ملی و 13 گل زده، یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود. در پایان برنامه 90 با 1/77 درصد آرا عنوان بهترین هافبک راست پس از انقلاب را به دست آورد و پس از او محمد نوازی (2/11 درصد)، مجید نامجومطلق (1/8 درصد) و مرتضی کرمانی‌مقدم (6/3‌درصد) در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

تشکر مهدوی‌کیا

مهدی مهدوی‌کیا پس از کسب بیشترین آرای مردمی در برنامه نود و انتخاب به عنوان بهترین هافبک راست فوتبال ایران بعد از انقلاب، از محبت‌های مردم تشکر کرد. کاپیتان پیشین پرسپولیس و تیم ملی با خوشحالی از انتخابش گفت: تک‌تک رای‌ها برای من با ارزش است و بسیار خوشحالم که هنوز در یاد مردم هستم و این‌گونه مرا به یاد می‌آورند. من همیشه با حمایت‌های هواداران انرژی گرفته‌ام چه در تیم ملی و چه در تیم‌های باشگاهی. من فراموش نمی‌کنم که با حمایت مردم و زحمات مربیان و همبازی‌هایم و حمایت رسانه‌ها مدارج پیشرفت را طی کردم.

وی افزود: من همیشه سعی کرده‌ام که بهترین بازی‌هایم را ارائه کنم. در این میان همیشه به هواداران پرسپولیس مدیون بوده‌ام، آنها همیشه به من لطف داشتند. من خودم هوادار بوده‌ام و در استادیوم‌ها حضور داشته‌ام و آنها را درک می‌کنم.

پیشکسوت فوتبال ایران در این ارتباط که به نظر می‌رسد استقلالی‌ها و هواداران تراکتورسازی هم به او رای داده‌اند گفت: در بازی‌های ملی همه تماشاگرها مرا حمایت و تشویق می‌کردند. من همیشه مقابل همه تیم‌ها و از جمله مقابل استقلال و تراکتورسازی سعی می‌کردم بهترین بازی خودم را به نمایش بگذارم ولی همیشه به همه هواداران احترام گذاشتم.

وی تاکید کرد: مجید نامجومطلق و مرتضی کرمانی‌مقدم، بازیکنان بزرگی بوده‌اند و ویژگی‌های خاص و بی‌نظیری داشتند. محمد نوازی، همبازی من در بانک ملی بود و به نظرم در فوتبال به حق خودش نرسید. من افتخار می‌کنم که با این بازیکنان همبازی بودم.

انتقاد نوازی

با انتخاب مهدی مهدوی‌کیا به عنوان بهترین دفاع راست فوتبال ایران، جمع پرسپولیسی‌های تیم اول به شش نفر رسید. این درحالی است که از بین استقلالی‌ها تنها گزینه منتخب تا به اینجا، جواد زرینچه بوده و به نظر هم نمی‌رسد در ادامه استقلالی دیگری به این جمع اضافه شود. همین موضوع برخی واکنش‌ها را در این چند هفته اخیر از سوی آبی پوشان به همراه داشته است. به عنوان مثال در آخرین نمونه از این واکنش‌ها، محمد نوازی- که بعد از مهدی مهدوی‌کیا به عنوان دومین هافبک راست ایران در سال‌های بعد از انقلاب معرفی شد- در گفت‌وگویی عادل فردوسی را به خط دادن به مخاطب متهم کرد. نوازی در این باره به مهر گفت: اول از همه باید به دوست خوبم، مهدی مهدوی‌کیا، هم‌تیمی قدیمی‌ام تبریک بگویم که در این نظرسنجی اول شد. من هم بسیار خوشحالم که در جمع چهار فوتبالیست برتر ایران در این پست قرار گرفته‌ام و باز خوشحالم که در این جمع دوم شده‌ام، اما باید تاکید کنم که این اولین برنامه ۹۰ بود که من به طور کامل آن را دیدم.

وی درباره چرایی این‌که اولین برنامه ۹۰ بوده که تا انتها آن را دیده است، گفت: این برنامه حاشیه‌هایش بیشتر از بار فنی است که دارد. به نظر من فردوسی‌پور حرفش را کامل نمی‌گوید و هر زمان که بخواهد هر کس را که دوست داشته باشد، بزرگ جلوه می‌دهد. به دلیل همین مسائل هم بیشتر استقلالی‌ها برنامه ۹۰ را تحریم کرده‌اند و آن را نگاه نمی‌کنند. شاید اگر همه استقلالی‌ها برنامه ۹۰ را می‌دیدند، شرایط نظرسنجی‌ها متفاوت بود.

بازیکن پیشین تیم ملی تاکید کرد: فردوسی‌پور صحبتش را طوری جلو می‌برد که مخاطب را به سمت خاصی سوق بدهد. من دوشنبه‌شب به دوستانم پیامک هم دادم و اعلام کردم که ۴۵ بازی ملی دارم، نه ۲۰ بازی. اما او در برنامه‌اش مرا با ۲۰ بازی ملی معرفی کرد. البته وضعیت مهدی مهدوی‌کیا فرق دارد. مهدی هم بازی ملی بیشتری دارد و هم در کشور اروپایی بازی می‌کرده اما منظور من مقایسه این برنامه با برنامه‌های خوب فوتبال دنیاست. عادل همیشه فوتبالیست‌ها و بزرگان را رو در روی هم قرار می‌دهد که این کار پسندیده نیست.

همه انتخاب‌های مخاطبان 90

با رای مردم در انتخاب بهترین هافبک راست فوتبال ایران در سال‌های پس از انقلاب، حالا پازل 11 قطعه‌ای تیم رویایی ایران در 36 سال اخیر، فقط به سه خانه دیگر نیاز دارد تا کامل شود؛ بهترین هافبک میانی، بهترین زوج خط حمله.

دو گزینه محتمل برای این سه پست، علی کریمی و علی دایی هستند که هنوز نوبت نظرسنجی پیامکی برنامه 90 به آنها نرسیده است، اما برای انتخاب دیگر مهاجم احتمالا رقابت نزدیکی میان بازیکنانی چون خداداد عزیزی، فرشاد پیوس، وحید هاشمیان، فرهاد مجیدی و چند مهاجم خوب دیگر وجود خواهد داشت.

تا اینجا نفراتی که برای حضور در تیم‌های رویایی اول و دوم فوتبال ایران در سال‌های بعد از انقلاب، با نظرسنجی مردم انتخاب شدند این نفرات هستند.

تیم رویایی 1

دروازه‌بان: احمدرضا عابدزاده (978 هزار رای)

مدافعان میانی: محمد پنجعلی (266 هزار رای)، سیدجلال حسینی (158 هزار رای)

مدافع چپ: مجتبی محرمی (535 هزار رای)

مدافع راست: جواد زرینچه (628 هزار رای)

هافبک دفاعی: کریم باقری (911 هزار رای)

هافبک چپ: اشکان دژاگه (442 هزار رای)

هافبک راست: مهدی مهدوی‌کیا (یک میلیون و 103 هزار رای)

هافبک میانی: ؟

مهاجم اول: ؟

مهاجم دوم: ؟

تیم رویایی 2

دروازه‌بان: ناصر حجازی (542 هزار رای)

مدافعان میانی: مهدی پاشازاده (157 هزار رای)، یحیی گل‌محمدی (149 هزار رای)

مدافع چپ: مهرداد میناوند (233 هزار رای)

مدافع راست: حسین کعبی (412 هزار رای)

هافبک دفاعی: آندرانیک تیموریان (157 هزار رای)

هافبک چپ: حمید درخشان (239 هزار رای)

هافبک راست: محمد نوازی (160 هزار رای)

هافبک میانی: ؟

مهاجم اول: ؟

مهاجم دوم: ؟

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها