دکتر اسعدی استاد دانشگاه در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

وحدت حوزه و دانشگاه تربیت افراد متخصص و مومن را ممکن می سازد

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر با اشاره به فرارسیدن 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت:با وحدت حوزه و دانشگاه امکان پرورش افراد متخصص و متعهد برای کشور ممکن می شود.
کد خبر: ۸۶۴۴۴۰
وحدت حوزه و دانشگاه تربیت افراد متخصص و مومن را ممکن می سازد

دکتر محمود اسعدی در گفت و گو با جام جم آنلاین با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید دکتر محمد مفتح به ضرورتهای نامگذاری وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه این بود که جنبه های مثبت آموزشی این دو نهاد بررسی و تقویت شود تا افراد متخصص ،متعهد و مومن برای اداره کشور تربیت شوند.

وی افزود: وقتی بحث وحدت حوزه و دانشگاه مطرح می شود، مراد مسایل معنوی است و تکامل حوزه و دانشگاه در رشته های علوم انسانی نیز مدنظر است.

اسعدی گفت:هر چند در برخی رشته ها مانند الهیات تعالی پیدا کردیم ولی در بسیاری از رشته های دیگر به اهداف عالی دست نیافته ایم.

وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه وقتی عملی می شود که پایه های نظری آن را بشکافیم و طرفین از نقاط قوت یکدیگر استفاده کنند.

دکتر اسعدی با بیان اینکه اکنون ملاک مدرک شده است، اظهارداشت: باید از سنتهای با ارزش خود به گونه ای مطلوب استفاده نماییم و صرفا استفاده کننده تولیدات دانشگاههای غربی نباشیم و به این نکته توجه کنیم که زمانی دانشگاه های ما مانند نظامیه های بغداد،جندی شاهپور و نیشابور از دانشگاه های غربی جلوتر بودند.

وی تاکید کرد: ما از لحاظ تاریخی و تمدنی پیشینه عمیق و درخشانی داریم و باید آنها را به روز کنیم و اهداف آموزشی را به گونه ای طراحی کنیم که طلاب و دانشجویان از مدرک گرایی و فخر فروشی دور باشند و تنها به فکر ارتقای علم و دانش خود باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها