او ملوان اسبق نیروی دریایی بود که بین سال‌های 1974 تا 1991 حداقل ده انسان بی‌گناه را در منطقه ویچیتای ایالت کانزاس با بی‌رحمی تمام به قتل رساند. مردم کانزاس این قاتل هراس‌انگیز را با نام مستعار «بی.تی.کی» (مختصر شده «حبس، شکنجه، قتل») می‌شناسند.
کد خبر: ۸۶۴۰۱۳

او در تمامی این جنایات براساس الگویی خاص، پس از ربودن قربانیان، دست و پای آنها را به یکدیگر بسته و سپس تا زمانی که از هوش بروند راه تنفسی آنها را می‌بست. پس از آن؛ اجازه می‌داد تا قربانیان بار دیگر به هوش بیایند تا چند بار دیگر جربه عذاب‌آور نزدیکی به مرگ را برای آنها تکرار کند. این جنایتکار تا زمانی که از لذت سیراب شود قربانیان را با خفه کردن شکنجه می‌داد و سرانجام آنها را برای آخرین بار خفه می‌کرد و به قتل می‌رساند.

در ژانویه 1974، دنیز رادر اولین جنایت خود را مرتکب شد. او همه اعضای خانواده اوتیرو را با بی‌رحمی تمام به قتل رساند.

جوزف، جولیو اوتیرو و دو فرزند آنها را خفه کرد و بعد از کشتن اعضای خانواده، اشیای قیمتی خانه آنها را دزدید و از محل جنایت گریخت.

وی پس از ارتکاب چند قتل دیگر در مارس 1977، با ورود به خانه شخصی به نام شرلی ویان، فرزندان او را در حمام زندانی و سپس صاحب‌خانه را خفه کرد. هشت ماه بعد قتلی دیگر با الگوی دنیز رادر اتفاق افتاد که این باراو با پلیس تماس گرفت و برای تحقیر آنها گزارش جنایتش را به پلیس داد.

پس از ارتکاب این جنایت، را در چند سالی از ارتکاب جنایت فاصله گرفت و همین باعث شد تا اهالی کانزاس برای مدتی کوتاه هم که شده نفسی راحت بکشند؛ اما این آرامش دوام چندانی نداشت و در آوریل 1985 دوباره موج قتل‌های رادر آغاز شد. او این‌بار همسایه‌اش را به قتل رساند و چند روز بعد جسدش را در گوشه‌ای از خیابان رها کرد. وی درست یک سال بعد از این جنایت سراغ آخرین قربانی‌اش رفت و او را در 19 ژانویه 1991 به قتل رساند.

او در سال 2004 چند نامه به رسانه‌های محلی و اداره‌های پلیس فرستاد که در آنها، جزئیات قتل خانواده اوتیرو، اولین قربانیان جنایات سریالی خود را شرح داد. اما در نهایت همین یادداشت‌های تمسخرآمیز بود که در سال 2005 سرنخی برای دستگیری این قاتل سریالی شد.

پلیس با استخراج اطلاعات پاک شده یکی از دیسک‌هایی که رادر از گزارش قتل‌هایش برای پلیس می‌فرستاد، موفق به یافتن سرنخی مهم شد.آنها پس از بازیابی اطلاعات پاک شده این دیسک، موفق به یافتن کلیسا و انجمنی شدند که رادر در آنجا عضو بود. از سوی دیگر دوربین‌هایی که در خیابان‌های محل آخرین قتل نصب شده بود، ون سفید رنگی را نشان می‌داد که در نزدیکی محل قتل پارک شده بود‌. پس از مدتی مشخص شد که صاحب ون، کسی نیست جز قاتل فراری؛ دنیز رادر. پس از شناسایی رادر؛ پلیس به کمک آزمایشات «دی.ان.ای» به‌راحتی توانست قاتل بودن این مرد را اثبات کند. از این‌رو قاتل زنجیره‌ای کانزاس پس از ماه‌ها فرار و گریز، بالاخره در 25 ژانویه سال 2005 به دام پلیس افتاد.

در نهایت پس از تشکیل دادگاه و مشخص شدن حکم قاضی، وی به اتهام قتل عمد ده نفر به حبس ابد محکوم شد. وی هم‌اکنون در حال گذراندن حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط در یکی از زندان‌های کانزاس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها