فضای مجازی

امروزه شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به رسانه‌های نوظهوری تبدیل شده‌اند که همگام با رسانه‌های مکتوب، دیجیتال، شنیداری و دیداری، به خبر‌رسانی و خبرسازی مشغول هستند. موضوعات مطرح شده در گروه‌های فعال در فضای مجازی، انعکاسی از دغدغه‌های روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه و کارشناسان است. بر این اساس، گزیده‌ای از آنچه در شبکه‌های اجتماعی با موضوع نفت و صنعت نفت مطرح شده، به شرح زیر می‌آید.
کد خبر: ۸۶۳۷۸۶
فضای مجازی

یارگیری قبل از مناقصه

در حالی که فقط کلیات قراردادهای جدید نفتی رونمایی شده و هنوز جزئیاتی از آنها به‌صورت رسمی اعلام نشده است، اما شرکت‌های روسی برای انجام مذاکرات روی پروژه‌های خاص پیشروتر بوده‌اند، به‌طوری که از هر فرصتی برای ملاقات با وزیر نفت استفاده کردند تا جایی که چند ساعت مانده به اجلاس اخیر اوپک نماینده لوک اویل در وین به هتل محل استقرار زنگنه رفت و در مورد میدان چنگوله با وی گفت‌وگو کرد. علاوه بر آن مدیر شرکت روسنفت روسیه که بزرگ‌ترین شرکت نفتی این کشور محسوب می‌شود خود را به ایران رساند و علاوه بر گفت‌وگو با وزیر نفت درباره میدان «چنگوله» بحث‌هایی درباره سوآپ گاز، نفت خام و فرآورده‌های نفتی را نیز پیش کشید.

نمایشگاهی برای هیچ

نمایشگاه و همایش ملی صنعت سی ان جی و سوخت‌های جایگزین در حالی برگزار شد که از نظر اطلاع‌رسانی در سطح پایینی قرار داشت تا جایی که علاوه بر مهمانان و سخنران‌های این همایش، حضور خبرنگاران برای پوشش رسانه‌ای این صنعت نوپا کمتر به چشم می خورد. اطلاع‌رسانی ضعیف این همایش در حالی بود که در میان مهمانان و سخنرانان، مدیران ارشد دولتی و غیردولتی حضور داشتند که می توانستند باتوجه به فرارسیدن موج سرما، اطلاع‌رسانی خوبی را در حوزه خود داشته باشند.

انتقال کشتی به گل نشسته به موزه

مدتی است که روند راه‌اندازی موزه صنعت نفت کشورمان به جریان افتاده است تا تجهیزات، وسایل و ابزار تاریخی موجود در این صنعت بیش از صد ساله را گردآوری کند. در این میان قرار شده است تا کشتی باربری به گل نشسته به موزه نفت مسجدسلیمان منتقل شود. برنامه برای انتقال این کشتی به گل نشسته در حالی است که تعدادی از اسقاطی فروشان در اطراف این کشتی درحال برنامه‌ریزی برای فروش آن بودند.

کاهش نرخ نفت باوجود افزایش تقاضا

در حالی که روسیه صادرات گاز خود را در بحبوحه سرما به ترکیه قطع کرده است، ترکیه مجبور شده برای تامین انرژی خود در کوتاه‌مدت به سمت استفاده از نفت و فرآورده‌های نفتی رود. با این حال افزایش تقاضای ناشی از تحریم گازی ترکیه از سوی روسیه نیز باعث نشد تا نرخ نفت در بازارهای جهانی از حالت نزولی خارج شود. روند کاهش نرخ نفت مدتی است ادامه دارد به طوری که حتی این نرخ به کمترین مقدار طی هفت سال اخیر به زیر 40 دلار رفت. وابستگی ترکیه به گاز روسیه به گونه‌ای است که ترکیه بیش از نیمی از سبد انرژی خود را با خرید گاز از روسیه تامین می کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها