وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد در صورت اجرای موفق برجام، واشنگتن بتواند با تهران برای مبارزه با تروریست های سوریه همکاری کند.
کد خبر: ۸۶۳۲۳۲
تمایل واشنگتن جهت همکاری با ایران برای مبارزه با تروریست های سوریه

جان کری در مصاحبه با فریدمن خبرنگار نیویورک تایمز به گفتگوهای صلح درباره سوریه و نقش ایران در این مذاکرات اشاره کرد و گفت: ایرانی ها نقش سازنده ای در این مذاکرات خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آمریکایی درباره میزان کمک ایران به تسریع روند صلح در سوریه خاطر نشان کرد: به نظر می رسد مجموعه سیاست های پیچیده ایران در خاورمیانه به سوی صلح در این کشور گرایش داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ایران به صراحت خواستار نابودی داعش است و در این مسیر حتی به گروههای عراقی و شیعیان این کشور کمک می کند تا در جبهه جنگ علیه تروریست ها پیروز شوند.

به گزارش مهر، به گفته کری، ایران در مرز عراق و سوریه به بسیاری از عملیات علیه تروریست ها کمک می کند و در ازای آن هیچ کمکی از نیروهای خارجی نمی گیرد.

وزیر امور خارجه آمریکا به مذاکرات هسته ای و برجام نیز اشاره کرد و افزود: امیدوار است برجام با موفقیت اجرا شود تا کشورش بتواند برای همکاری با ایران در مقابله با داعش تصمیم بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها