استاد ابوالفضل علامی، قاری، مؤلف کتاب‌های قرآنی، مدرس و داور بین‌المللی دوشنبه شب بر اثر عارضه قلبی درگذشت.
کد خبر: ۸۶۲۹۴۱

به گزارش جام‌جم، او در پایان جلسه آموزش قرآن و دقایقی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم حضرت معصومه(س) به دیار باقی شتافت.

او جزو معدود افرادی بود که سال 61 در محضر حضرت امام خمینی(ره) به تلاوت قرآن پرداخت. به گفته کارشناسان، تلاوت او در حضور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یکی از تلاوت‌های فاخر جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید که در نوع خود بی‌نظیر است. فیلم این تلاوت در سایت‌های خبری و قرآنی منتشر شده است. او در تلاوت قرآن متأثر از مرحوم استاد «احمد شبیب» بود.

استاد علامی سال 1337 در استان قم به دنیا آمد و سال 1359 وارد حوزه علمیه قم شد. پس از انقلاب در کنار کار، دروس حوزه را در حوزه علمیه قم شروع کرد و پس از گذراندن دوره مقدماتی و سطح، چهار سال به تحصیل فقه اشتغال داشت .وی تدریس قرآن را نخست از کلاس‌های آموزش تجوید شروع کرد، بعدها به تدریس تاریخ و علوم و معارف قرآن در مدارس علمیه و دوره‌های آموزشی مراکز فرهنگی قرآنی پرداخت. از حدود سال ۱۳۸۰ بیشتر به تدریس در حوزه آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم اشتغال داشت که بخشی از تدریس‌ها نیز در دوره‌های تخصصی و ارتقای قاریان و جامعه قرآنی بوده است. او در این سال‌ها آثار قرآنی متعددی به چاپ رساند.

از آثار او می‌توان به کتاب سه‌جلدی «آموزش ترجمه ومفاهیم قرآن کریم»، کتاب «قرآن کریم، ویژه آموزش ترجمه و مفاهیم»، «کتاب معلم، راهنمای تدریس آموزش ترجمه ومفاهیم قرآن»، «آداب تلاوت قرآن کریم» و... اشاره کرد. مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم علامی صبح امروز در قم برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها