گزارش جام‌جم از محاسن و معایب هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در پایه نهم که امسال عملی می‌شود

انتخاب رشته تحصیلی؛ خوب، بد، ناقص

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: از امسال انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان یک بار در پایه نهم و یکبار در پایه دهم تحصیلی انجام می شود.
کد خبر: ۸۶۲۲۰۶
دو مرحله‌ای شدن انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان

حجت الاسلام و المسلمین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: امسال دانش آموزان در پایه نهم تحصیلی یکی از شاخه های تحصیلی علوم پایه، علوم انسانی و فنی مهارتی را انتخاب می کنند و در پایه دهم تحصیلی گرایش و رشته تخصصی تحصیلی انتخاب می شود.

وی گفت: دانش آموزان با انتخاب مثلا شاخه فنی و مهارتی در پایان پایه نهم تحصیلی سرنوشت ادامه تحصیل خود را در رشته های خدماتی، صنعتی، کشاورزی و هنری در پایان پایه دهم قطعی و ادامه تحصیل خود را در یکی از رشته های هنرستان های فنی، حرفه ای و کار و دانش انتخاب می کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: بر اساس برنامه درسی ملی و سن تحول آموزش و پرورش هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان از امسال به صورت مستمر صورت می گیرد و از سال تحصیلی آینده نیز تحصیل در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش سه ساله خواهد بود.

محمدیان ادامه داد: با دو مرحله ای شدن انتخاب رشته هم میزان استعدادها و علایق هر دانش آموز بهتر سنجیده شده و هم بازارکار برای دانش آموزان بهتر رصد می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها