آخرین روز مسابقات جهانی ووشو در اندونزی، برای تیم ملی ایران طلایی‌ترین روز آن بود؛ جایی که هر شش فینالست ما در دو بخش ساندای زنان و مردان با پیروزی بر رقبای خود، روی سکوی قهرمانی ایستادند و بر نشان طلای جهانی بوسه زدند.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۸

آغازگر این شروع رویایی، صدیقه دریایی بود. این سانداکار وزن 60 کیلوگرم که با پیروزی بر نمایندگانی از پرو و ویتنام به فینال رسیده بود، در مبارزه پایانی مریا مانالو از کشور میزبان را در حضور تماشاگران خودی شکست داد و نخستین طلایی کاروان ایران لقب گرفت.

سپس نوبت به هنرنمایی شهربانو منصوریان در وزن 65 کیلوگرم رسید. او که پس از استراحت در دور نخست، حریفانی از ویتنام و فرانسه را شکست داده بود، در فینال هرگی باکیدان از فیلیپین را هم از پیش رو برداشت تا در غیاب خواهرش الهه، برای سومین بار عنوان قهرمانی جهان را به دست بیاورد.

مریم هاشمی سومین فینالیست تیم بانوان بود که در وزن 70 کیلوگرم ورونیکا کوتوا از جمهوری چک را در دو راند متوالی شکست داد و قهرمان شد. هاشمی هم دور نخست استراحت داشت و در ادامه نمایندگان قزاقستان و رومانی را شکست داد و به فینال راه پیدا کرده بود.

با این سه نشان طلای باارزش، تیم ملی ایران در جدول رده‌بندی مدال‌ها تا مکان ششم بالا آمد، اما این سیر صعودی با درخشش مردان ملی‌پوش ووشوی ایران همچنان ادامه داشت. در مسابقات نوبت عصر محسن محمدسیفی سانداکار وزن 70 کیلوگرم کشورمان در دیدار پایانی علی اوه از ترکیه را شکست داد و قهرمان شد. وی با برتری مقابل حریفانی از اردن، انگلیس، ویتنام و اوکراین راهی فینال شده بود.

امیر فضلی هم در وزن 85 کیلوگرم در جدال برای کسب مدال طلا ارسلان بکتمیروف از روسیه را از پیش‌رو برداشت و دومین طلای تیم مردان و پنجمین طلای کشورمان در این مسابقات را کسب کرد. وی دور نخست استراحت داشت و سپس با برتری مقابل سانداکارانی از انگلیس و اوکراین به فینال رسیده بود.

ششمین طلای تیم کشورمان در این مسابقات به نام حمیدرضا قلی‌پور ثبت شد. وی در وزن 90- کیلوگرم در دیدار پایانی مقابل ایلیا ویرچینا از بلاروس صاحب پیروزی شد و روی سکوی نخست ایستاد. وی دور نخست استراحت داشت و در ادامه حریفانی از سوئد و جمهوری چک را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت.

به این ترتیبت پرونده ووشو ایران در سیزدهمین دوره رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان با کسب شش مدال طلا، سه نقره و یک برنز بسته شد. پیش از این تیم ملی کشورمان توسط تیم دوئلین، فرشاد عربی و زهرا کیان به سه نشان نقره دست یافته و محسن شیرزاد نیز صاحب مدال برنز شده بود.

در پایان این دوره از مسابقات که با حضور نزدیک به یکهزار ورزشکار از 82 کشور برگزار شد، چین با 14 طلا و یک نقره قهرمان شد. اندونزی، میزبان مسابقات با هفت طلا، سه نقره و شش برنز در مکان دوم ایستاد و تیم ملی کشورمان با شش طلا، سه نقره و یک برنز سوم شد. تیم ایران در دوره گذشته این مسابقه‌ها با کسب 9 مدال که هفت نشان آن طلا بود به عنوان نایب قهرمانی رسیده بود. البته در سیزدهمین دوره این مسابقات یکی از اتفاقات مهم کسب اولین مدال تاریخ تالوی بانوان بود.

قلی‌پور، پرافتخارترین شد

حمیدرضا قلی‌پور نماینده وزن 90ـ کیلوگرم تیم ملی ووشو با کسب چهارمین مدال طلای مسابقات جهانی پرافتخارترین سانداکار ایران لقب گرفت. قلی‌پور که در مسابقات جهانی 2007 چین، مسابقات جهانی 2009 کانادا و مسابقات جهانی 2011 ترکیه صاحب مدال طلا شده بود، در سیزدهمین دوره مسابقات جهانی اندونزی چهارمین مدال طلای خود را کسب کرد تا با چهار مدال طلا و یک نقره به عنوان پرافتخارترین ووشوکار در مسابقات جهانی لقب بگیرد. حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی از هفت دوره مبارزه در رقابت‌های جهانی سه طلا، دو نقره و یک برنز در کارنامه خود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها