سد فولادی مقابل صدرنشین

ایستگاه دوازدهم لیگ برتر؛ جایی که خوزستانی‌ها هم می‌توانند صدر جدول را از آبی‌های تهران بگیرند و هم انتقام شکست جام حذفی را از شاگردان مظلومی. اینها همه احتمال است؛ همان چیزی که طرفداران سپاهان به نوع دیگری در پی آن هستند؛ این‌که آغاز مربی جدید، پایان هفت هفته ناکامی برای تیمشان باشد.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۶

به گزارش جام‌جم، لیگ برتر فوتبال در حالی پس از 19 روز تعطیلی امروز از سر گرفته می‌شود که فارغ از انتقادهای همیشگی بابت وقفه‌های ایجاد شده در لیگ، این‌بار تعطیلی لیگ شیرینی خاص خود را داشت. کارلوس کی‌روش با ادامه روند میدان دادن به جوانان و کسب دو پیروزی پیاپی در انتخابی جام جهانی برابر ترکمنستان و گوام، نشان داد که نگاهی جدی به پشتوانه‌سازی و البته پوست‌اندازی تدریجی تیمش دارد. جوانانی که از دل همین لیگ به تیم ملی رسیدند و به خوبی پاسخ اعتماد مرد پرتغالی را دادند.

به واقع اگر در گذشته ـ درست یا نادرست و بنا به مقتضیات زمانی ـ برخی ادعا داشتند کی‌روش چشم‌هایش را بر لیگ برتر ایران بسته است، حالا دیگر این حرف محلی از اعراب ندارد و هر هفته لیگ برای کسانی که خود را محق رسیدن به پیراهن تیم ملی می‌دانند، یک فرصت تلقی می‌شود. مجموعه این فرصت‌ها می‌تواند همه هفته‌های لیگ را سرشار از انگیزه بازیکنانی کند که اشتیاق بالایی برای رسیدن به تیم ملی و در نتیجه سپری کردن پله‌های رشد و ترقی دارند. اینها بخشی از انگیزه‌های بازیکنان است که عمدتا جنبه فردی دارد و به طور طبیعی موفقیت تیم‌های باشگاهی نیز مزه دیگری برای هر بازیکنی دارد. اینها دو زاویه جالب توجهی است که می‌توان هفته دوازدهم لیگ را دید.

انتقام از استقلال

استقلال تهران که چند هفته‌ای است در صدر جدول لیگ جا خوش کرده، در روزهای گذشته در جام حذفی هم پرقدرت ظاهر شد و مهمانش فولاد خوزستان را 3 بر یک با شکست بدرقه کرد. این پیروزی در حالی رقم خورد که فولادی‌ها هفته‌هاست رویای یک سکوی پرتاب و کسب یک پیروزی شیرین برای خروج از بحران را در سر دارند، اما این تیم محبوب خوزستانی برابر استقلال در جام حذفی کاری از پیش نبرد. همچنان که استقلال خوزستان هم در لیگ چند بار از لغزش‌های همنام تهرانی‌اش نتوانست استفاده کند و در حسرت صدرنشینی به سر می‌برد.

با این حال تیم کم‌ادعا و کم‌حاشیه استقلال خوزستان با مربی خوش‌اخلاق خود عبدالله ویسی این فرصت را دارد که امروز با گذشتن از سد گسترش فولاد تبریز برای 24 ساعت هم که شده از آبی‌های تهرانی سبقت گرفته و به صدر جدول برسد و به امید موفقیت فولاد بنشیند.

در سوی دیگر فولاد هم که فعلا قرار است با دراگان اسکوچیچ لیگ را ادامه دهد، در دیدار با استقلال تهران به همان برد روحیه‌بخش و انتقامی که اشاره شد، می‌اندیشد. با این حال حریف، استقلال است؛ تیمی که هیچگاه در اهواز احساس غربت نکرده و این شهر را شهر دوم خود می‌داند. پرویز مظلومی هرچند امروز امید ابراهیمی هافبک گره‌گشای خود را در اختیار ندارد، اما تیم او این توانایی را دارد که از اهواز هم با دست پر برگردد و همچنان صدرجدول را در اختیار خود داشته باشد.

استیماچ؛ آغازی بر پایان بحران

در حالی که نمی‌توان از کنار رقابت نزدیک و حساس تیم‌های سوم و چهارم جدول یعنی ذوب‌آهن اصفهان و صبای قم به‌راحتی گذشت چون برنده این مسابقه جدی‌تر از قبل به صدرجدول نزدیک می‌شود. دیدار سپاهان و نفت تهران هم در نوع خود دیدنی است. سپاهانی‌ها 7 هفته طعم پیروزی را نچشیده‌اند و امیدوارند با استیماچ جان تازه‌ای گرفته و پس از هفته‌ها به نخستین پیروزی خود دست یابند. با این حال حریف سپاهان تیمی است که چند هفته‌ای است به اوج برگشته و مطمئنا حریف دست و پا بسته‌ای برای سپاهان نخواهد بود. شاگردان علیرضا منصوریان که در هفته یازدهم ترمز استقلال خوزستان را کشیدند و مانع صدرنشینی این تیم شدند، شاید امروز هم بتوانند پایان بحران ناکامی سپاهان را برای یک هفته دیگر هم به تاخیر بیندازند. با وجود این مدافع عنوان قهرمانی لیگ به خوبی از اهمیت نخستین بازی با مربی جدید مطلع است و قدر مسلم به لحاظ روحی ـ روانی سپاهان متفاوتی را در این هفته خواهیم دید.

برنامه هفته دوازدهم لیگ

پنجشنبه: 28 آبان

استقلال خوزستان ـ گسترش فولاد تبریز (16 و 20 دقیقه)، ورزشگاه غدیر اهواز، داور: حسین زرگر

جمعه: 29 آبان

پدیده ـ راه‌آهن (14 و 45 دقیقه)، ورزشگاه ثامن، داور: امید سعیدفر

سایپا ـ ملوان (15 و 15 دقیقه)، ورزشگاه دستگردی، داور: پیام حیدری

صبا ـ ذوب‌آهن(15 و 15 دقیقه)، ورزشگاه یادگار امام(ره)، داور: بیژن حیدری

سپاهان ـ نفت تهران (15 و 15 دقیقه)، ورزشگاه فولادشهر، داور: علیرضا فغانی

تراکتورسازی ـ سیاه‌جامگان (15 و 15 دقیقه)، ورزشگاه یادگار امام(ره)، داور: موعود بنیادی‌فر

فولاد خوزستان ـ استقلال تهران (16 و 20 دقیقه)، ورزشگاه غدیر، داور: احمد صالحی

شنبه 30 آبان ماه

پرسپولیس ـ استقلال اهواز (16 و 20 دقیقه)، ورزشگاه آزادی، داور: اشکان خورشیدی

محرومان هفته:

میثم دورقی و موسی کولیبالی (استقلال خوزستان)، ابوالقاسم دهنوی (صبای قم)، امید ابراهیمی و میثم مجیدی (استقلال تهران)، رضا شربتی (سیاه‌جامگان مشهد)، جواد نکونام (سایپا)، فرید بهزادی کریمی (تراکتورسازی تبریز)، اسماعیل شریفات (فولاد خوزستان)

امید توفیقی - ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها