صحبت کردن درباره نوع پوشش در فصول مختلف سال ضروری است، اما در این نوشتار قصد داریم از زوایای دیگر به این موضوع بپردازیم.
کد خبر: ۸۵۶۴۴۷

ـ در طب جدید ثابت شده سیستم خنک‌سازی مغز در ناحیه پیشانی قرار دارد و پوشیده نبودن پیشانی به کاهش دمای مغز و اختلال در عملکردهای آن منجر خواهد شد. از نظر طب سنتی نیز ناحیه پیشانی و سر به دلیل سرد بودن مزاج استخوان‌ها و مغز، به سرما حساسیت دارد و پوشاندن آن ضروری است.

ـ انتهای دست‌ها و پاها خون‌رسانی کمتری نسبت به قسمت مرکزی بدن دارند و اگر در مجاورت با سرمای شدید قرار گیرند نمی‌توانند به سرعت گرم شوند. در این صورت احتمال گرفتگی‌های عضلانی ناخواسته در این نواحی زیاد است و اگر به دمای مطلوب نرسند موجب کاهش دمای مرکز بدن نیز می‌شوند. در نتیجه استفاده از دستکش و جوراب ضخیم نقش به‌سزایی در کنترل دمای مرکزی بدن دارد.

ـ جالب است بدانید نداشتن پوشش مناسب در فصول مختلف، موجب حیرت می‌شود و نگاه‌های بیشتری را به شما جلب می‌کند و معمولا افراد با نیت منفی سهم بیشتری از این نگاه‌ها دارند. در طب سنتی حکما می‌گویند این نگاه‌ها سبب به‌هم ریختگی در بدن و عامل ضعف و افزایش استعداد بیماری و حتی بروز استرس و اضطراب می‌شود. پس با انتخاب لباس مناسب و محفوظ در هر فصل خودتان را از نگاه‌های بیمار و انرژی‌های منفی حفظ کنید.

دکتر محمدعلی زارعیان

پزشک و پژوهشگر طب سنتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها