رجزخوانی بابک زنجانی در دادگاه:

اگر اذیت کنید، من هم اذیت می‌کنم!

بابک زنجانی، متهم نفتی در ششمین جلسه دادگاه خود سورپرایز ویژه‌ای برای وزارت نفت و بانک مسکن داشت.
کد خبر: ۸۵۴۶۶۵

به گزارش فارس، او در ادامه دفاعیات خود با بیان این که من امروز دو سورپرایز برای وزارت نفت و بانک مسکن آورده‌ام تا شاید با من همکاری‌ کنند، گفت: شرکت اچ‌کی مشکلی دارد که آقایان در جریانش نیستند. این شرکت به دلیل پولشویی از سوی اتحادیه اروپا برای مدیرانش حکم صادر شده زیرا پول‌های سنگینی به حسابشان آمده بدون این‌که هیچ‌گونه واردات و صادراتی انجام شود، به همین جهت هم با توجه به این‌که مستندات قطعی بوده، حکم محکومیت برای مدیران این شرکت صادر شده و در حال رفتن به پلیس بین‌الملل و دستگیری این افراد است و ربطی به من ندارد. بابک زنجانی گفت: من هر حرفی که می‌زنم می‌گویند زنجانی می‌خواهد پول ما را ندهد، من هم مجبور شدم از طرف FIRST ISLAMIC BANK از شرکت اچ‌کی شکایت کنم و ده میلیارد خسارت خواستم و توانستم حکم توقیف اموالش را بگیرم و هر جایی که همین الان باشد اموالش را ضبط کنم. وی افزود: این چوب من است، به محض این‌که نخواهید با من همکاری کنید ده میلیارد وصول می‌کنم.

این متهم نفتی ادامه داد: درخصوص بانک مسکن هم بارها گفتم شما پولتان را ریجیکت کنید، پول تأمین اجتماعی هم ریجیکت شود و بحث تمام شود، اما آنها در پاسخ من گفتند ما جواب دندان‌شکنی برای زنجانی داریم. من هم برای آنها حکم توقیف اموال گرفتم و حتما برای آنها هم در صورت عدم همکاری اتفاق نادرستی پیش می‌آید. منظورم این است که اگر بخواهید اذیت کنید من هم اذیت می‌‌کنم. وی گفت: لذا می‌گویند بابک زنجانی فرار رو به جلو دارد، من که سرجایم ایستاده‌ام شما به من نمی‌رسید.

وی در ادامه با اشاره به شماره حساب‌های اعلام شده از سوی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی می‌داند که این شماره حساب‌ها قابلیت دریافت وجوه را ندارد و کاش آن را به دادگاه ارائه نمی‌کرد.

بابک زنجانی در ادامه دفاعیات دیروز خود با اشاره به موضوع فروش 8/5 میلیارد یورو نفت گفت: قصد تخریب ندارم اما وقتی مقایسه می‌کنم می‌بینم شما از سال‌های قبل تا سال 93، پنج میلیارد یورو به یک فرد عادی نفت فروختید و زرنگی کردید و برگه‌ای گرفتید که در آنجا پنج میلیارد یورو پول دارید. رفته‌اید به ستاد تدابیر ویژه و این موضوع را مصوب کردید و معادلش را به تومان از بانک مرکزی دریافت کردید، در حالی که آن شخص دو میلیارد یورو وصول کرده است. آقایان آن شرکت از دوستان من هستند و اگر لازم باشد می‌گویم در دادگاه حاضر شوند. چطور شما به شرکت آمریکایی می‌گویید هرگاه تحریم‌ها برداشته شد، پنج میلیارد را بازگردان اما من را این‌گونه تحت فشار قرار می‌دهید؟ مگر خون آنها از من رنگین‌تر است که به من انگ دزدی و حرام‌خواری می‌زنید؟ حرف من این است، اگر می‌توانید پول‌هایتان را وصول کنید چرا مبلغ 8/5 میلیارد یورو را وصول نمی‌کنید؟

گفتنی است؛ هفتمین جلسه دادگاه متهم نفتی امروز برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها