در غیاب آزمون و طارمی، حالا قوچان‌نژاد و انصاری‌فرد گزینه‌های اول کی‌روش هستند.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۹

در شرایطی که سردار آزمون و مهدی طارمی به دلیل مصدومیت و محرومیت نمی‌توانند تیم ملی را در بازی آینده مقابل ترکمنستان، همراهی کنند، هیچ چیز به اندازه خبر گلزنی رضا قوچان‌نژاد و کریم انصاری‌فرد، سرمربی پرتغالی تیم ملی را خوشحال نمی‌کند.

شنبه‌شب کریم انصاری‌فرد در حالی که تا دقیقه 73 روی نیمکت پانیونیوس حضور داشت، 7 دقیقه بعد از ورودش به زمین، موفق شد با فرار از قلب دفاع پلاتانیاس و یک ضربه فنی به توپ، گل برتری تیمش را در دقیقه 80 به ثمر برساند. این اولین گل انصاری‌فرد در سوپرلیگ یونان و دومین گل او با پیراهن تیم پانیونیوس در رقابت‌های این فصل بود. گل‌هایی که نوید بازگشت آقای گل فوتبال ایران به روزهای اوجش را می‌دهد.

صدها کیلومتر آن‌طرف‌تر در جنوب لندن، دیگر مهاجم تیم ملی هم گلزنی کرد تا در کانون توجه قرار بگیرد. رضا قوچان‌نژاد که به دلیل مصدومیت چند هفته از ترکیب تیم چارلتون‌اتلتیک دور مانده بود، در بازگشت دوباره به میادین، در دقیقه 55 روی یک حرکت تیمی، گل سوم تیمش را وارد دروازه شفیلدونزدی کرد تا پای او هم با پیراهن چارلتون به گلزنی باز شود.

این دقیقا همان چیزی است که کارلوس کی‌روش می‌خواست؛ این‌که کریم انصاری‌فرد و رضا قوچان‌نژاد دوباره به اوج برگردند و در حالی به اردوی تیم ملی اضافه شوند که در تیم‌های باشگاهی‌شان گلزنی کرده باشند.

کی‌روش در آخرین بازی تیمش (بازی دوستانه با ژاپن) از سردار آزمون به‌عنوان تک‌مهاجم استفاده کرد و بازیکنانی چون وحید امیری، اشکان دژآگه و مهدی ترابی را که خصوصیاتی تهاجمی دارند، پشت مهاجم اول خود قرار داد. تنها تعویض تهاجمی این مربی هم در پیکان هجومی تیمش صورت گرفت؛ جایی که مهدی طارمی را در دقیقه 84 به جای سردار آزمون به زمین فرستاد. آن بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید؛ آن‌هم در شرایطی که تک گل تیم ملی را مهدی ترابی در ریباند پنالتی از دست رفته اشکان دژآگه به ثمر رساند.

پنج روز قبل از آن بازی دوستانه تیم ملی در مصاف با عمان در مقدماتی جام‌جهانی هم عملکرد خوبی در خط حمله نداشت، زیرا در تساوی یک بر یک در مسقط، تنها گلزن تیم، سیدجلال حسینی، مدافع جلو کشیده ما بود.

کی‌روش در آن بازی از زوج سردار آزمون و مهدی طارمی استفاده کرد؛ زوجی که در دو بازی مقابل هند و گوام شش گل به ثمر رسانده بودند. با این حال دفاع عمان نگذاشت این دو گلی به ثمر برسانند.

حالا اما در غیاب مهدی طارمی که با محرومیت انضباطی مواجه است و همین‌طور سردار آزمون که به دلیل آسیب‌دیدگی در رقابت‌های لیگ روسیه، با اعلام سایت رسمی باشگاه روستوف، حداقل دو هفته نمی‌تواند پا به توپ شود، تیم ملی با ترکیبی جدید در خط حمله‌اش برای بازی با ترکمنستان در تهران آماده می‌شود. ترکیبی که البته در مقدماتی جام‌جهانی و همین‌طور دقایق آخر بازی ایران و بوسنی در برزیل، در کنار هم حضور داشتند، از تجربه بالاتری نسبت به زوج آزمون و طارمی برخوردارند.

برای قوچان‌نژاد و انصاری‌فرد که حالا برای باز پس گرفتن پیراهن تیم ملی از دو مهاجم جوان این روزهای فوتبال ایران کارشان سخت‌تر از گذشته است، بازی با ترکمنستان و همین‌طور گوام می‌تواند فرصتی مغتنم باشد؛ فرصتی که استفاده از آن، هواداران تیم ملی را به وجود چهار مهاجم طراز اول دلگرم خواهد کرد. کی‌روش این روزها بابت رقابت نزدیک مهاجمان فوتبال ایران برای پوشیدن پیراهن تیم ملی باید به خود ببالد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها