وزیر بهداشت خبر داد:

100 هزار ناقل ایدز در کشور

وزیر بهداشت گفت: آمار ایدز نگران‌کننده است، صدهزار نفر ناقل ویروس این بیماری هستند و الگوی ابتلای این بیماری نیز از تزریق، به رفتار پر خطر جنسی تغییر پیدا کرده که علت عمده آن افزایش مصرف مواد روانگردان شیمیایی است.
کد خبر: ۸۵۳۸۴۱

به گزارش ایرنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: برای جامعه اسلامی ما حتی یک مورد ایدز هم ناگوار است و همه از جمله صدا‌و‌سیما و رسانه‌ها باید نسبت به این موضوع حساس باشند. باید حواسمان باشد که شیوع بیماری‌های عفونی در بین معتادان پنج برابر یک بیمار عمومی دیگر است.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره کمبود برخی اقلام دارویی نیز گفت: برخی داروها در کشور با کیفیت مناسب تولید می‌شود. دست‌هایی در کار است که واردات داروهای خارجی ادامه پیدا کند، اما سازمان غذا و دارو قاطعانه جلوی آنها ایستاده است.

وی افزود: البته برای تعدادی از بیماران که ذائقه آنها به داروی خارجی عادت کرده است، این نوع داروها به صورت محدود وارد می‌شود. اگر واردات را ممنوع کنیم، عده‌ای متضرر می‌شوند و اگر اجازه دهیم این داروها بی‌رویه وارد شود، به کشور و اقتصاد مقاومتی آسیب‌‌زده‌ایم؛ بنابراین سازمان غذا و دارو تعادلی بین این دو خواسته برقرار کرده است. وزیر بهداشت اضافه کرد: تنها دارویی که اکنون با کمبود مواجه است، داروی سل سپت نام دارد که چون خط تولید آن در کشور متوقف شده است، تولید داخلی این دارو در شرکت‌های دیگر همزمان با واردات مقعطی این دارو ادامه دارد و اجازه نمی‌دهیم بیماران با مشکل مواجه شوند.

9 میلیون حاشیه نشین

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 9 میلیون نفر ساکنان حاشیه شهرها برای اولین بار زیر پوشش خدمات سلامت قرار گرفتند و تا پایان امسال همه 11 میلیون حاشیه نشین تحت پوشش قرار می‌گیرند.

هاشمی افزود: تاکنون چهار گام طرح تحول سلامت اجرایی شده است، گام اول اصلاح بخش درمان و کاهش پرداخت از جیب مردم بود که به 6 درصد برای شهرنشینان و 3 درصد برای روستاییان در بیمارستان‌ها برای خدمات بستری رسید. وزیر بهداشت اظهار کرد: همزمان کلینیک‌های ویژه خدمات سرپایی نیز در بسیاری از شهرها ایجاد شد و مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز با پرداخت 3000 تومان از خدمات ویزیت پزشکان متخصص برخوردار شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها