درک تعادل در آغوش طبیعت

ما انسان‌ها بیشتر وقت‌مان را با انواع و اقسام ماشین‌های مختلف ـ خودرو، رایانه و تلفن‌های همراه ـ و صداهای ناهنجار زندگی شهری می‌گذرانیم. به دلیل دسترسی نداشتن به طبیعت و ریتم طبیعی بدن خودمان، روز‌به‌روز تعادل روحی‌مان را از دست می‌دهیم و دچار مشکلی می‌شویم که ریچارد لوو، نویسنده و روزنامه‌نگار زیست‌محیطی ‌ آن را اختلال کمبود طبیعت می‌نامد.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۱
درک تعادل در آغوش طبیعت

هرچه زندگی ما با فناوری بیشتر عجین شود ما برای حفظ تعادل طبیعی خود به طبیعت بیشتر نیاز داریم. لوو نام طبیعت را ویتامین N ـ حرف اول nature ـ گذاشته و معتقد است عامل مهمی در سلامت عاطفی و جسمانی ماست.

به‌دنبال دهه‌ها تحقیق روی روان‌شناسی زیست‌محیطی، ثابت شده است این موضوع کاملا صحت دارد. سال 1984 در تحقیقی قدیمی در بیمارستان فیلادلفیا (آمریکا) مشخص شد بیمارانی که پس از عمل جراحی، در اتاقی که پنجره‌ای رو به درختان باز می‌شد قرار می‌گرفتند، زودتر از بیماران دیگر که مقابل پنجره اتاق‌شان دیوارهای آجری وجود داشت خوب و از بیمارستان مرخص می‌شدند. تمام این بیماران از رسیدگی‌های کاملا برابر برخوردار بودند. از آن زمان به بعد بیشتر بیمارستان‌ها به بوستان‌های شفابخش و فضاهای سبز آرام که امکان تفکر و اندیشیدن را می‌دهد، مجهز شدند.

در تحقیق دیگر در دهه 1990، 88 درصد از بیماران بیمارستانی در سانفرانسیسکو و حتی کارکنان و ملاقات‌کننده‌ها که از بوستان‌های ایجاد شده در این بیمارستان دیدن کرده بودند، احساس آرامش و آسایش بیشتری داشتند.

شما چطور؟ چقدر می‌توانید ویتامین‌N مصرف کنید؟ بهتر است حداقل هفته‌ای یکبار قدم به طبیعت بگذارید و تا می‌توانید از این نوع ویتامین به خودتان برسانید.

منبع: psychologytoday.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
مطالب بسیااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار جالبی بود.

نیازمندی ها