دزدان مسلح طلافروشی نگار در مشهد در کمتر از 48 ساعت شناسایی و در دام ماموران گرفتار شدند. متهم اصلی مشکل مالی برای خرید خانه را انگیزه این سرقت اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۰

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از ساعت 10 و 46 دقیقه چهارشنبه همزمان با دستبرد سارقان به طلافروشی در خیابان مفتح، 30 متری طلاب مشهد در دستور کار پلیس قرار گرفت. در ادامه تیمی از ماموران خود را به محل سرقت رسانده و متوجه شدند مرد طلافروش مجید 34 ساله بوده که ضربه چاقو به سینه‌اش اصابت کرده بود.

ردپای دزدان نقابدار

تیم جنایی به سرپرستی قاضی جواد حسینی، بازپرس جنایی مشهد سپس به بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته طلافروشی پرداخت. بررسی فیلم نشان می‌داد، ساعت 9 و 40 دقیقه دو مرد جوان وارد طلافروشی شدند. آنها به صورت خود ماسک آلودگی هوا زده و کلاه لبه‌دار به سر داشتند. متهمان پس از نیم‌ساعت از زیر کاپشن‌ خود دو اسلحه کلت و وینچستر بیرون آورده و از مرد طلافروش خواستند که روی زمین بخوابد اما مجید به مقاومت پرداخت که یکی از سارقان او را با چاقو مجروح کرد. با افتادن مرد جوان روی زمین، سارقان بیش از دو کیلو طلا را سرقت کرده و با یکدستگاه پراید سفید از محل فرار کردند.

شناسایی خودروی دزدان

تیم جنایی برای کشف ردی از متهمان به بررسی دوربین‌های شهری پرداخته و از این طریق توانستند خودروی سارقان را شناسایی کنند. بررسی پلاک خودروی سارقان نشان می‌داد که آنها از پلاک جعلی برای شناسایی نشدن استفاده کرده‌اند. با بررسی پلاک و مشخصات خودروی پراید، ماموران توانستند پلاک خودرو را کشف کرده و مالک آن را شناسایی کنند.

صبح روز پنجشنبه تیمی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس مشهد راهی خانه این مرد در شهرک شهید رجایی مشهد شده و او را دستگیر کردند. راننده پراید با اظهار بی اطلاعی از ماجرای سرقت گفت: چند روز قبل مرد جوانی که با او رفت و آمد خانوادگی داریم سراغ من آمد و در خواست کرد خودرو را یک هفته به او کرایه بدهم. قرار بود او برای هر روز کرایه خودرو 50 هزار تومان به من بدهد. دیروز خودرو را بازگرداند که پس از رفتن او متوجه دستکاری پلاک شدم.

دستگیری سارقان

با تحقیقات از این مرد هویت سارقان 31 و 21 ساله شناسایی شد و آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. دزدان مسلح بدون اطلاع از شناسایی شدن هویتشان با کرایه پراید دیگری در شهرهای مختلف تردد داشتند و تلاش می‌کردند ردی از خود باقی نگذارند.

در این مدت کوتاه تیم جنایی رد آنها را در شهرهای مشهد، تربت حیدریه و نیشابور کشف کرده بود. سرانجام صبح دیروز متهمان در حوالی شهرک شهید رجایی شناسایی شده و قبل از ورود به مخفیگاهشان دستگیر شدند.

اعتراف به سرقت

متهم 31 ساله که طراح این سرقت بود در بازجویی‌ها به قاضی جنایی گفت: برای خرید خانه دچار مشکل مالی شده و موضوع را با همدستم در میان گذاشتم. او نقشه دستبرد به طلافروشی‌ها را مطرح کرد که من هم قبول کردم. برای اجرای نقشه نیاز به اسلحه داشتیم که در مدت چند ساعت اسلحه‌ها را به قیمت دو میلیون و 200 هزار تومان خریدیم. چند طلا فروشی را زیر نظر گرفتیم اما امکان دستبرد به این محل‌ها وجود نداشت. سرانجام طلافروشی نگار را انتخاب کردیم که در محل خلوتی قرار داشت. چند روز آنجا را زیر نظر گرفتیم. روز حادثه با پوشاندن صورت خود وارد مغازه شده و با تهدید صاحب مغازه از او خواستیم روی زمین دراز بکشد که مقاومت کرد. من هم با چاقو ضربه‌ای به سینه او زدم که روی زمین افتاد . بعد هم دو کیلو و 200 گرم طلا سرقت کرده و از محل گریختیم.

وی اضافه کرد: 20 سکه پارسیان را در شهر نیشابور فروخته و نتوانستیم بقیه طلاها را بفروشیم. نمی‌دانستیم مرد طلافروش با ضربه چاقو کشته شده است.

متهمان سابقه ندارند

سید جواد حسینی بازپرس جنایی مشهد درباره وضعیت خانوادگی سارقان به جام‌جم گفت: سارقان در حالی که 10 سال با هم اختلاف سنی داشتند، دوست شده و این دوستی پایانی جز تباهی زندگی‌شان نداشت. متهم ردیف اول که قتل را به گردن گرفته متاهل است و ادعا کرده برای تامین پول خرید خانه مرتکب سرقت شده است .

وی ادامه داد: دو متهم سابقه کیفری ندارند و اعلام کردند وقتی تصمیم به سرقت گرفتند، در عرض چند ساعت توانسته‌اند اسلحه تهیه کنند. اسلحه و طلاها در صندوق عقب خودروی پراید مخفی شده بود. این سارقان تصور می‌کردند خیلی حرفه‌ای عمل کرده‌اند و هیچ‌گاه دستگیر نمی‌شوند اما با تحقیقات علمی خیلی سریع شناسایی شدند.در این 48 ساعت دادستان مرکز استان نیز همکاری خوبی برای کشف جرم داشتند و برای دریافت نیابت قضایی هماهنگی لازم را انجام می‌دادند. همچنین قاضی حیدری بازپرس شعبه 209 دادسرای جرایم خاص مشهد همزمان احتمال دیگر جرایم متهمان را بررسی می‌کرد.

کشف طلاهای سرقتی

سردار بهمن امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این‌باره به جام‌جم گفت: کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با همکاری بازپرس جنایی توانستند بعد از 48 ساعت تلاش گسترده عوامل این سرقت مرگبار را دستگیر کنند. در بازرسی از خودروی متهمان، دو قبضه اسلحه وینچستر و کلت، همراه طلاهای سرقتی کشف شد.

وی ادامه داد: متهمان هیچ ردی در این سرقت از خود به جا نگذاشته بودند که ماموران با کوچک‌ترین سرنخ توانستند آنها را شناسایی و قبل از فروش طلاها دستگیر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها