در راستای این که هر بسته تحرکی، یک بویی دارد، ما نیز در کنار بسته تحرک اقتصادی پیشنهادی دولت محترم، یک بسته تحرکی دیگر پیشنهاد داریم که در ادامه آن را بازمی‌نماییم تا بلکه دیده و پسندیده شود:
کد خبر: ۸۵۰۴۶۹

یکی از عوامل مهم در رونق اقتصاد، توسعه ساخت و ساز در کشور است. برای تحرک در امر ساخت و ساز هم باید روی افزایش تقاضای مسکن کار کرد. برای افزایش تقاضای مسکن نیز باید آمار ازدواج بالا برود. برای بالا رفتن آمار ازدواج هم لازم است جوانان مجرد احساس تنهایی کنند و برای ایجاد این احساس، باید گوشی‌های تلفن همراه را از دسترس‌شان خارج کرد و برای این کار هم باید دستشان را به اخبار مهمی مثل اخبار رکود اقتصادی جامعه بند کرد... ای بابا! چرا این جوری شد؟! اصلا این بخش بسته را بی‌خیال... لطفا بروید سراغ بخش دیگرش!

رونق صنعت خودروسازی نیز از عوامل مهم در ایجاد تحرک اقتصادی است. برای احساس نیاز مردم به خودروی صفر کیلومتر، لازم است استفاده از وسایل نقلیه عمومی سخت و دشوار باشد که الان همکاران اشاره می‌کنند، هست! پس شاید لازم باشد خودرو از حالت مصرفی به حالت لوکس و تزیینی تغییر کاربری پیدا کند و بیشتر برای دور دور کردن تعریف شود تا کار راه انداختن... بله! همکاران اشاره می‌کنند این مساله هم مدت‌هاست به همین شکل در جریان است... آقا اصلا خودرو را هم بی‌خیال... لطفا بروید سراغ بخش تحرکی بعدی!

شاید کم‌تحرکی تجار، صاحبان صنایع و سرمایه‌دارها، عامل این بی‌تحرکی بازار باشد، پس لازم است تمام عزیزانی که حساب‌های بانکی‌شان بالای چندصد میلیارد است، هر روز صبح در یکی از بوستان‌های بالاشهر پایتخت جمع شوند و با موزیک شاد: «آهویی دارم خوشگله فرار کرده زدستم...» دست به تحرکات شاد و سازنده بزنند و کم‌کم بازار را از این بی‌تحرکی درآورند... بله؟ این عزیزان در خانه، باشگاه، استخر و سونا دارند و ذره‌ای کمبود تحرک ندارند و هیکل‌هایشان هم روی فرم است؟ نگران نباشید... هنوز بسته ما خالی خالی نشده!

پخش فیلم‌های سرقت از بانک ایرانی و خارجی، باعث می‌شود مردم نسبت به پول‌هایی که به جای چرخش در کسب و کار و بازار، در بانک‌ها جمع شده، دلشوره پیدا کنند و بالاخره دلشان راضی شود پولشان را از بانک‌ها بیرون بیاورند و آن را در بازار به چرخش بیندازند! بله؟ شبکه‌های نمایش و آی‌فیلم الان شش ماهه دارند از فیلم‌ها پخش می‌کنند؟! آقا شرمنده... اصلا این بسته اشتباه آمده! مال همسایه کناری بوده، منزل نبودند دادند دست ما... ما هم بی‌اجازه بازش کردیم! لطفا پیشنهادها را بدهید، بگذاریم سر جایش برگردانیم دست صاحبش!

علی زراندوز

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها