رعایت نکردن مسائل ایمنی توسط عزاداران در پایان هفته گذشته باعث شد در سه حادثه انفجار و آتش‌سوزی 42 نفر دچار سوختگی شوند.
کد خبر: ۸۴۹۲۹۵

به گزارش جام‌جم، نخستین حادثه ساعت 19 و 50 دقیقه شامگاه چهارشنبه گذشته در زیرزمین یک ساختمان چهارطبقه در حال احداث در حسن‌آباد باقرشهر از توابع شهرری رخ داد. آتش‌نشانان همراه گروه‌های امداد و نجات هلال احمر و اورژانس در محل حاضر شدند. امدادگران مشاهده کردند انفجار در زیرزمین این ساختمان رخ داده و سقف و دیوارهای آن تخریب شده است و طی عملیاتی توانستند 34 نفر را در حالی که دچار سوختگی ناشی از این انفجار شده بودند، خارج کنند. مصدومان به بیمارستان منتقل شدند اما حال یکی از آنها همچنان وخیم است و تلاش پزشکان برای نجات وی ادامه دارد.

بررسی آتش‌نشانان حاضر در محل حادثه نشان می‌داد افراد مصدوم از اتباع افغان بودند که در این ساختمان نیمه‌کاره مراسم عزاداری برگزار می‌کردند. شب حادثه نیز در زیرزمین ساختمان در حال پخت و پز بودند که ناگهان کپسول گاز 11کیلویی منفجر شده و این حادثه را رقم زد. در این حادثه کسی کشته نشد، اما خسارت مالی به این ساختمان وارد شده است.

هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار ویژه شهرری در این خصوص گفت: در جریان این انفجار 34 نفر مصدوم شدند که 19 نفر از آنها مرد و 15 نفر بقیه زن هستند. با حضور به‌موقع نیروهای امدادی، این حادثه مدیریت و کنترل شد و علت اصلی حادثه که ناشی از انفجار گاز بود در حالی بررسی است.

سوختگی 5 ناشنوا در انفجار خیمه

دومین حادثه انفجار کپسول گاز در خیمه عزاداری ناشنوایان شهرستان ایذه بود که به مصدومیت پنج نفر منجر شد.

شامگاه پنجشنبه گذشته، گزارش وقوع انفجار کپسول گاز در یکی از هیات‌های عزاداری در شهرستان ایذه به سامانه 125 آتش‌نشانی گزارش شد. آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه در میدان امام علی(ع)، مشاهده کردند این حادثه در یکی از خیمه‌های انجمن ناشنوایان رخ داده است. این پنج نفر که همگی عضو انجمن ناشنوایان شهرستان ایذه بودند، در این چادر اقدام به خدمت‌رسانی به مردم عزادار می‌کردند. مصدومان به دلیل سوختگی به بیمارستان شهدای ایذه منتقل شدند.

بررسی‌های اولیه آتش‌نشانان نشان می‌دهد، علت این حادثه انفجار کپسول گاز در داخل خیمه بوده است.

مصدومیت 3 تعزیه‌خوان

سومین حادثه در آیین تعزیه‌خوانی شهر نوش‌آباد آران و بیدگل رخ داد و سوختگی و مصدومیت سه نفر هنگام اجرای تعزیه را در پی داشت.

این حادثه شامگاه پنجشنبه گذشته هنگام اجرای مراسم تعزیه رخ داد.

مصدومان مشعل‌های آتش در دست داشتند که خود دچار سوختگی شدند. سه مصدوم حادثه که دچار مصدومیت و سوختگی شده بودند، به بیمارستان سیدالشهدا (ع) آران و بیدگل منتقل شدند. یکی از مصدومان همچنان در این بیمارستان بستری است، اما دو نفر دیگر چون دچار بیش از 30 درصد سوختگی شده بودند به بیمارستانی در اصفهان منتقل شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها