ایران کشور خوبی‌ها

ایران را دوست دارد، به روزنامه‌نگاری علاقه‌مند است و معتقد است خبرهای خوبی از ایران به دنیا مخابره می‌شود. ایران را در میان کشورهای همسایه بهترین سرزمین می‌داند و می‌گوید از کشورهای همجوار ایران خبرهای خوبی مخابره نمی‌شود.
کد خبر: ۸۴۸۴۲۷

هری کمراینن، ‌سفیر فنلاند در ایران روز یکشنبه به روزنامه جام‌جم آمد و ضمن بازدید از تحریریه با همه اعضای گروه‌ها صحبت کرد.

کمراینن سه سال است در ایران زندگی می‌کند، گویا همین مدت کافی بوده تا او فارسی صحبت کردن را به‌خوبی بیاموزد. او با همه به فارسی سلام و احوالپرسی می‌کند و تا جایی‌که می‌تواند جواب سوالات را به فارسی می‌دهد. خونگرمی و خوش‌صحبتی او باعث می‌شود خیلی زود خبرنگاران و نویسندگان گروه‌های مختلف با او هم‌صحبت شوند و در باره خبرهایی که قرار است فردا مردم در روزنامه بخوانند با وی صحبت کنند. سفیر فنلاند در گروه حوادث بر این نکته تاکید می‌کند که ایران دارای امنیت زیادی است.

وی از آمار بالای خشونت‌های خانگی در فنلاند می‌گوید و توضیح می‌دهد: به همین دلیل دولت فنلاند خانه‌‌های امنی را تدارک دیده‌ است که زنان آسیب‌دیده به آنجا می‌روند. هری کمراینن از سرزمین سردی به ایران آمده، اما خونگرم است و به عنوان سفیر، روابط عمومی بسیار خوبی دارد. با خبرنگاران گروه ورزش چنان سرگرم صحبت می‌شود که بعد از چند دقیقه خودش تذکر می‌دهد و می‌گوید: اگر همین‌جوری پیش برویم روزنامه شما فردا سفید منتشر می‌شود.

حال سفیر فنلاند در ایران خوب است و به اصطلاح آب و هوای وطنمان حسابی به او ساخته است، نگاه مثبت و انرژی زیادی که از حضور در ایران به او منتقل شده، این پیام را به ما می‌دهد؛ به کشورمان افتخار کنیم و به امنیتی که از آن بهره‌مندیم، ببالیم.

گروه اقتصاد روزنامه جام‌جم با سفیر فنلاند مصاحبه‌ای انجام داده که به‌زودی منتشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها