صحت برگزاری کنکور بر عهده کیست؛

خبر آغاز ثبت نام آزمون سراسری دانشگاه آزاد از اواسط دیماه ، در حالی اعلام می شود که سوالات واقعی کنکور دانشگاه آزاد در سال های 81 و 82 فروخته شده بود.
کد خبر: ۸۴۳۵۰

قاضی رئیسی ، بازپرس شعبه اول دادسرای شمیران اعلام می کند: مطابق بررسی های انجام شده مشخص شد سوالات واقعی کنکور سال های 81 و 82 دانشگاه آزاد به چندین روش متفاوت فروخته شده است . وی در گفتگو با فارس تصریح می کند: فروش سوالات کنکور دانشگاه آزاد در سال 82 کاملا مشخص شده و یکی از راههای خروج سوالات نیز از طریق یکی از افرادی است که در مرکز آزمون دانشگاه آزاد مشغول فعالیت بوده و سی دی ترازها را از این مرکز خارج کرده است . قاضی رئیسی همچنین مبالغ خرید و فروش سوالات را بین یک تا 12 میلیون تومان اعلام می کند و ادامه می دهد: ظاهرا مسوولان دانشگاه آزاد تمایلی به قبول فروش سوالات واقعی کنکور این دانشگاه ندارند ولی مدارک مستندی در دست است که ثابت می کند سوالات واقعی بوده اند.

کنکور در سایه شک

خبر فروش سوالات واقعی کنکور دانشگاه آزاد تداعی کننده پرونده مشابهی درخصوص سوالات کنکور سراسری دانشگاه آزاد و جنجال دوساله خرید و فروش سوالات آزمون دستیاری است . البته در هیچ کدام از دو آزمون کنکور سراسری و آزمون دستیاری خرید و فروش سوالات آزمون ها تایید نشد؛ اما نمایندگان مجلس که حتی کمیته ای برای نتایج آزمون دستیاری تشکیل داده بودند ، بارها محرز بودن خرید و فروش سوالات واقعی آزمون دستیاری را تایید کردند. به رغم این که هر سال حتی همزمان با ثبت نام آزمون ها ، مسوولان سلامت کنکورها را تضمین می کنند اما فقط چند ساعت مانده به امتحان ، اتفاق دیگری می افتد.

آموزشگاه ها ، مکانی برای خرید و فروش

«بسیاری از خریداران سوال که داوطلبان کنکور بودند ، در صحبتهای خود ذکر کرده اند افرادی با شماره تلفن آنها تماس گرفته و عنوان کرده اند سوالات واقعی کنکور را در اختیار دارند و حاضر به فروش آن هستند که این نشان دهنده دسترسی افراد فروشنده سوالات به اطلاعات ریز داوطلبان بوده ، به طوری که حتی آموزشگاه هایی با دسترسی به این اطلاعات ، افرادی را که امکان قبول شدن آنها در کنکور بیشتر بود ، شناسایی و ضمن تماس با آنها پیشنهاد خرید سوالات و قبول شدن در رشته های بالا را عنوان می کردند.» بازپرس رسیدگی به پرونده افشای سوالات کنکور دانشگاه آزاد ادامه می دهد: بسیاری از این آموزشگاه ها با دادن وعده قبولی و حتی در اختیار گذاشتن سوالات کنکور ، افراد را جذب و از این راه مبالغ سنگینی اخذ می کنند. قاضی رئیسی معتقد است : بسیاری از آموزشگاه های کنکور متخلف هستند و این در حالی است که هیچ گونه نظارتی بر آنها وجود ندارد. هفته گذشته ، حسین رحیمی ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز بر سلامت کنکور 85 تاکید داشت . به زعم وی کنکور سراسری همیشه در کمال سلامت برگزار شده است اما شاید تایید خرید و فروش سوالات کنکور دانشگاه آزاد ، بتواند این سوال و شک را پدید آورد که واقعا تضمین سلامت کنکورها در حرف است یا عمل؛
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها