محققان به تازگی ویروسی یافته‌اند که از طریق انتقال یا تزریق خون منتقل می‌شود ولی در ظاهر خطری برای سلامت افراد به دنبال ندارد.
کد خبر: ۸۴۲۵۲۵

آنها بر این باورند که ویروس کشف شده شباهت زیادی به ویروس هپاتیت C دارد که عفونتی است و آسیب دائمی به کبد وارد می‌کند. دانشمندان نام این ویروس جدید را HHpgV-1 گذاشته‌اند و نخستین ویروسی است که از طریق انتقال یا تزریق خون منتقل می‌شود. این ویروس چیزی شبیه ویروس سارس، مرس یا HIV نیست ولی باید تحقیقات گسترده‌تری صورت گیرد تا ماهیت اصلی این ویروس شناسایی شود ولی محققان تاکنون اعلام کرده‌اند که جای نگرانی نیست.

پژوهشگران، این ویروس را از نمونه‌های خونی به دست‌ آمده از دهه‌های گذشته کشف کرده‌اند که در بانک خون مؤسسه ملی بهداشت آمریکا نگهداری می‌شد. این نمونه‌ها بین سال‌های 1974 و 1980 از 46 شرکت‌کننده گرفته شده است. محققان در دو نمونه از آنها، این ویروس جدید را کشف کردند. ولی با توجه به بررسی تاریخچه بیماران، این ویروس به کلی با درمان‌های صورت گرفته از بین رفته بود. نکته مشترک در این دو بیمار، تزریق خون برای درمان هموفیلی بوده است. محققان دریافتند که این دو بیمار بعد از تزریق خون این ویروس را گرفته‌اند. سالانه بیش از 30 میلیون واحد خون در آمریکا تزریق می‌شود. مراقبت و بررسی‌های لازم روی عوامل عفونی در منابع خونی یکی از کلیدهای حفظ ایمنی منابع خونی به شمار می‌رود. / msn

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها