فوتبالی‌ها اگر برای بعدازظهر و امشب خود برنامه‌ای دارند بهتر است آن را لغو کنند؛ چون یکشنبه فوتبالی داغ در پیش است؛ یکشنبه‌ای پر از دربی و دیدارهای جذاب.
کد خبر: ۸۴۲۰۲۸

به حکم قرعه لیگ‌های معتبر اروپایی، امروز و امشب هفت بازی بزرگ در سطح فوتبال اروپا برگزار می‌شود که در زیر به آنها اشاره شده است:

اورتون ـ لیورپول هیجان در مرسی ساید

(ساعت 16 ـ پخش زنده از شبکه ورزش)

ورزشگاه گودیسون پارک امروز میزبان یکی از حساس‌ترین دربی‌های شهر لیورپول است؛ جایی که لیورپول بحران‌زده اگر بازنده از زمین خارج شود شاید سرمربی خود براندان رانجرز را از دست بدهد.

فشارها روی لیورپول این روزها در اوج خود قرار دارد و البته قرمزها هم متناسب با همه این انتقادها بد نتیجه گرفته‌اند. تساوی مقابل تیم دسته دومی کارلیس در جام حذفی، دو تساوی مقابل بوردوی فرانسه و سیون سوئیس در لیگ اروپا و دو تساوی و دو شکست در پنج بازی اخیر این تیم در لیگ برتر انگلیس، حالا به شدت براندان رانجرز را به گوشه رینگ برده است. در چنین فضایی بدترین خبر برای راجرز و شاگردانش از راه رسیدن دربی لیورپول بود. اما روبرتو مارتینز، سرمربی اورتون معتقد است، امروز می‌تواند برای او و تیمش یک روز متفاوت باشد.

فعلا در جدول اورتون با 12 امتیاز پنجم است و لیورپول 11 امتیازی در مکان نهم قرار دارد.

آژاکس ـ آیندهوون؛ جنگ پرافتخارترین‌ها

(ساعت 16)

فقط سه تیم در تمام 59 فصل فوتبال هلند حضور داشته‌اند؛ آژاکس، آیندهوون و فاینورد؛ و از این جمع فقط دو تیم بیش از 20 بار قهرمان لیگ برتر هلند شده‌اند؛ اولی آژاکس با 33 قهرمانی و دومی هم آیندهوون با 22 قهرمانی. همین چند خط برای این‌که امروز منتظر حساس‌ترین بازی نیم‌فصل اول لیگ هلند باشیم کافی است؛ دیدار آژاکس و آیندهوون.

آژاکس که این روزها با هدایت فرانک دی‌بوئر، شکست‌ناپذیر نشان می‌دهد، در حالی به مصاف آیندهوون می‌‌رود که در 11 بازی قبلی خود طعم شکست را نچشیده است. البته آیندهوون هم این روزها تیم سرحال و آماده‌ای است. آنها با چهار پیروزی و دو تساوی در هفت بازی اول فصل، فعلا با 14 امتیاز در مکان چهارم جدول هستند.

آرسنال ـ منچستریونایتد جدال بزرگان در انگلیس

(ساعت 18:30 ـ پخش زنده از شبکه سه)

گل بازی‌های امروز، مصاف آرسنال و منچستریونایتد در ورزشگاه امارات است. صدر جدول لیگ برتر فعلا با 16 امتیاز در اختیار منچستریونایتد است، اما آرسنالی‌ها که اگر بتوانند این بازی بزرگ را با دو گل اختلاف ببرند، بالاتر از منچستر خواهند ایستاد.

آرسنال در 35 بازی از 38 بازی خانگی‌اش بازنده نبوده اما در همین پنج بازی اخیر سه‌بار طعم شکست را چشیده تا حال و روزش به‌خوبی روزهای ابتدای فصل نباشد. شروع بد آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا با دو شکست متوالی مقابل دینامو زاگرب و المپیاکوس، بدترین شروع این تیم در تاریخ رقابت‌های اروپایی بود. حال آرسن ونگر دوست ندارد بعد از این نتایج، در بازی بزرگ مقابل منچستریونایتد هم بازنده باشد. او در آستانه این بازی بزرگ گفت: برخی‌ها خیلی زود انتقاد کردن از آرسنال را شروع کرده‌اند، اما واقعیت این است که فاصله ما با منچستریونایتدی که بهترین تیم این پنج هفته اخیر بوده فقط سه امتیاز است. پس ما به حواشی توجهی نداریم و می‌خواهیم با یک پیروزی ارزشمند به راهمان ادامه دهیم.

اگر ونگر نگران فضای رسانه‌ای است لوئیس فن خال، سرمربی منچستریونایتد نگرانی دیگری دارد؛ خستگی مفرط بازیکنانش: ما در 18 روز گذشته شش بازی انجام داده‌ایم و حالا به فاصله چهار روز از دیدار اروپایی‌مان باید به مصاف آرسنال برویم. این برنامه فشرده جز این که شادابی را از تیم‌ها بگیرد نتیجه دیگری ندارد. ما در این مدت فقط در حال ریکاوری بودیم.

همه نگاه‌ها در بازی امشب به تئو والکات است، بازیکنی که در 13 بازی اخیر خود در لیگ برتر 12 بار برای آرسنالی‌ها گلزنی کرده است.

بایرن مونیخ ـ بورسیا دورتموند

(ساعت 19)

آلیانس آره‌نای شهر مونیخ امشب جای سوزن انداختن ندارد. آنهایی که امشب بازی بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند را می‌بینند نظاره‌گر فینال بوندس‌لیگا هستند؛ فینالی تمام‌عیار میان دو تیم قدرتمندی که اتفاقا در اوج آمادگی قرار دارند.

بایرن بوندس‌‌لیگا را رویایی‌تر از آنچه هوادارانش فکر می‌کردند شروع کرده است؛ هفت بازی و هفت پیروزی.

با این حال پپ گواردیولا خوب می‌داند، حساب دورتموند با بقیه تیم‌ها در بوندس لیگا متفاوت است. زردهای وست فالن بعد از 16 بازی متوالی، طعم شکست را نچشیده‌اند. آنها گرچه بعد از 13 برد متوالی، سه بازی آخر خود را با تساوی سپری کردند اما برای بازی با بایرن همیشه سرشار از انگیزه‌اند. بایرن مونیخ در آستانه این بازی با 21 امتیاز صدرنشین است و بورسیا دورتموند هم با 17 امتیاز در تعقیب این تیم قرار دارد.

اتلتیکو مادرید ـ رئال مادرید

(ساعت 22 ـ پخش زنده از شبکه سه)

دربی شهر مادرید به عنوان یکی از سه بازی بزرگ نیم‌فصل اول لالیگا خیلی زود از راه رسید؛ اتلتیکو مادرید امشب در ویسنته کالدرون میزبان رئال مادرید است.

در روزهایی که بارسا به دلیل نداشتن لیونل مسی وآندرس اینیستا، آسیب‌پذیرتر از هر زمان دیگر است، دو تیم اول شهر مادرید بیش از هر زمان دیگر دنبال امتیاز هستند تا شاید بتوانند از این فرصت مغتنم برای فاصله‌گرفتن از تیم اول شهر کاتالان استفاده کنند. البته وقتی پای دربی در میان باشد، بردن هم اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

رئال مادرید، یکی از سه تیم بدون شکست این فصل لالیگا، امشب درحالی به مصاف اتلتیکو می‌رود که در 16 بازی آخرش طعم شکست را نچشیده است. البته اتلتیکو هم در 35 بازی از 38 بازی خانگی خود بازنده نبوده اما معادلات دیگو سیمئونه آرژانتینی در این یک هفته اخیر تاحدودی به هم ریخته است. آنها پس از شکست یک بر صفر مقابل ویارئال در هفته ششم لالیگا، در لیگ قهرمانان اروپا هم در خانه با نتیجه 2 بر یک مغلوب بنفیکا شدند تا پس از مدت‌ها دو باخت متوالی را در کارنامه ببینند. در این شرایط باخت به رئال مادرید می‌تواند سومین باخت متوالی باشد؛ اتفاقی که در زمان حضور سیمئونه هیچ‌گاه سابقه نداشته است.

با این حال رئالی‌ها آماده‌اند تا برنده این بازی بزرگ باشند.

میلان ـ ناپولی (ساعت 22:15)

هواداران فوتبال در ایتالیا هم امشب یک بازی حساس را پیش رو دارند؛ مصاف میلان و ناپولی در ورزشگاه سن سیرو. در شرایطی که این دو تیم در فصل جدید هنوز هواداران خود را راضی نکرده‌اند، سه امتیاز بازی امشب بیش از هر زمان دیگر می‌تواند برای آنها گره‌گشا باشد. میلان از شش بازی اولش سه بازی را برده و در سه بازی شکست خورده است. این عملکرد برای سینیشا میهایلوویچ که آمده بود میلان را به روزهای اوج برگرداند یک ناکامی بزرگ محسوب می‌شود. ناپولی هم البته شرایطی بهتر از میلان ندارد. آنها گرچه فقط در یک بازی بازنده بودند اما از پنج بازی بعدی فقط دو بازی را برده‌اند تا هم امتیاز با میلان، (9 امتیاز) در مکان دهم جدول باشند.

پاری سن ژرمن ـ مارسی

(ساعت 22:30 ـ پخش زنده از شبکه ورزش)

دیگر بازی حساس امشب را دو تیم فرانسوی پاری سن ژرمن و مارسی در پاردوپرس برگزار می‌کنند. شرایط برای این دو تیم در آستانه بازی امشب کاملا متفاوت است. میزبان که 15 بازی از 17 بازی اخیر خود را در لیگ دسته اول فرانسه با برد سپری کرده است، این روزها با ابراهیموویچ، کاوانی و دی ماریا هجومی ترین پاری سن ژرمن این سال‌های اخیر را شکل داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها