روزنامه گاردین از درخواست یک شاهزاده بلندپایه سعودی برای تغییر نظام حکومتی در عربستان و کناره گیری سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی از قدرت خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۴۶۹
شاهزاده سعودی خواهان کناره گیری ملک سلمان شد

روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله ای به قلم هیو مایلز با عنوان "شاهزاده سعودی خواهان تغییر نظام کشورش و کناره گیری ملک سلمان بن عبدالعزیز شد" نوشت: یکی از شاهزادگان بلندپایه سعودی خواهان تغییر نظام در عربستان شده که اکنون با بزرگترین چالش ها اعم از جنگ، قیمت نفت و همچنین انتقادات درخصوص مدیریت مراسم حج روبرو است.

این نویسنده با بیان اینکه، این درخواست شاهزاده سعودی بی سابقه است، تصریح کرد: این شاهزاده سعودی یکی از نوادگان عبدالعزیز ابن سعود موسس عربستان سعودی است که در گفت وگو با روزنامه گاردین نارضایتی خاندان حاکم و مردم کشور از شاه کنونی که امور کشور را اداره می کنند، ابراز داشت.

این شاهزاده که خواست نامش به دلایل امنیتی فاش نشود، گفت که دو نامه نوشته ودر آنها خواهان برکنار کردن شاه کنونی شده است.

وی افزود: شاه کنونی وضعیت باثباتی ندارد و در واقع محمد بن سلمان فرزند شاه همان کسی است که امور کشور را اداره می کند.

وی بیان اینکه نسل دوم در غربستان بسیار نگران اوضاغ هستند، بیان کرد: چهار یا پنج نفر از عموهایش بزودی برای بحث و بررسی نامه های ارسالی برای آنها گردهم خواهند آمد و با بسیاری از پسرعموهایش طرحی را تدوین خواهند کرد و این گامی خوب به شمار می رود.

به گفته این شاهزاده، افکار عمومی در عربستان، تمامی اقشار، و رهبران قبایل این موضوغ را با جدیت دنبال می کنند و معتقدند که یا باید این کار انجام شود و یا کشور به مصیبت دچار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها