پیش‌بینی زلزله در تراکتور

فقط قبول مسئولیت نتایج ضعیف فصل از جمله باخت مقابل پرسپولیس نمی‌تواند تضمینی برای بقای تونی اولیویرا در تراکتورسازی باشد، این را گمانه‌زنی اطراف باشگاه برای انتخاب جانشین او می‌گوید، صحبت از امیر قلعه‌نویی و حتی افشین قطبی است.
کد خبر: ۸۳۹۴۹۵

به گزارش جام‌جم، حال تراکتور اصلا خوب نیست، تراکتورسازی که خوب نباشد تبریزی‌ها هم خوب نیستند و در چنین شرایطی طبیعی است که کاسه صبر باشگاه نیز کم‌کم لبریز شود. تیمی که به حضورش در بالای جدول عادت کرده بودیم و فصل گذشته در عین ناباوری در آن بازی جنجالی برابر نفت قهرمانی را از کف داد. این تیم در حالی که تصور می‌شد در این فصل سراپا انگیزه باشد، اما تا اینجا نتایج ضعیفی گرفته است نتایجی که به باور کادرفنی این تیم ریشه در نقل و انتقالات دارد؛ جایی که مهره‌هایی چون ادینهو، مهدی کیانی، حبیب گردانی و فرشاد احمدزاده را هم از دست داد. با وجود این همه این شرایط دلیل نمی‌شود که تراکتورسازی در هفت هفته سپری شده از لیگ پانزدهم همه دلخوشی‌اش تک بردش در دربی خانگی برابر گسترش فولاد باشد.

شاگردان تونی در هفته‌های سپری شده به پرسپولیس و پدیده باختند، با سپاهان، نفت، راه‌آهن و استقلال خوزستان مساوی شدند و فقط یک بار طعم برد را چشیدند آن هم پیروزی سه بر یک برابر گسترش فولاد در هفته دوم. بازی با پرسپولیس صرف‌نظر از حساسیت‌های سنتی برای تونی و همتایش در پرسپولیس به نوعی رگ حیات بود و تونی وقتی این بازی را باخت هرچند مسئولیت آن را برعهده گرفت و تاکید دارد به کارش ادامه می‌دهد، اما هیچ بعید نیست همزمان با مرخصی شش روزه این مربی پرتغالی که مقارن با تعطیلات 19 روزه لیگ است، برکنار شود.

تونی که در رفت و آمدهایش به تراکتور همواره با سلام و صلوات می‌آید و به‌طرز عجیبی با این باشگاه قطع همکاری می‌کند، این بار خیلی موقعیتش ضعیف است. از یک طرف شایعه احتمال جانشینی امیر قلعه‌نویی دهان به دهان می‌چرخد. مربی که سابقه هدایت تراکتورسازی را در کارنامه دارد و به خوبی با شرایط این باشگاه آشناست و از طرف دیگر منابع نزدیک به افشین قطبی سرمربی پیشین پرسپولیس و تیم ملی هم از احتمال مذاکره تراکتورسازی با این مربی خبر می‌دهند.

البته قطبی بعد از کنار رفتنش از تیم ملی ایران در حالی هدایت باشگاه شیمیزو ژاپن را برعهده گرفت که کارنامه ضعیفی در این باشگاه داشت؛ یک رتبه دهمی و دو عنوان نهمی طی سه فصل و اخراج از این باشگاه. قطبی در ماه‌های گذشته به انتخاب عجیبی هم دست زد او به عنوان دستیار پاتریک کلایورت هلندی در تیم ملی کشور گمنام کوراسائو (جزیره‌ای حدودا 150 هزار نفری در شمال ونزوئلا) فعالیت کرد و به دلیل ناکامی این تیم در انتخابی جام‌جهانی منطقه کونکاکاف از ادامه همکاری در این تیم بازمانده است.

استعفا گزینه روی میز

سعید عباسی، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گرچه هرگونه مذاکره با امیر قلعه‌نویی را رد کرد، اما درباره آخرین شرایط این تیم به مهر گفت: امیدوارم تونی یک فکری به حال تیم بکند و این وضعیت را تمام کند. البته قطعا شرایط این‌طور نمی‌ماند و ما هم بیشتر از این سکوت نمی‌کنیم. مردم بیشتر از این ناراضی شوند، شرایط طور دیگری رقم می‌خورد.

عباسی با تاکید بر این‌که تونی باید در هیات مدیره پاسخگو باشد، افزود: ما فرصت کافی را به تونی داده‌ایم و حالا باید منتظر نتایج مثبت باشیم. به هیچ عنوان بهانه‌ای برای بد بسته شدن تیم را نمی‌پذیریم و بارها هم اعلام کرده‌ایم که بدون نظر تونی بازیکن نگرفته‌ایم. باید از این بهانه‌ها فاصله بگیریم.

عباسی درباره احتمال برکناری تونی گفت: بحث این است که اگر کسی نمی‌تواند کارش را پیش ببرد، خودش اقرار کند. سال قبل هم همین روال را نسبت به رسول خطیبی داشتیم.

مدیرعامل تراکتور در ادامه به صورت تلویحی خواستار استعفای تونی شد حتی اگر تونی بعد از تعطیلات لیگ هم به کارش ادامه دهد. به هر ترتیب شمارش معکوس برای قطع همکاری با این مربی شروع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها