بارها برا ین نکته تأکید شده که شناخت طرف‌ها از یکدیگر در مقوله سرنوشت‌ساز ازدواج، نقشی بسیار حیاتی و مهم را برعهده دارد و افرادی که چشم بسته و با نادیده گرفتن حقایق زندگی و شناخت کافی از فرد مورد نظر خود وارد میدان پرفراز و نشیب زندگی مشترک می‌شوند سرانجام دیر یا زود به پرتگاه سقوط خواهند رسید و خود را نیز تا پایان عمر گرفتار مشکلات فراوانی خواهند کرد که رهایی از این مشکلات چندان آسان نبوده و در برخی موارد حتی ناممکن است.
کد خبر: ۸۳۸۲۷۸

خانواده باید موضوع ازدواج فرزندان را به دقت مورد واکاوی قرار دهد و پس از تحقیقات مناسب، به دور از هرگونه لجاجت یا سهل‌انگاری، نظر خود را به فرزندان منتقل کنند و این احساس امنیت را در فرزندان خود با رفتار مناسب و به هنگام خود ایجاد کنند.

بهتر است جوانانی که قصد ازدواج دارند با شناخت دقیق، بهره‌گیری صحیح از آموزه‌های اسلامی، مشورت با خانواده و استفاده از تجارب و دانش کارشناسان روان‌شناسی، مشاوره و مددکار اجتماعی خانواده به درستی در آوردگاه زندگی مشترک گام نهاده و با تصمیم‌گیری مناسب آینده‌ای مطلوب را برای خود و اجتماع به ارمغان بیاوریم زیرا تصمیمات لحظه‌ای و احساسی سرانجامی جز پشیمانی نداشته و پشیمانی نیز دیگر سودی ندارد.

همان‌طور که اشاره شد، خانواده‌ها نقش مهمی در ازدواج فرزندان دارند و اگر با فرد مورد نظر مخالف هستند به جای جنگیدن با فرزندان بهتر است آنها را قانع و به سطح فرهنگی دو خانواده توجه کنند. از سوی دیگر جوانان نیز باید توجه داشته باشند اگر والدین مخالفت می‌کنند به خاطر این است که با توجه به تجربه خود احساس خطر می‌کنند. باید بدانند تصمیم برای ازدواج تصمیمی سرنوشت‌ساز است که نباید فقط احساسی به آن نگاه کرد؛ زیرا وقتی زیر یک سقف بروند مشکلات خیلی زود خود را نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها