نماینده ایران در مسابقات رهبری ارکستر رومانی خوش درخشید

دیپلم افتخار مسابقات رهبری ارکستر در دستان آرش گوران

رهبر ارکستر ایرانی دیپلم افتخار مسابقات رهبری ارکستر «دریای سیاه» را از آن خود کرد. آرش گوران رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران توانست دیپلم افتخار مسبقات رهبری ارکستر دریای سیاه رومانی را از هیئت داوران این مسابقه دریافت کند.
کد خبر: ۸۳۸۰۴۰
دیپلم افتخار مسابقات رهبری ارکستر در دستان آرش گوران

به گزارش موسیقی ما، او همچنین کاندیدای حضور در کنکور بین المللی رهبری ارکستر «بخارست ژونس موزیکال» در کشور رومانی شده است.

گوران در این کنکور با رهبرانی از کشورهای امریکا، آلمان، روسیه، فرانسه و.... به رقابت خواهد پرداخت.

این کنکور از معتبر‌ترین و مشهور‌ترین مسابقات رهبری ارکستر در جهان به شمار می آید.

آرش گوران در روزهای آتی تنها شرکت کننده از ایران در مسابقات بین المللی رهبری ارکس‌تر «ژونس موزیکال بخارست Jeunesses musicales Bucharest» در بخارست پایتخت کشور رومانی خواهد بود.

در چند روز گذشته گوران در مسابقات رهبری ارکستر دریای سیاه (Black sea) در کنستانتا نیز شرکت کرد.

هیئت داوران این مسابقات که در کشور رومانی برگزار شد پس از اجرای موفق آرش گوران بین ٣٠ شرکت کننده از سرتاسر دنیا، دیپلم افتخار این مسابقات را به او اهدا کرد.

آرش گوران که ٢ قطعه «اوبرن» اثر وبر و بخشی از «سمفونی ٧» بتهوون را اجرا کرد، توانست در حین اجرا در دقایق کوتاهی به زبان موسیقی، ارتباط خاصی با نوازندگان ارکس‌تر برقرار کند.

صدای برآمده از ارکس‌تر وکیفیت اجرای این دو اثر که با تفسیر، بینش و مهارت خارق العاده او همراه بود باعث شد نوازندگان ارکس‌تر پس از اتمام کار دقایقی این رهبر ارکستر ایرانی را تشویق کنند.

او در ‌‌نهایت توانست لوح دیپلم افتخار این مسابقات را از سوی هیئت داورانی که از رهبران طراز اول موسیقی اروپا به شمار می‌آیند از آن خود کند.

گوران پس از رقابت با شرکت‌کنندگانی از سراسر دنیا و دریافت دیپلم افتخاری از هیئت داوران مسابقات بین المللی «دریای سیاه» راهی مسابقات بین المللی رهبری ژونس موزیکال در بخارست شد. او در روزهای آتی در این مسابقات به رهبری خواهد پرداخت.

گفتنی است؛ مسابقه ژونس موزیکال بخارست وابسته به فستیوال جرج انسکو است.

این فستیوال در دنیا از شهرت و اعتبار ویژه ای برخوردار است و هنرمندان نامی موسیقی کلاسیک دنیا در روزهای گذشته در این فستیوال حضور داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها