وزیر آموزش و پرورش گفت: با ساماندهی نیروی انسانی در سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان صرفه جویی و این مبلغ صرف وزارت آموزش و پرورش شد.
کد خبر: ۸۳۷۹۷۸
صرفه‌جویی 1000 میلیارد تومانی در آموزش‌ و‌ پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی اصغر فانی در همایش استانداران سراسر کشور افزود: شبکه سناد (سامانه ثب نام الکترونیکی دانش آموزان) که ثبت نام دانش آموزان را ثبت می کند تا دیروز اسامی بیش از 12 میلیون دانش آموز را غیر از بزرگسالان ثبت کرد که پیش بینی می کنیم تعداد دانش آموزش امسال به 13 میلیون و 200 هزار نفر برسد که در مقایسه با سال گذشته 400 هزار نفر افزایش داشته است.

وی گفت: امسال قریب به 980 هزار نفر نیروی انسانی آموزش و پرورش در 105 هزار مدرسه و در 750 منطقه آموزشی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از فروردین تا مهر امسال 1300 مدرسه با 8 هزار کلاس درس و ظریف 250 هزار دانش آموز به مجموعه فضاهای آموزشی اضافه شده که به طور میانگین روزانه 44 کلاس درس در شش ماه نخست سال و با هزینه بیش از 20 هزار میلیارد تومان ساخته شده است.

فانی در ادامه از چاپ و توزیع 130 میلیون جلد کتاب در سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی با بیان اینکه چالش‌های بسیار زیادی در آموزش و پرورش کشور وجود دارد گفت: در حال حاضر قریب به 750 چالش در آموزش و پرورش وجود دارد که سالهاست همراه دانش آموزان و معلمان بوده است.

فانی در ادامه به پنج سیاست کلی برای سال تحصیلی جدید این چنین اشاره کرد و افزود: ساماندهی و بهسازی منابع انسانی از مهمترین سیاستهایی است که امسال دنبال می کنیم که قطعا‌‌ً تحولاتی را در نظام آموزش و پرورش به همراه خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر 970 الی 980 هزار نیرو داریم که از ابتدای روز اولی که بنده به وزارتخانه آمدم این رقم یک میلییون و 50 هزار نیرو را نشان می داد که به لحاظ جنسیت و جایگاه جغرافیایی خوب توزیع نشده بود.

فانی گفت: در حال حاضر 1 میلیون کارمند داریم و 11/5 میلیون دانش آموز که نسبت مناسبی نیست و باید اصلاح و بازنگری شود.

امسال 38 هزار نیرو بازنشسته خواهند شد

وی با اشاره به توزیع نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 25 هزار نیرو بازنشسته شدند و امسال هم 38 هزار نیرو بازنشسته خواهند شد و تا به امروز یک نیرو هم به مجموعه اضافه نشده است.

فانی ادامه داد: 99 درصد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش پرسنلی و اصل برنامه ریزی در این وزارتخانه مبتنی بر نیروی انسانی است که با ساماندهی در سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان صرفه جویی و این مبلغ صرف وزارت آموزش و پرورش شد.

وی اضافه کرد: توسعه مشارکت در آموزش و پرورش دومین سیاستی است که آنرا بیش از سایر مسائل دنبال می‌کنیم ضمن اینکه اداره این وزارتخانه بسیار سنگین است و همه نهادها باید مشارکت داشته باشند.

فانی با اشاره به مشارکت نهادهای مختلف افزود: در حال حاضر با مناطق آزاد تفاهمنامه امضا کرده ایم که منابع فراوانی از درآمدهای این مناطق به آموزش و پرورش آمده است مثلاً‌ در منطقه اروند 4 هزار کلاس درس داریم که منطقه آزاد این کلاس‌ها را به کولر گازی مجهز کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با 21 دستگاه و وزارتخانه تفاهمنامه امضا کرده ایم و استانداران هم در اداره آموزش و پرورش به ما کمک کردند.

وی در ادامه با اشاره به توسعه مدارس غیردولتی گفت: تا سال گذشته 8 و نیم درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی درس می خواندند که این رقم امروز به 12 درصد رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها