بسیاری از کارشناسان از جرمی کوربین رهبر جدید حزب کارگر انگلیس به‌عنوان سیاستمداری متفاوت یاد می‌کنند، زیرا دیدگاه‌های متفاوتی را در بحث سیاست داخلی و خارجی داشته است. گفته می‌شود همین موضوع باعث شد تا او بتواند نظر قشر کم‌درآمد و متوسط جامعه انگلیس را به خود جلب کند. اما این دیدگاه‌ها دقیقا چیست؟
کد خبر: ۸۳۶۰۵۹

جرمی کوربین در گفت‌و‌گو با فایننشال‌تایمز درباره حزب کارگر می‌گوید: «این حزب خواهان عدالت اجتماعی در انگلیس، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مدرن، افزایش مهارت‌های مردم، به کارگیری ایده‌ها و روش‌های جدید برای مقابله با تغییرات آب وهوایی، حفاظت از محیط زیست و ایجاد آینده‌ای دموکراتیک و عادلانه‌تر است. اختلاف دستمزدها باید کاهش یابد و شکاف موجود میان اقشار جامعه باید از بین برود، تبعیض و بی‌عدالتی‌های اقتصادی نیز باید کنار گذاشته شود. همه کسانی که به این حزب ملحق شده‌اند، بدون شک، یک هدف داشتند و آن مخالفت موثر با طرح‌های ریاضت اقتصادی، رفاه اجتماعی مردم و بهبود اوضاع اقتصادی بوده و هست».

وی همچنین در گفت‌وگو با روزنامه ایندیپندنت با بیان این‌که رهبری حزب کارگر بر پایه وحدت، استفاده از تمام استعدادها و اختصاص نیمی از کابینه به زنان بوده، در عین حال قول داد که کمک قابل توجهی را به برقراری صلح و عدالت اجتماعی در انگلیس و خارج از این کشور، پایان دادن به سیاست ریاضت اقتصادی و مقابله با نابرابری می‌کند. به اعتقاد کوربین: «محافظه‌کاران برای تامین کسری بودجه در پی کاهش دستمزدها، تخفیف‌های مالیاتی برای ثروتمندان، فروش اموال ملی و حمله به اتحادیه‌های کارگری بوده اما هر فردی آرزوی داشتن یک خانه خوب، برخورداری از شغلی مناسب، زندگی بهتر، مراقبت‌‌های اجتماعی و حقوق بازنشستگی معقول را دارد. اعتبارات مالیاتی نیز یک مساله مهم برای بسیاری از خانوارهای انگلیسی و کارگران است که حزب کارگر مخالف اقدام دولت محافظه‌کار برای اصلاح قوانین مالیاتی است».

وی در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز در رابطه با وضعیت رسانه‌ها در کشورش می‌گوید: «جامعه دموکراتیک نیازمند تنوع رسانه‌هاست و نباید تمام رسانه‌ها متعلق به یک فرد خاص‌ باشد». جرمی کوربین در ادامه گفت‌وگو با این روزنامه انگلیسی در رابطه با ناتو و روسیه گفت: « فکر می‌کنم ناتو محصول جنگ سرد است و به نظر می‌رسد این سازمان در پی ایفای یک نقش جهانی باشد. نمی‌توانم بگویم که بیشتر مدافع سیاست‌های ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه یا سیاست خارجی مسکو هستم تا سیاست خارجی غرب، اما گسترش ناتو به سمت شرق بسیار مرا عصبانی کرده است، زیرا فکر می‌کنم باید رابطه بهتر و توسعه‌یافته‌ای را با روسیه داشته باشیم و برای جلوگیری از تنش در هر دو طرف مرز با اوکراین تلاش کنیم».

جرمی کوربین در رابطه با بحث مهاجرت‌ها نیز دیدگاه‌های جالب توجهی دارد. او می‌گوید: «حداقل دو میلیون نفر از مردم بریتانیا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند و در عین حال شمار زیادی از اتباع کشورهای عضو این اتحادیه به کشورمان مهاجرت می‌کنند. بنابراین، فکر می‌کنم برخی از قوانین مهاجرتی بسیار ناعادلانه بوده، زیرا پرداخت حقوق و دستمزد پایین تاکنون مشکلات بزرگی را برای برخی از خانواده‌های مهاجر به‌وجود آورده است.

فکر می‌کنم به مقوله مهاجرت باید به عنوان مساله‌ای بنگریم که در اقصی نقاط جهان روی می‌دهد و از این رو یک پدیده جهانی است. وقت آن فرارسیده تا این موضوع را به رسمیت شناخته و به مهاجرت به‌عنوان مسأله‌ای نگاه کنیم که می‌تواند رشد اقتصادی را برای ما به همراه داشته باشد».

وی همچنین در گفت‌وگو با شبکه 4 تلویزیون انگلیس ضمن اعلام مخالفت با مداخله نظامی کشورش در سوریه گفت: «فکر نمی‌کنم دخالت نظامی راه‌حل مناسبی باشد، زیرا در نهایت گفت‌وگوهای دیپلماتیک جواب می‌دهد. این مساله نه‌تنها به آوارگان سوری کمک نمی‌کند بلکه وضعیت را برایشان بدتر نیز خواهد کرد. از سوی دیگر باید مخالفت خود را با حملات هوایی سعودی علیه یمن و دیکتاتوری بحرین اعلام کرده و نقش و وظیفه اصلی خود را در مبارزه برای پیشبرد صلح و سیاست خلع سلاح‌های غیرمتعارف همانند بمب هسته‌ای در سراسر جهان ایفا کنیم».

معصومه زارع

بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها