یادداشت

فریب رمالان را نخورید

متاسفانه مراجعه برخی هموطنان به رمالان و فالگیران بازار این مجرمان را داغ نگه داشته است. مردم بدانند که با مراجعه به رمالان و فالگیران، ممکن است یک کارشان درست ‌شود ولی باید بدانند از چند جای دیگر برای آنان مشکل ایجاد می‌شود و حل مشکل هیچ ارتباطی به وردهای رمال نداشته است. مردم باید بدانند که با مراجعه به رمالان، شاهد پیامدهای سوئی در زندگی‌شان خواهند بود، پول حرام وارد زندگی آنان شده، به بیماری‌های لاعلاج مبتلا می‌شوند و اختلافات خانوادگی برای آنان به وجود می‌آید.
کد خبر: ۸۳۵۷۹۷

همچنین مجرمان توجه داشته باشند مطابق آیین‌نامه امور خلافی، رمالی و فالگیری جرم بوده و مجرمان به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شوند. به مجرمان ممنوعیت انجام رمالی و فالگیری تذکر داده شده که با توجه به مجازات تعلیقی در صورت تکرار جرم، حبس تعلیقی برای آنان صادر می‌شود.

مردم باید بدانند رمال‌ها از نظر دینی و مذهبی مورد تائید نیستند و بی‌سوادانی هستند که نمی‌دانند دعا چیست، بنابراین لازم است مردم هیچ‌گاه برای گره‌گشایی از مشکلات خود به رمالان و فالگیرها تمسک نجویند.

مردم اگر سوالی داشته باشند، می‌توانند به دفاتر مراجع عظام تقلید در قم مراجعه کرده یا به‌صورت تماس تلفنی و پیامک به دفاتر مراجع عظام تقلید، مشکلات و سوالات خود را مطرح و در اسرع وقت و به نحو احسن پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. در رادیو معارف نیز کارشناسان و نمایندگان مراجع عظام تقلید و حتی خود مراجع عظام، پاسخگوی سوالات مردم هستند که مردم می‌توانند از طریق این رسانه بدون محدودیت، مسائل و مشکلات خود را مطرح و پاسخ را دریافت کنند.

مردم به جای این‌که به رمال و فالگیر مراجعه کنند باید برای رفع مشکلاتشان بنیه دینی خود را تقویت کرده و از کتب ادعیه معتبر استفاده کنند.

سعید احمدزاده - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها