قسمت پنجم از سری متال‌گیر، «درد فانتوم» نام دارد که در اصطلاح به دردی اطلاق می‌شود که در فقدان یک عضو از بدن حس می‌شود. ممکن است فردی چند ماه پس از نقص عضو، مثلا قطع دست یا پا، در ناحیه از دست رفته احساس درد کند. به نظر می‌رسد این درد گریبان بازی‌های کونامی را نیز خواهد گرفت؛ می‌دانیم که چند ماه است دیگر اثری از نام هیدئو کوجیما روی بازی‌های کونامی نیست و حتی قرار است در کاور نسخه‌های باز منتشر شده بازی‌های قبلی این سری مانند Ground Zeroes نیز این اسم حذف شود.
کد خبر: ۸۳۴۹۹۲

کوجیما پس از سال‌ها و چند بار وعده جدایی از کونامی، بالاخره به صحبت‌هایش جامه عمل پوشاند و به علت اختلاف با این شرکت، راهش را جدا کرد. با این‌که کونامی ادعا کرده کوجیما در تولید بازی‌های بعدی این سری نیز دخالت و نظارت خواهد داشت، اما شکی نیست این شرکت صنعت سرگرمی، چندی دیگر درد فانتوم این نقص عضو را درک خواهد کرد؛ درست همان‌طور که Tecmo پس از جدا کردن تومونوبو ایتاگاکی (مغز متفکر و خالق دو سری Ninja Gaiden و Dead or Alive)، به قهقرا رفت یا کپکام که با بستن استودیو Clover، چند سالی است فقط به یمن بازیافت سری بازی‌های تولیدی این استودیو و نوابغ مربوط به آن توانسته سرپا بماند.

البته شاید سرپا لغت درستی نباشد، زیرا کپکام پس از رنجاندن هنرمندان واقعی خود توانسته با ساخت بازی‌های فست‌فودی و سرکیسه کردن هواداران، امپراتوری خود را مستحکم‌تر کند. چیزی که اصلا به مذاق هنرمند حقیقی خوش نمی‌آید و مصداق بارزش هم بازی‌های پلاتینوم گیمز ـ استودیوی متشکل از نوابغ ترک دیار کرده کپکام ـ است که همیشه بازی کامل تحویل بازیکن می‌دهند و از مجبور کردن آنها به دادن پول اضافه اجتناب می‌کند.

در این یک مورد فقط می‌توان اختیار عموم را محکوم کرد که روز به روز سطح سلیقه‌شان دچار نزول می‌شود. دنیا پر است از مقالات، کتب، ویدئوها و برنامه‌های رادیویی که به صورت صحیح و اصولی، محصولات سرگرمی را نقد می‌کنند، اما کسانی که فقط مصرف‌گرایی پیشه کرده‌اند، از آنها دوری می‌جویند. هرچه باشد در دنیای سریع و خشن امروز، کلیک کردن روی چند آیکون و انجام یک خرید، یا یک توک پا رفتن به سی‌دی‌فروشی سر کوچه و برداشتن هرچه که ظاهر قشنگ‌تری دارد، خیلی ساده‌تر از گشتن و جست و جو برای آثار فاخر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها