با ساعد سهیلی، بهترین بازیگر مرد جشن خانه سینما:

معیارم حرف دل مردم است

گرچه ساعد سهیلی در 14 سالگی از سال 1380 با نقشی کوتاه در فیلم «شب برهنه» وارد سینما شد، اما حضور جدی او در هنر هفتم را باید یک دهه بعد در فیلم «گشت ارشاد» دانست. «همه چیز برای فروش»، «متروپل»، «کلاشینکف»، «چند متر مکعب عشق» و «رخ دیوانه» فیلم‌هایی بودند که او در چهار سال اخیر بازی کرده است. سهیلی جمعه شب بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما معرفی شد. با این بازیگر خوش آتیه، صبح روزی که طعم شیرین جایزه را مزه مزه می‌کرد، به گفت‌وگو نشستیم.
کد خبر: ۸۳۴۷۸۹

فکرش را می‌کردید این جایزه را بگیرید؟

من هیچ وقت ناامید نیستم. امیدوار بودم اما خوشحالم فیلم «چند متر مکعب عشق» مورد پسند مردم و منتقدان قرار گرفت.

سینمایی‌ها هم تعجب کردند این فیلم در 8 بخش جایزه دریافت کرد. بجز تندیس خودتان، تصور می‌کردید این فیلم جایزه باران شود؟

به نظرم اتفاق خوبی بود. تعجب سینماگران شاید از این نظر بود که سابقه نداشته یک فیلم این همه جایزه بگیرد. معمولا چهار جایزه به یک فیلم می‌دهند، دو جایزه به یک فیلم دیگر و یک جایزه به فیلمی دیگر که جوایز تقسیم شود. با این حال آنهایی که تعجب کردند قطعا «چند متر مکعب عشق» را دوست دارند.

با توجه به خاطره‌ای که دیشب گفتید، فکر می‌کنید بار سومی که در این مراسم شرکت کنید، چه اتفاقی برای شما رخ می‌دهد؟

دیشب هم گفتم نمی‌دانستم قسمت قرار است چه باشد. باید ببینیم خدا چه می‌خواهد.

خودتان در نقش‌هایی که بازی کردید «چند متر مکعب عشق» را بهترین بازی خود می‌دانید؟

هر فیلمی ویژگی‌های خاص خود را دارد. نمی‌توانم بگویم بهترین نقشم بوده چون برای همه فیلم‌هایی که بازی کردم 100 درصد انرژی گذاشتم. خدا را شکر مردم با خیلی از فیلم هایم ارتباط مستقیم برقرار کردند.

با توجه به این که پدرتان (سعید سهیلی) کارگردان سرشناسی هستند فکر می‌کنید موفقیت بازیگرانی که پدر و مادرشان کارگردان هستند چقدر متاثر از این موضوع است؟

نمی توان این طوری صحبت کرد. موفقیت به انتخاب و تائید مردم برمی‌گردد. هر‌کس را که مردم تائید کردند مهم است، حالا می‌خواهد پشتوانه اش کسی باشد یا نه.

درحال حاضر در چه پروژه‌هایی ایفای نقش می‌کنید؟

در فیلم «پل خواب» به کارگردانی اکتای براهنی که اولین فیلمشان است،همکاری کردم که تمام شد. فیلم پرویز شهبازی را هم کار کردیم و تمام شد. آماده می‌شویم برای کار مانی حقیقی به نام «50 کیلو آلبالو.»

برای مخاطبان این سوال مطرح است که قبل از مراسم به برگزیدگان می‌گویند شما برنده هستید یا این‌که نامزدها تا لحظه گرفتن جوایز نمی‌دانند برنده کیست؟

من همان لحظه فهمیدم. فکر نمی‌کردم جایزه بگیرم.

اگر این طور هست پس چطور کریستف رضاعی می‌دانست برنده می‌شود که پیام داده بود؟

شاید به آنها گفته بودند من در جریان نبودم.

با این جایزه‌ای که بردید سطح سلیقه شما برای قبول کردن نقش‌ها چقدر تغییر خواهد کرد؟ یعنی فکر می‌کنید حالا که برنده شدید، باید با کارگردان‌های خاصی کار کنید؟

نه اصلا این طور نیست. من از اول که وارد سینما شدم همان وسواس‌هایی را داشتم که الان دارم.

معیارهای شما در این وسواس چیست؟

معیارهایم سلیقه و حرف دل مردم و خودم است. اینها به سلیقه شخصی خودم برمی گردد و تمام تمرکزم این است که مردم با فیلم ارتباط برقرار کنند.

سجاد روشنی

فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها