در انتظار فرزند2

نشانه‌های بارداری

اگر منتظر باردار شدن و به دنیا آوردن فرزندی هستید یا حتی به طور ناخواسته خداوند به شما فرزندی عطا کرده است و هنوز از موجود بودن او در وجودتان مطمئن نیستید، قبل از آزمایش خون می‌توانید با علائمی به فرزنددار شدن خود پی ببرید.
کد خبر: ۸۳۳۲۲۲

اولین علامت و نشانه بارداری در زنان مختلف، متفاوت است، حتی ممکن است عده‌ای از خانم‌ها تا روزها، هفته‌ها و ماه‌ها پس از بارداری هیچ علامت شاخصی نداشته باشند، اما برخی دیگر ممکن است تنها یک هفته پس از لقاح هم دچار بروز برخی علائم شوند.

اولین چیز استفاده از تست بارداری یا «بی‌بی‌چک» است. آمار نشان می‌دهد، سالانه بیش از 2 میلیون تست بارداری در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. این تست‌ها با اندازه‌گیری میزان نوعی هورمون ‌بارداری می‌توانند تا 99 درصد نشان دهند خانمی باردار است یا خیر. با توجه به کیفیتی که این تست دارد، می‌توان آن را از روز اول عقب افتادن عادت ماهانه یا سه روز قبل از آن استفاده کرد و جواب گرفت.

خستگی بیش از اندازه و غیرقابل توجیه، شایع‌ترین علامت زودرس بارداری است. به صدای بدن خود گوش کنید، در این مرحله سخت نگیرید و سعی کنید خوب استراحت کنید.

حساسیت به بوها در ابتدای بارداری هم تشدید می‌شود، ممکن است خیلی‌ از بوها در این دوره برایتان ناخوشایند ‌شوند؛ مثل بوی خانه و آشپزخانه و برخی غذاها، حتی برخی زنان نسبت به بوی بدن همسرشان هم حساسیت زیادی پیدا می‌کنند.

تکرر ادرار هم در اوایل بارداری از نشانه‌های اولیه بارداری است، در این زمان رحم شروع به بزرگ شدن کرده و به مثانه فشار می‌آورد و این سبب احساس نیاز به دفع ادرار می‌شود.

در ابتدای حاملگی و تقریبا سه هفته بعد از عمل لقاح ممکن است متوجه درد در سینه و نوک سینه خود شوید، این اتفاق وقتی می‌افتد که قاعدگی حدود یک هفته عقب افتاده است؛ همچنین ممکن است سینه‌ها مانند نزدیک شدن به زمان قاعدگی متورم شوند.

ممکن است خانم‌ها در اوایل باروری به دلیل تغییر در میزان هورمون‌ها، تشدید سردردها را تجربه کنند یا به سردردهای جدید دچار شوند. خانم‌هایی که فکر می‌کنند باردار هستند، بهتر است از قرص‌هایی حاوی استامینوفن استفاده کنند و آسپیرین مصرف نکنند. آسپیرین می‌تواند عوارض زیادی روی جنین بگذارد، از جمله اختلالات کبدی، اما یکی از چیزهایی که بسیاری از زنان نمی‌دانند این است که مصرف آسپیرین در دوران بارداری می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌های جنین و ناهنجاری‌های لب و لثه شود.

اگر باردار باشید، لکه‌های خفیف صورتی رنگ در زمان تشکیل جنین می‌تواند نمایان شود، وقتی که جنین در داخل پوشش رحم قرار می‌گیرد. این اتفاق تقریبا هشت تا ده روز بعد از تخمک‌گذاری و کمی زودتر از رسیدن موعد قاعدگی روی می‌دهد.

تغییرات خاص در ترشحات واژن و رنگ این ترشحات هم می‌تواند علامتی از بارداری باشد، قطع قاعدگی هم می‌تواند یکی از نشانه‌های اساسی بارداری باشد. اگر این علائم را در خود دیدید، حتما یک آزمایش بارداری انجام دهید و برای معاینه‌های دوره‌ای و مراقبت‌های دوران بارداری، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها