ای آر رحمان، آهنگساز هندی و صاحب نام سینمای جهان که به خاطر دو فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» و «127 ساعت» برنده اسکار بهترین موسیقی فیلم شده است، در گفت‌وگویی با سایت خبری اِشیا ایج همکاری با فیلم محمد رسول‌الله را یکی از جسورانه‌‌ترین‌ کارهایش در عرصه آهنگسازی دانست و گفت در این پروژه خیلی چیزها از مجیدی یاد گرفته است.
کد خبر: ۸۳۲۶۸۵

ای آر رحمان درباره این فیلم گفت: انتظار افتتاحیه بسیار خوب فیلم «محمد رسول‌الله» را داشتم. چون ساخت این فیلم شش هفت سال طول کشیده است و من بخوبی می‌دانم کارگردان موقع ساخت تا چه حد به جزئیات دقت داشت. همه ما خیلی خوش‌شانس و خوشحالیم که این فیلم با چنین بازخوردهای مثبتی روبه‌رو شده است. این پاسخ همه کارهای سختی است که برای ساخت این فیلم انجام شده است.

رحمان درباره پیشنهاد همکاری مجیدی هم توضیح داد: هر کاری که تاکنون انجام داده‌ام، همیشه بر این عقیده بوده‌ام باید چیزی باشد که برای مردم مبارک باشد و مردم آن را عاشقانه دوست داشته باشند. من هم وقتی با پیشنهاد کار در این فیلم روبه رو شدم، برای نتیجه آن دعا کردم.

این آهنگساز درباره تجربه کار با مجیدی هم بیان کرد: مدت‌های طولانی بود که همواره رویای کار روی یک فیلم زیبای ایرانی و کار با کارگردانی چون مجیدی را در سر می‌پروراندم. من در پروسه کار روی این پروژه چیزهای زیادی یاد گرفتم. ما موسیقی این فیلم را در کشورهای ایران، آلمان، فرانسه و مصر و با حضور 200 موسیقیدان ساختیم و سپس آن را در شهر چنای هند میکس کردیم. این یکی از جسورانه‌ترین کارهایم در عرصه آهنگسازی است.

رحمان افزود: در ساخت این فیلم، پایه و اساس دین اسلام یعنی همان مهربانی و مملو بودن از انسانیت، مد نظر کارگردان بود و نه تفسیرهای غلطی که در رابطه با این دین وجود دارد. مجیدی نشان داد که جدایی و تقسیم زاییده شیطان است و اتحاد یک مفهوم الهی و یزدانی است.

این آهنگساز پیش از اکران فیلم محمد رسول‌الله در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود این فیلم یکی از چالش ‌برانگیزترین کارهای کارنامه کاری‌اش بوده و ماه‌ها طول کشیده تا بتواند رضایت مجیدی را از نتیجه کار به‌دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها